retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Wilder van Freek, eenmalige spin off over liefde en lust in het dierenrijk

wildervanfreek
19 januari 2021  

Voor alle nieuwsgierige volwassenen maakt Blink uitgevers een eenmalige special over liefde en lust in het dierenrijk. Van flirten en daten tot standjes en vreemdgaan. Doen de dieren dat ook? Wilder van Freek is een spin off van het jeugdblad Wild van Freek. Deze special voor volwassenen verschijnt op 22 april a.s. Als je als adverteerder er in mee wilt gaan moet je voor valentijnsdag reserveren. De oplage bestaat uit 30.000 exemplaren en de kosten voor 1/1 f.c. bedragen 2.900 EURO.

Nieuwe titel (VER)BOUW EEN EIGEN HUIS

15 januari 2021  

Romeo Delta MultiMedia BV lanceert 22 februari a.s. het magazine (VER)BOUW EEN EIGEN HUIS en de website bouweeneigenhuis.nl. Deze titel bestaat uit 3 verschillende edities, gericht op Arnhem, Nijmegen en Ede. In het magazine staan inspirerende en informatieve artikelen over het (ver)bouwen van een eigen huis. De doelgroep zijn tweeverdieners met een boven modaal inkomen in de leeftijd tussen 30 en 55 jaar oud met een woning van 15 jaar of ouder. Elke editie verschijnt 2x per jaar middels gesegmenteerde huis-aan-huis verspreiding. Postcodegebieden waar de doelgroep het sterkst vertegenwoordigd is worden geselecteerd. De oplage bestaat uit 20.000 exemplaren per editie en de kosten voor een 1/1 FC bedragen 995 euro.

Nederlands Tandartsenblad en Dentz samen verder als NT-Dentz

6 januari 2021  

De brancheorganisaties ANT met het ledenblad Dentz, en KNMT met het ledenblad Nederlands Tandartsenblad (NT), zijn begin dit jaar gefuseerd. Ook de ledenbladen gaan verder in een gefuseerde vorm. De nieuwe fusie-titel heet NT-Dentz en wordt uitgegeven door de beroepsvereniging KNMT. Met een totale oplage van 12.500 exemplaren valt deze titel elke maand op de mat bij duizenden tandartsen en dentale professionals. De kosten voor 1/1 pag. FC bedraagt 3.300 EURO. Advertenties worden verzorgd door Dock35 Media B.V.

Notariaat Magazine naar Elma Media Groep

29 december 2020  

Elma Media Groep is per januari 2021 zowel uitgever als exploitant van Notariaat Magazine, de website en nieuwsbrieven. Het magazine wordt uitgegeven i.s.m. de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). De ontvangers bestaan uit aan de KNB aangesloten (kandidaat-) notarissen.

Advertentieverkoop Cartoon Network naar Bionic Media

24 december 2020  

WarnerMedia heeft Bionic Media aangesteld voor de advertentieverkoop van Cartoon Network vanaf 15 januari 2021. Bionic Media wordt de exclusieve vertegenwoordiger en zal de spotverkoop, online platformen, content & brandpartnerships voor WarnerMedia’s Cartoon Network voor haar rekening gaan nemen in Nederland. De verschillende advertentiepakketten van Bionic Media kun je vinden in Retriever.

Value Zipper vergroot media-aanbod met Audax titels

22 december 2020  

Per 1 januari 2021 is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van 7 titels van Audax Publishing. Het gaat om de magazines en de branded content op de digitale kanalen van de merken Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party. De nieuwe tariefkaarten worden binnenkort in Retriever gepubliceerd.

Advertentieverkoop ANBO Magazine en Saar naar Mediavijftig

8 december 2020  

Per 1 november 2020 verzorgt Mediavijftig, een nieuw onderdeel binnen Bureauvijftig, de advertentieverkoop voor ANBO Magazine, het ledenmagazine van de ANBO. Ook hebben ze per dezelfde datum de advertentieverkoop van Saar van Snippet Media overgenomen. Saar richt zich op 50+ vrouwen. Mediavijftig is eigenaar van tv zender ONS, ook voor de 50+ doelgroep.

Magazine GLK! gelanceerd

7 december 2020  

Uphill Battle uitgevers heeft 16 november jl. het magazine GLK! gelanceerd. GLK!, met als motto ‘Gezonder leven kan!’, wil een breed publiek inspireren en informeren over een gezondere levensstijl. Met aandacht voor alles wat met gezondheid te maken heeft: bewegen, voeding, welzijn, preventie en zelfzorg. Het magazine wordt in een oplage van 100.000 exemplaren verspreid via o.a. drogisten, biowinkels, fysiotherapeuten, apothekers, huisartsen en boekhandels. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 3.000 euro.

Overname NDC mediagroep door Mediahuis is rond

4 december 2020  

Mediahuis verkreeg maandag jl. toestemming van de Autoriteit Consument & Markt (ACM) voor de overname van NDC mediagroep. Inmiddels heeft ook de Ondernemingsraad van NDC een positief advies gegeven. Dit betekent dat aan alle voorwaarden van het overnameproces is voldaan. Voor NDC mediagroep luidt deze overname een nieuwe fase in als 100 procent onderdeel van de Mediahuis Groep. Lees het volledige persbericht.

FOX Sports wordt ESPN

3 december 2020  

Fox Sports, de tv-zender waarop onder meer het eredivisievoetbal te zien is, heet per 1 januari 2021 ESPN. ESPN is de merknaam die Disney onder meer in Amerika en het Verenigd Koninkrijk voor de exploitatie van sportzenders gebruikt. Die naam wordt nu ook gekoppeld aan de Nederlandse sportzender. Ad Alliance verzorgt de advertentieverkoop van deze zender in Nederland.