retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Als je je merk op de voorgrond wilt zetten, kies je natuurlijk niet voor een achtergrondstation

24 augustus 2021  

81% van de BNR-luisteraars luistert met aandacht, tegenover 41% van de luisteraars van andere Nederlands radiostations*.
Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction. Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat je doelgroep bij BNR tot drie keer meer aandacht heeft­ voor je merk dan bij die andere nieuwszender. BNR is daarom hét radiostation voor je merk.

Kijk op fdmg.nl/aandacht en bereik wie je wilt bereiken.

Liemerse Nieuwsbladen lanceert drie huis-aan-huisbladen

1 december 2021  

Liemerse Nieuwsbladen bv heeft 3 november jl. een aantal huis-aan-huisbladen gelanceerd. Het gaat om Duivens Nieuwsblad, Westervoorts Nieuwsblad en Zevenaars Nieuwsblad. De bladen verschijnen tweewekelijks in de even weken, ze worden huis-aan-huis verspreid, bij bedrijventerreinen en afhaalpunten. Meer informatie over formaten, kosten en verspreidingsgebieden vind je in Retriever.

Den Heijer Uitgeverij start nieuwe huis aan huisbladen in Den Haag

30 november 2021  

Den Heijer Uitgeverij start vanaf 5 januari 2022 met 2 nieuwe Huis-aan-Huisbladen in Den Haag. De Segbroeker en Het Haagse Hout. De Segbroeker verschijnt in een oplage van 25.200 exemplaren in stadsdeel Segbroek en Het Haagse Hout verschijnt in een oplage van 22.100 exemplaren in stadsdeel Haagse Hout. Beide Huis-aan-Huisbladen verschijnen om de week op woensdag. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 1150 euro.

Ad Alliance exclusieve samenwerking met Dag & Nacht Media

26 november 2021  

Ad Alliance heeft onlangs bekend gemaakt dat ze een exclusieve samenwerking aangegaan zijn met Dag & Nacht Media op het gebied van pre- en post-roll verkoop. Hiermee verstevigt Ad Alliance podcast advertising binnen het crossmediale aanbod. Dag & Nacht Media beschikt over de ‘hostread’ propositie, waarbij de presentator van de podcast zelf in de vorm van native advertising de advertenties inspreekt. Ook bestaat de mogelijkheid om owned podcast-kanalen vanuit Ad Alliance toe te voegen aan het Dag & Nacht Media netwerk.

Nieuwe naam voor NDC mediagroep: Mediahuis Noord

19 november 2021  

NDC mediagroep heet voortaan Mediahuis Noord. De nieuwe naam markeert de regionale verbondenheid met Noord-Nederland en de verankering binnen de Mediahuis groep. Mediahuis Noord is uitgever van de Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad. Daarnaast geeft Mediahuis Noord meer dan 35 nieuws- en weekbladen uit. Mediahuis Noord beheert ruim 50 digitale regionale en landelijke kanalen, waaronder Mensenlinq en Familieberichten.

Forbes magazine start in Nederland

17 november 2021  

Het van oorsprong Amerikaanse zakenmagazine Forbes komt in december a.s. in Nederland uit. Met Forbes bereik je o.a. C-suite, ondernemers, IT-beslissers, bestuurders en millennials. Forbes Nederland verschijnt 6x per jaar in een oplage van 30.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 7.500 euro, advertorials (Brandvoice) is ook mogelijk.

VMN Media, de nieuwe naam van Vakmedianet B.V.

16 november 2021  

Vakmedianet B.V. hanteert per november 2021 de nieuwe naam VMN media. VMN Media heeft 30 merken verdeeld over 16 branches, waaronder bouw, installatie & architectuur, horeca, food en vers branche, mobiliteit, financiële- en HR-branche. VMN media is een business-to-business uitgeverij in zowel nieuwe als gevestigde mediakanalen.

Bureau Van Vliet verzorgt de advertentieverkoop voor Het Archievenblad

16 november 2021  

Per 1 november jl. verzorgt Bureau Van Vliet de advertentieverkoop van Het Archievenblad en de website kvan.nl. Deze titel is het officiële orgaan van de Koninklijke Vereniging van Archivarissen (KVAN) in Nederland. Het magazine en de website informeert de lezers nauwgezet over de ontwikkelingen in het archiefwezen en de aangrenzende disciplines. Het Archievenblad verschijnt 6x per jaar in een oplage van 1.100 exemplaren.

2021 Q3 cijfers van de MMA Social Media Monitor gepubliceerd in Retriever

12 november 2021  

De 2021 Q3 cijfers van de MMA Social Media Monitor zijn gepubliceerd in Retriever. De MMA monitor geeft inzicht in de prestaties van magazinemerken op social media. 6 sociale netwerken – Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube, Tiktok – zijn in de monitor meegenomen. De data is gebaseerd op aantallen likes/followers. Van de 141 deelnemende magazinemerken heeft Playboy volgens de nieuwste cijfers het hoogste aantal Facebook volgers (1.224.741), Voetbal International de meeste Twitter volgers (474.360), VTwonen het hoogste aantal Intagram (870.087) en Pinterest volgers (263.156) en Autoweek heeft de meeste Youtube volgers (173.000).

Mmedia voegt “Channel Finance” toe aan haar netwerk

4 november 2021  

[M]media is per oktober 2021 een nieuwe samenwerking aangegaan met IEX Media. [M]media verbreedt hierdoor haar netwerk met het Channel Finance. Binnen dit channel vallen de financiële titels van IEX Media. De samenwerking met IEX Media stelt [M]media in staat een nieuwe niche doelgroep, beleggers in Nederland en België, aan te bieden.

Westfield Mall of the Netherlands The Unlimited

2 november 2021  

Sinds de opening van de mall exploiteert Ocean hier 49 digitale schermen. Met de komst van het nieuwe digitale scherm ‘The Unlimited’ breidt Ocean haar portfolio uit. Naast de huidige schermen: Carousel, The Entrance, Large Format Landscape, 44 Digital Totems, is er per heden ook The Unlimited. Dit scherm is 28m² groot en volledig interactief.