retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Nieuwe bijlagen bij het Nederlands Dagblad

11 september 2020  

Nederlands Dagblad heeft 5 september jl. drie nieuwe bijlagen bij de nieuwskrant gelanceerd. De bijlagen Week (nr.), Zaterdag en Zondag verschijnen elke zaterdag met elk hun eigen gezicht, thema’s, invalshoeken, formats, rubrieken en auteurs. De drie bijlagen verschijnen in de totale oplage van de zaterdagkrant. In de bijlage Week wordt redactionele aandacht besteed aan werk & carrière en is er gelegenheid om advertenties te plaatsen ten behoeve van personeelswerving. Ook zijn er advertentiemogelijkheden op de achterpagina’s van de bijlagen Week, Zaterdag en Zondag. Hier kun je het volledige persbericht lezen.

Reclamemast van MDH On Screen

9 september 2020  

MDH On Screen heeft in maart jl. een reclamemast laten plaatsen aan de A18 op het bedrijvenpark nabij Wehl. De reclamemast is 16 meter hoog en heeft aan 2 zijden een digitaal LED scherm van 50 m2. De LED reclamemast is per heden inzetbaar en bereikt maandelijks 1,8 miljoen passanten. Meer informatie over de mogelijkheden en kosten, kun je vinden in Retriever.

Nieuw watersportmagazine Deining

8 september 2020  

In de eerste helft van december 2020 wordt Deining magazine gelanceerd, de opvolger van de Waterkampioen van ANWB Media. Deze titel van Deining Media B.V. verschijnt 2x per jaar in een drukoplage van 8.000 exemplaren. Deining magazine verschijnt op abonnementsbasis en ligt ook 2 tot 3 maanden in de winkel. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 2.200 euro.

Nieuw: OG Wijzer Magazine

4 september 2020  

Eind november a.s. verschijnt het nieuwe vakblad OG Wijzer: Koplopers in Duurzaamheid. Deze titel wordt uitgegeven door de gelijknamige uitgever OG Wijzer B.V. OG Wijzer bereikt met dit vakblad Technisch managers, Vastgoedbeheerders, Projectmanagement bureaus, Facilitair managers, Contract managers en Asset managers. Het magazine wordt in een oplage van 5.500 exemplaren op naam verstuurd. Er wordt oa. gewerkt met een exclusieve deelname per specialisme middels een koploper interview. De kosten van een interview van 2 pagina’s bedragen € 2.495,-.

Nieuw weekendmagazine Trouw: Tijdgeest

1 september 2020  

Per 29 augustus 2020 verschijnt iedere week het nieuwe magazine Tijdgeest bij de zaterdageditie van Trouw van DPG Media. De weekendbijlagen Letter&Geest en Tijd verdwijnen. Tijdgeest gaat over de actuele trends en onderstromen in de samenleving met interviews en essays over de samenleving anno nu en de grote maatschappelijke thema’s die daar in spelen in binnen- en buitenland.

Nieuw voor cultuursector: Amsterdam Unlocked

27 augustus 2020  

Amsterdam Unlocked is een online magazine met bijzondere bijdragen van gastcuratoren uit de cultuursector. Het magazine richt zich op een Nederlands publiek en bereikt per maand meer dan 20.000 cultuurliefhebbers. De content op Amsterdam Unlocked is toegankelijk en zet aan tot delen. Amsterdam Unlocked positioneert zich hiermee tevens als vertrekpunt voor het ontwikkelen en maken van content formats voor cultuurinstellingen en bedrijven. Dit gebeurt in samenwerking met ervaren contentmakers met een achtergrond in print (Viva, Elle, Linda, Nieuwe Revu) en in de televisiewereld (Wie is de Mol, Verborgen Verleden, Hello Goodbye). Tarieven en meer informatie over mogelijkheden vind je in Retriever.

Value Zipper Out of Home lanceert geofencing propositie ‘Pinpointing’

25 augustus 2020  

Sinds kort biedt Value Zipper Out of Home adverteerders de mogelijkheid een mobile advertising campagne te activeren met gebruik making van geofencing. De propositie genaamd ‘Pinpointing/ Mobile Ad Campagne’ maakt gebruik van een combinatie van verschillende systemen waaronder WiFi, GPS, Bluetooth sensors of raster pinpointing om de locatie zo nauwkeurig mogelijk te bepalen. Alle doelgroepen in Nederland, groot of klein, kunnen met geofencing worden bereikt. Krachtig in combinatie met OOH. Zo kunnen bedrijven en winkeliers worden geholpen met het verhogen van het aantal winkelbezoekers (“footfall”), of door het in kaart brengen van bezoekers aan concurrerende bedrijven. De kosten voor een mobile ad campagne varieren van €16,- CPM tot €28,- CPM afhankelijk van display, rich media of video ad formaten.

Groot Voorschoten/ De Wassenaarse Krant

25 augustus 2020  

Per 4 september a.s. worden de Wassenaarse Krant van uitgeverij De Wassenaarse Krant B.V. en de titel Groot Voorschoten van Uitgeverij Groot Voorschoten B.V. samengevoegd tot 1 krant waarbij elke gemeente een eigen voorpagina krijgt. De nieuwe gecombineerde titel wordt onderdeel van uitgeverij De Wassenaarse Krant B.V. De verschijningsdag wordt vrijdag. De deadline voor advertenties is woensdag 17:00 uur en voor redactie 12:00 uur. De krant wordt verspreid in een oplage van 25.200 exemplaren en het tarief voor 1/1 FC is €959,-.

Bierradio.nl, radiozender voor de bierliefhebber

25 augustus 2020  

Een jaar geleden startte de thema-radiozender Bierradio.nl als line extensie van de bierpublicaties Bier!magazine en Brouw!magazine van Birdy Publishing BV. Echte bierliefhebbers kunnen nu ook tijdens het nuttigen van hun speciaalbieren naar smaakvolle muziek & biernieuws luisteren. Inmiddels heeft Bierradio.nl 15.000 unieke luisteraars. Ook plays op Soundcloud en Spotify laten mooie aantallen zien. Het zal niemand verbazen dat de grootste groep luisteraars mannen zijn in de leeftijd van 28-34 jaar. Per kwartaal kan er al vanaf €100,- een specifiek uur of thema worden gesponsord.

Nieuwe reclamemast van Hillenaar Outdoor langs de A15

25 augustus 2020  

Hillenaar Outdoor heeft per juli 2020 het netwerk uitgebreid met een nieuw object langs de A15 bij Leerdam. De nieuwe reclamemast heeft 2 schermen van elk 103 m². Gemiddeld komen er ruim 850.000 passanten per week langs deze locatie. Lees het volledige persbericht van Hillenaar Outdoor, Hillenaar Outdoor kondigt Digitale Reclamemast aan langs A15.