retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) BNR volgt het ritme van je dag

11 februari 2021  

Met een nieuwe programmering die past bij veranderd luistergedrag. En een breed scala aan mogelijkheden om in contact te komen met je doelgroep, zoals;

  • Sponsoring
  • Branded Podcast
  • Radio
  • Digital audio
  • Premium Online Display

Via bnr.nl, de BNR app, maar ook Itunes Spotify en alle radiostream kanalen. Direct tussen de oren van jouw B2B en AB1 doelgroep. Ga naar fdmg.nl/adverteren/bnr-nieuwsradio/ en neem contact met ons op voor een voorstel op maat.

Nieuw magazine Volgas van Edicola Magazines B.V.

18 februari 2021  

Op 25 februari 2021 lanceert Edicola Publishing B.V. een magazine met autosportverhalen met de titel Volgas. De doelgroep bestaat uit Formule 1-fans en liefhebbers van race, rally en klassieke auto’s. Volgas verschijnt 3x per jaar in een oplage van 11.000 exemplaren en de verspreiding vindt plaats via abonnees en losse verkoop. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 995 euro.

Ride, het nieuwe platform van WielerFlits

16 februari 2021  

Ride is het nieuwe platform van WielerFlits. Waar WielerFlits zich richt op het dagelijkse nieuws uit de koers, belicht Ride het plezier van het wielrennen. Het platform is voor iedereen die van de wielersport houdt, op de fiets of voor de buis. De eerste editie van het magazine verschijnt 18 maart a.s. in een oplage van 10.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.500 euro.

Gezonderwonen.nl gelanceerd

3 februari 2021  

Eind december 2020 heeft Bouwmedia B.V. de website gezonderwonen.nl gelanceerd. Deze website bevat informatie over een gezonder binnenklimaat en wat eraan gedaan kan worden om je leefomgeving duurzamer te maken. De doelgroep bestaat uit consumenten die op zoek zijn naar informatie voor een beter en gezondere leefomgeving zowel binnen- als buitenshuis.

Nieuwe glossy voor mannen: MANIFY Magazine

2 februari 2021  

Op 28 mei a.s. lanceert uitgever dORIZON Media in samenwerking met MagMedia het nieuwe mannenblad ‘MANIFY Magazine’. Het Lifestyle brand voor de moderne man met gevoel voor stijl bestaat al langer als online brand met de website Manify.nl. Binnenkort verschijnt er binnen het lifestyle platform nu ook twee keer per jaar een magazine in print.
MANIFY Magazine wordt in een oplage van 10.000 exemplaren verspreid via de bekende tijdschriftenwinkels en geselecteerde supermarkten. Daarnaast kent MANIFY een vaste verspreiding van 4.000 exemplaren op onder andere de door Manify.nl georganiseerde vrijmibo’s en een vaste klantenlijst. De kosten voor 1/1 FC advertentie in dit nieuwe mannenmagazine bedragen 2.995 euro. Natuurlijk kunnen er ook combinaties worden gemaakt met social en online.

TIP: hier vind je de 2021 verschijningsdata van alle printmedia en online nieuwsbrieven

2 februari 2021  

Retriever neemt alle verschijningskalenders van print- en online media op. Van online media worden de kalenders opgenomen van periodiek verschijnende nieuwsbrieven. De digitale verschijningskalenders, inclusief alle deadlines, vind je onderaan de detailpagina’s van de media-titels en kanalen. Ook als ze niet op de tariefkaart zijn vermeld vind je ze wel in deze digitale verschijningskalenders.

TIP: Bovenaan de pagina van het medium staat een link ‘verschijningskalender’ die je er direct naartoe brengt.

Nieuwste bereikcijfers, oplages en aantallen volgers in Retriever gepubliceerd

1 februari 2021  

De kwartaalupdate van alle oplage- en bereikcijfers zijn weer te vinden in Retriever! De cijfers van de volgende onderzoeken zijn gepubliceerd:

– MMA bereikcijfers 2020 Q4 (social media volgers – online media)
– bereikcijfers NPM 2020-IV (print media)
– NOM Oplagecijfers 2019 Q4 t/m 2020 Q3 (print media)
– NOBO bereikcijfers 2020 Q4 (online media)

Naast de bereikcijfers publiceert Retriever ook uitgebreide profielen van zowel print- als online mediamerken. NOM-abonnees kunnen de uitgebreide profielen ook in Retriever raadplegen. De uitgebreide gebruikersprofielen van NOBO zijn voor alle Retriever gebruikers zonder extra abonnement op het NOBO onderzoek te raadplegen.

Lifestylemagazine zorgsector ‘FLOOR’ verhoogt verschijningsfrequentie

26 januari 2021  

Tijdschriften weerspiegelen wat er in de maatschappij speelt; ‘schrift van de tijd’. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er meer aandacht is voor het werk van verpleegkundigen en verzorgenden. In het lifestyle magazine FLOOR vertellen mensen uit de zorgsector met trots over hun vak. Verhalen van collega’s uit alle zorgsectoren. FLOOR verschijnt dit jaar voortaan 4x per jaar in plaats van 2x per jaar. De titel wordt uitgegeven door Nieuwe Unie ’91 en advertentie exploitatie wordt verzorgd door De Media Collega’s.

Advertentieverkoop Onkruid Magazine overgenomen door Bureau Van Vliet

25 januari 2021  

Bureau Van Vliet heeft per december 2020 de advertentieverkoop voor Onkruid Magazine, opiniërend blad over duurzaam leven, spiritualiteit en groen, overgenomen van Uitgeverij Onkruid. Ook is Bureau Van Vliet B.V. verhuisd van Zandvoort naar de Wateringweg 129 in Haarlem.

Wilder van Freek, eenmalige spin off over liefde en lust in het dierenrijk

wildervanfreek
19 januari 2021  

Voor alle nieuwsgierige volwassenen maakt Blink uitgevers een eenmalige special over liefde en lust in het dierenrijk. Van flirten en daten tot standjes en vreemdgaan. Doen de dieren dat ook? Wilder van Freek is een spin off van het jeugdblad Wild van Freek. Deze special voor volwassenen verschijnt op 22 april a.s. Als je als adverteerder er in mee wilt gaan moet je voor valentijnsdag reserveren. De oplage bestaat uit 30.000 exemplaren en de kosten voor 1/1 FC bedragen 2.900 euro.