retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

16 november a.s. EXTRA EDITIE Retriever training ‘Introductie Mediaplanning’

20 september 2018  

Vanwege het grote aantal geïnteresseerden geven wij op vrijdag 16 november a.s. een extra editie van de training ‘Introductie Mediaplanning’ in het College Hotel in Amsterdam.

Alle stappen uit het mediaplanningsproces worden doorlopen in deze dagtraining. Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne. De training is met name geschikt voor medewerkers van media- en communicatiebureaus, PR managers, marketeers en sales/account medewerkers bij uitgeverijen/exploitanten.

Bekijk de trainingspagina of open het inschrijfformulier!

0

De Krant van Tynaarlo

19 september 2018  

Media Totaal Noord B.V. heeft haar huis-aan-huisblad titel gewijzigd van De Vriezer Post naar De Krant van Tynaarlo. De oplage, verspreiding en tarieven voor advertenties blijven ongewijzigd.

0

Vakblad Schoolfacilities overgenomen

17 september 2018  

Na 35 jaar heeft ‘Bouwstenen’, handelsnaam van De Wijkplaats B.V, per september jl. de uitgave en exploitatie van het vakblad Schoolfacilities overgenomen van Wolters Uitgeverij B.V. Schoolfacilities schrijft over alles rond het onderwijs wat niet onderwijsinhoudelijk is, maar wel van belang is voor het leren, de leerlingen en de onderwijsorganisatie. Voorbeelden hiervan zijn de onderwijsomgeving, de faciliteiten op school, de leerlingenadministratie, het verduurzamen van de gebouwen, ICT, schoonmaak en catering. Het vakblad verschijnt 4x per jaar in een oplage van 4.500 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.495 euro.

0

Nieuwe samenwerking van fabulous mama en 24baby.nl

12 september 2018  

Per 3 september jl. verzorgt 24Baby.nl B.V. de advertentieverkoop en een deel van de content van de website fabmama.nl. Deze nieuwsblog is voor alle moeders in Nederland met kinderen van 0 tot 12 jaar. De content op fabmama.nl bestaat deels uit content uit het magazine fabulous mama en content die speciaal voor fabmama.nl wordt geschreven door 24Baby.nl.

0

Alles over misdaad in tijdschrift Real Crime

30 augustus 2018  

F&L Media brengt het Britse Real Crime magazine naar Nederland en België. Real Crime publiceert verhalen over de meest aangrijpende misdaden uit de recente en minder recente wereldgeschiedenis. Het magazine is per 24 juli jl. verkrijgbaar bij o.a. bij Bruna, Primera en The Read Shop maar ook in de grotere filialen van Albert Heijn en Jumbo. Real Crime verschijnt 6x per jaar in een oplage van 10.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.250 euro.

ContainerFabriek overgenomen door Performance4You

30 augustus 2018  

Per 31 augustus 2018 neemt Performance4You de ContainerFabriek over. ContainerFabriek heeft o.a. een EventBox en een SideBox in het assortiment. De Eventbox en SideBox zijn gemodificeerde zeecontainers, die kunnen worden uitgeklapt tot een unieke en luxe Mobiele Event Unit. Afhankelijk van de inrichting kunnen deze Boxen voor veel verschillende doeleinden worden ingezet, zoals een beursstand, bar, VIP lounge of Pop-Up shop. De kosten voor de EventBox bedragen 5.900 euro per week en voor de SideBox 4.900 euro per week.

ANVR lanceert ledenmagazine voor reisprofessionals

23 augustus 2018  

Reisbrancheorganisatie ANVR heeft het relatiemagazine ‘Reiswereld’ met als ondertitel ‘inspiratie voor reisprofessionals’ gelanceerd. Reiswereld richt zich op de professionele reissector, waaronder touroperators en reisagenten. Het magazine wil met informatieve en persoonlijke verhalen over ondernemen in de reissector de medewerkers van ANVR-leden informeren en inspireren. De titel verschijnt 3x per jaar in een oplage van 2.500 exemplaren. De kosten voor 1/1 pag. f.c. bedragen 2.500 euro.

Meat&Co naar GPmedia

22 augustus 2018  

GPmedia BV uit Nijmegen heeft de titel Meat&Co overgenomen van Copray communicatie & media. GPmedia gaat de titel, die zich richt op de voedselverwerkende industrie, zelf uitgeven en verzorgt ook de advertentie exploitatie. Meat&Co verschijnt 8x per jaar in een oplage van 5.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC pagina bedragen 1.975 euro.

RonReizen, nieuw reismagazine voor de 40-plusser

15 augustus 2018  

FC Klap lanceert samen met Ron Peerenboom Voller het reisplatform ‘RonReizen’. Onderdeel hiervan is het gelijknamige magazine RonReizen dat reisinspiratie en persoonlijke tips biedt die aansluiten op de behoeften van 40-plussers. RonReizen wordt op 11 december a.s. gelanceerd met een startoplage van 75.000 exemplaren en is te koop bij ruim 4.000 verkooppunten: Supermarkten, boekhandels en kiosken (Schiphol en stations). Daarna verschijnt RonReizen 2x per jaar in een oplage van 50.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pag. f.c. bedragen 3.750 euro.

Vega Lifestyle Magazine wijzigt naam in VegaVega

14 augustus 2018  

De op 18 maart jl. gelanceerde titel Vega Lifestyle Magazine verandert van naam. Per 4 oktober a.s. verschijnt het magazine onder de naam VegaVega. Het magazine richt zich op veganisten, vegetariërs en anderen die een duurzame levensstijl omarmen. Het magazine verschijnt 4x per jaar en heeft een oplage van 5.000 exemplaren. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Sano. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 575 euro.