retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Als je je merk op de voorgrond wilt zetten, kies je natuurlijk niet voor een achtergrondstation

24 augustus 2021  

81% van de BNR-luisteraars luistert met aandacht, tegenover 41% van de luisteraars van andere Nederlands radiostations*.
Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction. Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat je doelgroep bij BNR tot drie keer meer aandacht heeft­ voor je merk dan bij die andere nieuwszender. BNR is daarom hét radiostation voor je merk.

Kijk op fdmg.nl/aandacht en bereik wie je wilt bereiken.

Het Blad bij NRC heet nu NRC Magazine

23 september 2021  

Het Blad bij NRC heet sinds begin september jl. NRC Magazine. Het formaat is aangepast naar 220 x 285mm. Het magazine verschijnt 10x per jaar bij NRC Weekend met columns, beeldrapportages, inspirerende verhalen, aansprekende namen en een eigentijdse vormgeving. De kosten voor een 1/1 pagina FC bedragen 23.000 euro met een bereik van 594.000.

Bloom Publishing heeft Vogue Living overgenomen van Hearst

23 september 2021  

Per 1 september 2021 is Bloom Publishing naast de maker, ook de nieuwe uitgever van Vogue Living NL. Het magazine gaat over spectaculaire huizen en exceptioneel design, maar niet de huizen geven de doorslag, altijd de persoonlijkheden die er wonen. De titel kiest bewust voor eigen fotografie en creative aanpak, waarmee het een nieuw eigen gezicht toevoegt aan het bestaande woonbladen portfolio in Nederland. Vogue Living verschijnt 6x per jaar in een oplage van 40.000 exemplaren.

NVS-NVL en VvSL samen verder onder nieuwe naam: BiOND

17 september 2021  

Met ingang van 1 augustus 2021 zijn de verenigingen voor schooldecanen en leerlingbegeleiders NVS-NVL en VvSL samen verder gegaan als één nieuwe vereniging onder de naam BiOND (Begeleiders in Onderwijs). Het magazine ‘Bij de Les’ gaat hierdoor ook verder onder de naam BiOND magazine en per 1 september jl. is de website biond.nu gelanceerd. Via de media van BiOND bereik je 2.400 decanen, mentoren, leerlingbegeleiders en zorgcoördinatoren die werkzaam zijn in het VO en MBO. Deze begeleiders zijn verantwoordelijk voor de loopbaanontwikkeling en leerlingondersteuning van de leerlingen. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Elma Media Groep B.V.

Het Parool en NRC Amsterdam e.o. gaan verder als ochtendkrant

17 september 2021  

Het Parool van DPG Media gaat per 3 januari 2022 verder als ochtendkrant. Dit betekent dat de doordeweekse krant vanaf die dag ’s ochtends vroeg wordt bezorgd en niet meer in de middag. De digitale editie en de pdf-krant verschijnen vanaf dan ook in de ochtend. Ook het NRC past het bezorg moment aan. Vanaf 3 januari 2022 verschijnt de krant in Amsterdam en een aantal gebieden buiten de Randstad alleen nog in de ochtend in de bus.

Advertentieverkoop SKI-NL en FIETS-NL naar PAR Media

16 september 2021  

Per heden verzorgt PAR Media de advertentieverkoop van SKI-NL en FIETS-NL. Deze titels zijn een initiatief van HnL Media en bestaan uit een magazine en een website. SKI-NL richt zich op het wintersport gezin, levensgenieters, empty nesters, ski freaks, sneeuwbaan bezoekers en de hogere welvaartsklasse. FIETS-NL richt zich op jongeren, levensgenieters, forensen en natuurlijk iedereen die van fietsen houdt. De gratis magazines verschijnen 1x per jaar in een oplage van 50.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie in één van de magazines bedraagt 2.950 euro. Overige advertentiemogelijkheden en kosten kun je vinden in de database Retriever.

MEER: het nieuwe lifestyle magazine van LC en DVHN

6 september 2021  

Zaterdag 21 augustus jl. heeft NDC mediagroep MEER magazine gelanceerd. Het is een lifestyle onderdeel van Dagblad van het Noorden en de Leeuwarder Courant. De volgende items komen aan bod: Interviews, wonen, mode, mooie persoonlijke verhalen, rubrieken met lezers, eten en drinken, reizen, uitstapjes en meer. Het magazine bestaat uit een online sectie op lc.nl en dvhn.nl en een wekelijks magazine op zaterdag bij de dagbladen. De totale oplage van MEER magazine (Noord Nederland) bedraagt 492.000 exemplaren en de kosten voor een 1/1 FC zijn 18.942 euro.

Seasons Nieuwsbrief nu wekelijks

6 september 2021  

Per 3 september 2021 is de frequentie van de nieuwsbrief Seasons van New Skool Media B.V. verhoogd van 1x per 2 weken naar wekelijks. De nieuwsbrief wordt elke vrijdag verstuurd naar 58.750 abonnees met tips en inspiratie voor al het moois dat het seizoen en het buitenleven brengen. Seasons Nieuwsbrief is onderdeel van het platform Seasons waar ook het magazine, website en Seasons Social onder vallen. Informatie over de advertentiemogelijkheden staan gepubliceerd in de mediadatabase Retriever.

Nieuw jongeren medianetwerk: Just Another Network

31 augustus 2021  

Het nieuwe jongeren medianetwerk Just Another Network is 15 juli jl. gestart. Dit netwerk wil de generaties Y en Z bereiken, een groep van 5,5 miljoen Nederlanders. Het nieuwe medianetwerk brengt talent, content, bereik, data en sales samen onder één dak. Daarnaast wordt nadrukkelijk ingezet op journalistiek, entertainment en talentontwikkeling. Just Another Network start met bekende jongeren titels als RUMAG, VKMag, DailyBuzz, Axed, Convo, First, ParraTV en ComplexNL.com. Met deze platforms als basis wordt het netwerk de komende tijd verder uitgebouwd.

Nieuw: KIDSTUF. Vakblad voor leveranciers voor de kinderopvang

25 augustus 2021  

Uitgeverij SWP lanceert 12 oktober a.s. de titel KIDSTUF. Vakblad voor leveranciers voor de kinderopvang. Het blad verschijnt 4x per jaar in een oplage van 15.000 exemplaren (abonnees Nederland en België). KIDSTUF richt zich op kinderdagopvang (0-4), buitenschoolse opvang, BSO (4-12) en basisschool en heeft als doel de kwaliteit van de pedagogisch medewerkers te versterken en te onderhouden. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1095 euro.