retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Bereik 10.000 bruidsparen met TROUWEN magazine

8 augustus 2022  

Een huwelijksreis, de beste dagcreme, een mani-pedi, trouwkaarten en sieraden… bruidsparen geven veel geld uit tijdens het plannen van hun bruiloft. Wil jij 10.000 van deze bruidsparen bereiken? Dat kan via TROUWEN magazine van de populaire trouwblog Girlsofhonour.nl. Twee keer per jaar (in januari en september) maken we TROUWEN magazine voor bruidsparen (merendeel vrouw) van 25-35 jaar. De perfecte doelgroep om jouw merk of product onder de aandacht te brengen!

Interesse? Meer informatie? Stuur een e-mail naar marit@girlsofhonour.nl

Nieuwe mast bij Roermond van Hillenaar Outdoor

3 augustus 2022  

Hillenaar Outdoor heeft een vierde outdoor mast in Limburg in gebruik genomen. Naast Maastricht, Echt en Venlo exploiteert het bedrijf nu ook een digitale reclamemast langs de A73 bij Roermond. Per 11 juli jl. is het object – in de directe nabijheid van Designer Outlet Roermond – beschikbaar voor adverteerders.

Uitgeverij Zynchrone Media neemt Expovisie en Conference Matters over

2 augustus 2022  

Uitgeverij Zynchrone Media is begin mei 2022 gestart en heeft de titels Expovisie en Conference Matters overgenomen van Het Portaal Uitgevers. Expovisie is een vakblad voor iedereen die regelmatig met beurzen te maken heeft: van exposant tot beursmanager en van marketeer tot standbouwer. De eerstvolgende uitgave verschijnt 4 oktober a.s. in een oplage van 5.000 exemplaren. Conference Matters voegt waarde toe aan het werk van organisatoren, opdrachtgevers, toeleveranciers, facilitators en sponsoren van congressen en zakelijke evenementen. Deze titel verschijnt op 11 oktober a.s. ook in een oplage van 5.000 exemplaren. Verder zijn er advertentiemogelijkheden op de website en nieuwsbrief van deze titels.

Tabaksreclame verdwijnt helemaal uit het straatbeeld

1 augustus 2022  

Vanaf 1 juli 2022 mag er geen reclame voor sigaretten meer zijn op winkelruiten, in de etalage of op de buitenmuren van tabakswinkels. Reclame voor tabaksproducten en aanverwante producten is alleen nog onder voorwaarden toegestaan in uitgezonderde speciaalzaken. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) ziet hier op toe.

Mamamagazine.nl nieuwste parenting titel familyblend

1 augustus 2022  

Familyblend heeft in samenwerking met Kompas Publishing het platform Mamamagazine.nl in haar portfolio opgenomen. Hiermee is het het derde content merk naast Kek Mama en Mamaplaats binnen het parenting domein. Mama Magazine, opgericht door Tessa Heinhuis, inspireert je met al het nieuws dat je als jonge moeder wilt weten. De titel heeft 100.000 unieke bezoekers p/mnd.

Video-uploaders vallen vanaf 1 juli 2022 onder de Mediawet

29 juli 2022  

Op 1 juli jl. is de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM) in werking getreden. Vanaf die datum vallen ook grote influencers die actief zijn op YouTube, Instagram en/of TikTok, de zogenaamde ‘video-uploaders’, net als omroepen en video-on-demand diensten onder de Mediawet. Dat betekent concreet dat zij zich vanaf die datum moeten registreren bij het Commissariaat voor de Media, maar ook bij de Stichting Reclame Code, voor zover je als video-uploader reclame maakt in of rondom je video’s. Bekijk hier de aangepaste Reclamecode Social Media & Influencer Marketing (RSM).

Drogisterij pakket van Centercom

29 juli 2022  

Per begin juli 2022 is het ‘Drogisterij pakket’ inzetbaar bij Centercom. Het pakket bestaat uit 3.000 vlakken in de directe omgeving van drogisterijen. Binnen een week kunnen hiermee 7,2 miljoen mensen worden bereikt ofwel 53,9% M/V 13-75 jaar. Het bruto mediatarief voor dit pakket is 45.000 euro.

Advertentieverkoop Huispedia bij de uitgever zelf

26 juli 2022  

Per 1 juli 2022 verzorgt Huispedia zelf de advertentieverkoop voor huispedia.nl. Voorheen viel deze titel ook binnen het Channel ‘Home movers’ van DPG Media. Huispedia helpt gebruikers de juiste keuzes te maken wat betreft het kopen, verkopen of verbouwen van hun huis en koppelen deze aan alle diensten die daar vervolgens bij nodig zijn. Het onafhankelijke woningplatform bereikt 2.1 miljoen unieke bezoekers per maand.

Cijfers MMA Social Media Monitor Q2 2022 in Retriever

14 juli 2022  

In Retriever zijn de 2022 Q2 cijfers van de MMA Social Media Monitor gepubliceerd. Van 130 magazinemerken vind je aantallen volgers/likes op op Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube en TikTok. In het tweede kwartaal van 2022 is het aantal volgers van de gerapporteerde magazinemerken 19,5 miljoen. Na een periode van groei – vooral bij Instagram en Youtube – is het aantal volgers op de sociale kanalen op dit moment gestabiliseerd. Magazinemerken hebben op Facebook (47%) en Instagram (31%) de meeste volgers. Het aandeel van Facebook daalt elk kwartaal licht, het aandeel van Instagram stijgt nu nog licht.

TxP (Textiel Plus) naar Uitgeverij Scala

30 juni 2022  

Uitgeverij Scala B.V. heeft het magazine TxP (Textiel Plus) overgenomen van MarcelisDekave. Het eerste nummer dat Scala uitgeeft is in juni jl. verschenen. TxP is een tijdschrift voor liefhebbers en beoefenaars van textielkunst. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 3.000 exemplaren met informatie over het werken met textiele materialen en technieken, columns en interviews met textielkunstenaars uit binnen- en buitenland, recensies van boeken en tentoonstellingen. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Medialijn B.V.