retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Adfiz magazine naar EMG B.V.

16 maart 2023  

Per 1 januari j.l. is EMG B.V. de uitgever en exploitant van het Adfiz magazine, het magazine van de gelijknamige branchevereniging van onafhankelijk financieel adviseurs. De leden van Adfiz zijn adviseurs op het gebied van verzekeringen, pensioenen, hypotheken en financiële planning. Het magazine wordt 3x per jaar geadresseerd en op naam verzonden naar de directeuren/eigenaren van onafhankelijke financiële adviesbureaus. Naast het magazine verschijnt Adfiz ook in de vorm van een nieuwsbrief en website. Alle advertentiemogelijkheden kun je vinden in Retriever.

Nieuw: NRC Premium Pagina’s combineert vertrouwen met interactie en conversie

NRC Premium Pagina's
28 februari 2023  

Mediahuis NRC BV heeft ‘Premium Pagina’s’ gelanceerd, een nieuwe advertentiemogelijkheid, exclusief in de digitale krant van NRC. Er kan met een 4×1/1 pagina worden geadverteerd die doorlinkt naar de opgegeven url van de adverteerder. Premium Pagina’s combineert het vertrouwen van de krant met de interactie en conversie van het digitale NRC-platform. Een effectstudie van GfK toont aan dat Premium Pagina’s in NRC een gemiddelde reclameherkenning van 65% scoren. Voor een bruto mediawaarde van 15.000 euro wordt er 4×1/1 pagina geplaatst in de digitale krant van NRC Weekend.

Nieuw: FoodMediair lanceert Camp&Cook

27 februari 2023  

Uitgeverij FoodMediair lanceert op 19 mei a.s. het magazine Camp&Cook. Deze nieuwe titel richt zich op iedereen die houdt van koken op de camping, want er wordt nergens zoveel buiten gekookt als op de camping. Camp&Cook biedt 56 pagina’s aan recepten, achtergrondreportages, productnieuws, trends en ontwikkelingen. Het magazine verschijnt 2x per jaar in een oplage van 10.000. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 2.100 euro.

BabyOpKomst naar FamilyBlend

27 februari 2023  

Per half januari jl. heeft FamilyBlend de titel ‘BabyOpKomst’ overgenomen van Digital Baby Care. BabyOpKomst is een tijdschrift dat zich richt op zwangerschap, geboorte en ouderschap, geschreven door verloskundigen. Het blad wordt verspreid in een totale oplage van 125.000 exemplaren, verdeeld over 2 edities. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 11.500 euro. Alle advertentiemogelijkheden kun je vinden in Retriever.

 

Luxury Gardens breidt platform uit met nieuwsbrief

27 februari 2023  

Luxury Gardens, van Uitgeverij De Tuin BV,  heeft naast het magazine, haar platform uitgebreid met een nieuwsbrief. In deze maandelijkse nieuwsbrief houdt Luxury Gardens de lezers op de hoogte over alle ontwikkelingen rond het luxe buitenleven. De oplage bestaat uit 2.700 adressen en de verschijningsdatum is iedere laatste donderdag van de maand. Voor 395 euro kan een advertorial worden geplaatst (max. 100 woorden + 1 liggende afbeelding + link). Alle overige advertentiemogelijkheden, zoals bannering,  kun je vinden in Retriever.

 

 

Nieuwe digitale reclamemast Hillenaar Outdoor

23 februari 2023  

Hillenaar Outdoor heeft per 7 februari 2023 een nieuwe reclamemast toegevoegd aan haar portfolio langs de A7 in Hoorn. De mast is het resultaat van een nauwe samenwerking met Van der Valk International. Deze hotelketen exploiteert een vestiging langs de A7 en het object staat op hun terrein. De digitale reclamemast heeft twee schermen van 66 vierkante meter. Beide zijden zijn perfect zichtbaar voor passanten (bron: Peter Heemskerk, CEO van Hillenaar Outdoor). De advertentietarieven kun je vinden in Retriever.

KNMP neemt vakblad UA over

22 februari 2023  

De KNMP, Koninklijke Nederlandse Maatschappij ter bevordering der Pharmacie, heeft per 1 februari jl. het vakblad voor apothekersassistenten ‘UA’ overgenomen van H&B Multimedia. In het verlengde van dit vakblad is er ook een gelijknamige website en nieuwsbrief. Via deze kanalen worden de bezoekers en abonnees wekelijks geïnformeerd over relevante onderwerpen die spelen binnen het vakgebied. UA verschijnt 6x per jaar in een oplage 12.500 exemplaren. Alle advertentiemogelijkheden kun je vinden in Retriever.nl.

(Advertorial) De Kek Mama Glossy deal

20 februari 2023  

We beginnen het jaar goed bij Familyblend met een speciale Kek Mama glossy deal speciaal voor jou! Met deze exclusieve deal ben je verzekerd van zichtbaarheid onder vrouwen die zich graag laten inspireren. Aan de hand van mooie thema’s zoals Mombracing en slaap zorgen wij ervoor dat jouw content bij de juiste doelgroep terecht komt.

Claim nu jouw 1/1 advertentiepagina voor maar €5.000 p/s bij een afname van 5 advertenties!
We helpen graag via sales@familyblend.nl

Nieuwe titel van V&VN, Vrouw & Kind

9 februari 2023  

Op 24 maart a.s. verschijnt de eerste editie van de nieuwe titel ‘Vrouw & Kind’. Dit vakblad van V&VN is een samenvoeging van de titels Magazine Kinderverpleegkunde en VOG Magazine (Voortplanting Obstetrie en Gynaecologie). Het magazine wil leden inspireren, informeren en voorzien van de laatste ontwikkelingen op het vakgebied. De verpleegkundigen spelen als hoogopgeleide zorgprofessionals een prominente rol in de verloskunde, gynaecologie, voortplantingsgeneeskunde en kindergeneeskunde. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 2.700 exemplaren. Er zijn ook online advertentiemogelijkheden in de nieuwsbrief en op de website.

MMA Social Media Cijfers 2022 Q4 in Retriever

31 januari 2023  

De MMA Social Media Monitor Q4 2022 cijfers zijn gepubliceerd in Retriever. Het totaal aantal volgers van de gerapporteerde magazinemerken op social media (alle platforms) is in het vierde kwartaal 2022 stabiel gebleven ten opzichte van het derde kwartaal 2022. Het aantal volgers op Facebook blijft stabiel (index 100), Twitter daalt licht (index 99). Het aantal volgers op Instagram, Pinterest en Youtube stijgt licht (1-2%) en TikTok stijgt nog altijd (+21%), dit mede vanwege een toename van aantal magazinemerken dat op TikTok actief is. De top 5 meest populaire magazinemerken op social media (overall) zijn: Playboy, vtwonen, LINDA., Voetbal International en ELLE.