retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Het magazine van Chantal Janzen

2 december 2019  

Met ons 360-graden mediamerk &C proberen we mensen te vermaken en inspireren om het dagelijks leven te relativeren en te bekijken met een knipoog. In de hoop een leuk tegenwicht te bieden in het hectische leven van iedere vrouw, jong én oud. Ook staan we altijd open voor bijzondere samenwerkingen om gezamenlijke doelen te realiseren.

Meer informatie hierover is te vinden op onze website: andcmedia.nl

Huispedia publishing partner van Sanoma

29 november 2019  

Huispedia is als publishing partner toegevoegd aan het netwerk van Sanoma. Per 7 november jl. verzorgt Sanoma de volledige online advertentieverkoop van woningplatform huispedia.nl.

Advertentieverkoop MAX Magazine naar MediaPlus BV

28 november 2019  

MediaPlus heeft de exclusiviteit verworven voor de advertentieverkoop van het RTV-omroepblad ‘Max Magazine’ in 2020. MediaPlus was al verantwoordelijk voor de leden-editie van Max Magazine (oplage 392.000 exemplaren, 6 edities per jaar). Per 1 januari a.s. zal MediaPlus nu ook de verkoop verzorgen voor de wekelijkse editie van Max Magazine (oplage 172.000 exemplaren). Voorheen werd dit gedaan door Bindinc.

Advertentieverkoop VARAgids naar AdNovus

28 november 2019  

AdNovus B.V. verzorgt per 1 januari 2020 de advertentieverkoop van de VARAgids. AdNovus heeft dit overgenomen van Bindinc. Adverteren (Sanoma Magazines). De VARAgids van omroepvereniging BNN-VARA verschijnt wekelijks met een gemiddeld bereik 13+: 439.000 (Bron: NPM 2019-III).

Nieuw online videokanaal Kek Mama TV

27 november 2019  

Op 7 november jl. is Kek Mama TV gelanceerd, een nieuw online videokanaal van Kek Mama. Vijf dagen per week verschijnen nieuwe video’s op KekMama.nl/tv. Zo geeft presentatrice Kim Kötter een exclusief inkijkje in haar wereld. Ze vlogt wekelijks over haar leven met haar man, zanger Jaap Reesema, en hun zoons Muck (3) en Youp (1). Ook geeft hoofdredacteur Helene van Santen (opvoed)advies in haar wekelijkse rubriek ‘Helene helpt’, kunnen de lezers meekijken in de levens van mamavloggers Eline, Lisa en Mariëtte en zal de redactie alles van producten tot pretparken en van schoenen tot vakantiebestemmingen testen in de rubrieken ‘Tried&Tested’ en ‘Eropuit’.

De MAAK en Technischweer.nl voor werving technici

19 november 2019  

Magazine De MAAK van Verbinding uitgeverij in Leiden is een nieuwe titel die bedrijven helpt met het werven van technici binnen de maak-industrie. Het magazine bereikt 155.500 technici en studerend talent met korte verhalen waarin de toepassingen en de wonderen van techniek worden getoond. De site technischweer.nl toont must-see filmpjes over de wereld rond techniek. Beide kanalen vormen zo een podium voor iedereen die technisch talent wil bereiken. De advertentie werving wordt verzorgd door Jetvertising bv. Alle advertentiemogelijkheden zijn in Retriever gepubliceerd.

Uitbreiding portfolio IEX Media B.V.

19 november 2019  

Per één november 2019 heeft IEX Media beleggen.nl en beursgorilla.nl overgenomen van Finance Network. Beide portals zijn gericht op actieve en beginnende beleggers. Beursgorilla is een beleggingsportaal en beleggen.nl is actief op het gebied van financieel nieuws en koersinformatie. De overname past in de strategie van IEX om zijn positie als beleggingsinformatieplatform in de Benelux verder uit te bouwen. Finance Network richt zich op het vergelijken van verzekeringen en geldzaken, zoals sparen en lenen.

Gestandaardiseerde vakformaten NDC mediagroep

19 november 2019  

Per 1 januari 2020 wordt voor de NDC mediagroep dagbladen en huis-en-huisbladen een reductie van GA advertentieformaten doorgevoerd. Alle kranten van NDC mediagroep worden gedrukt op het handzame tabloidformaat. Advertenties op tabloidpagina’s worden ingedeeld in standaardafmetingen, zodat alle pagina’s overzichtelijker kunnen worden samengesteld. De bestaande standaardformaten blijven en er wijzigt ook niets in de IM-formaten. De vernieuwde brochure vakformaten is te vinden in Retriever.

Tankstationnetwerk van MMD media naar ExterionMedia

15 november 2019  

Exterion Media heeft per oktober 2019 het tankstationnetwerk van MMD Media overgenomen. Het netwerk bestaat in totaal uit 1.378 digitale schermen waarvan 177 Digital Screen Instore. De schermen staan verspreid over 607 tankstations, waaronder Shell, Esso, Total, Texaco, Avia en BP. Het netwerk biedt de mogelijkheid voor full motion content. De kosten bedragen 26 euro CPM (Cost Per Mille).

Telegraaf Media Groep wordt Mediahuis Nederland

30 oktober 2019  

Telegraaf Media Groep (TMG) verandert haar bedrijfsnaam per 4 november 2019 in Mediahuis Nederland. TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep. Sindsdien is er een expliciete focus op goede, onafhankelijke journalistiek, uitgedragen door merken zoals De Telegraaf en Noordhollands Dagblad. Synergievoordelen met Mediahuis worden daarnaast volop benut. Dit heeft geleid tot een toekomstbestendige organisatie. De naamswijziging markeert deze positie en de verbondenheid met de Mediahuis Groep. Binnen de Nederlandse markt is Mediahuis Groep tevens eigenaar van NRC Media en het regionale Mediahuis Limburg. Beide blijven onder hun huidige bedrijfsnaam opereren.