retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

De Persgroep Nederland wijzigt prijsbeleid Familieberichten

22 mei 2017  

De Persgroep Nederland voert per 1 juni a.s. een nieuw prijsbeleid in voor de Familieberichten pagina. De regionale dagbladen krijgen een zaterdagtarief en de huidige kleurtoeslag wordt vervangen door een vaste kleurtoeslag van 50 euro per bericht. Bij de Huis-aan-Huis kranten en de 7 regionale dagbladen wordt geen onderscheid meer gemaakt in tarieven voor Gewone Advertentie (GA) op de familieberichtenpagina en de reguliere tarieven welke gelden voor familieberichten. De GA tarieven voor landelijke dagbladen blijven ongewijzigd. Wel worden twee extra vakformaten toegevoegd (1/8 en 1 /4). De mm-tarieven zijn in enkele gevallen naar boven of naar beneden bijgesteld. De zetkosten binnen alle titels bedragen 25 euro voor alle type berichten.
Een tweetal Huis-aan-Huis pakketten worden afgeschaft (STU2 en EGO), de onderliggende titels zijn wel inzetbaar. Alle wijzigingen zijn ook terug te vinden in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

De Persgroep Nederland gaat de advertentieverkoop van de titels van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders verzorgen.

22 mei 2017  

De Persgroep Nederland gaat de advertentieverkoop van de dagbladen, weekbladen en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders verzorgen. Daarmee wordt de huidige samenwerking van NDC mediagroep met ProMille Media beëindigd. De overgangsperiode start vanaf 1 september 2017 en duurt tot 1 januari 2018.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

K&C (Kunst & Cultuur Magazine) heet voortaan MUZE

15 mei 2017  

De titel K&C (Kunst & Cultuur Magazine) van AVROTROS ondergaat een naamswijziging. De nieuwe naam per 18 mei a.s. is MUZE. Het magazine is voor liefhebbers van beeldende kunst, klassieke muziek, theater en dans en richt zich op mannen en vrouwen van 45 jaar tot 65 jaar. Bindinc. verzorgt de advertentieverkoop.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Nieuwsplatform Dag6 gelanceerd

12 mei 2017  

Op 31 maart jl. is het nieuwsplatform Dag6 verschenen bij Endeo, een samenwerking tussen de Evangelische Omroep (EO) en het Nederlands Dagblad (ND). Het nieuws uit het magazine is geselecteerd en persoonlijk aanbevolen door mensen die geloven in God en in de wereld. De doelgroep zijn Christelijke twintigers en dertigers. Dag6 verschijnt wekelijks op vrijdag in een oplage van 1.000 exemplaren. De tarieven voor 1/1 FC bedragen 50 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Magazine Bicycling komt naar Nederland

8 mei 2017  

Vanaf 1 juni a.s. verschijnt het magazine Bicycling bij WPG Media, in print en als online platform. De mens op de fiets en de liefde voor het fietsen staan in Bicycling centraal. Het tijdschrift verschijnt 4x per jaar in een oplage van 60.000 exemplaren. De tarieven voor 1/1 FC bedragen 2.850 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Editie wijzigingen Tubantia

5 mei 2017  

Per 1 juni a.s. verschijnt in de gemeente Wierden de regionale titel Tubantia editie West van Persgroep Nederland in plaats van Tubantia editie Almelo van dezelfde uitgever. Hiermee wijzigen ook de oplages en tarieven van deze edities. Deze zijn in Retriever verwerkt.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

TMG lanceert digitaal videoplatform Telegraaf VNDG

26 april 2017  

Vanaf 1 mei heeft De Telegraaf zijn eigen online videoplatform ‘Telegraaf VNDG’. Dit platform biedt de gebruiker gratis nieuws, sport en entertainment dat is toegespitst op zijn persoonlijke kijkgedrag. Naast nieuwsbulletins, voetbal- en hockeysamenvattingen brengt Telegraaf VNDG ook diverse programma’s waaronder ‘Estavana in het echt – het verhaal achter de sportvrouw’, ‘Dagboek van een Minnares’ en ‘Van den Heuvel haalt recht’. Telegraaf-abonnees hebben gratis toegang tot het premium aanbod. Daarnaast is het mogelijk dagelijks op een zelf gekozen moment de videosamenvatting van die dag te ontvangen, eveneens op basis van eigen interessegebieden. De videocontent is te zien via verschillende apparaten. Talpa, met wie TMG een partnership heeft gesloten, levert hiervoor het technische platform. Door de koppeling met TMG Datalab wordt kennis en inzicht gedeeld om zo het maximale uit beschikbare data te halen. Tarieven voor video-advertising zijn gebaseerd op de TMG Tariefkaart, preroll 32,25 euro CPM. De non-spot en native mogelijkheden vanaf 21,50 euro CPM.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Nieuw voor ‘Groovy People’: Vinyl Magazine

26 april 2017  

F&L Publishing heeft deze maand Vinyl Magazine gelanceerd. Deze titel schrijft over alle muziekgenres: van rock, pop, jazz en klassiek tot en met dance. Een belangrijke bindende factor hierbij is de analoge vinylcultuur, het verzamelen van de muziek en de mooiste platenhoezen, de audioapparatuur, de lol van het platen draaien en het samen door de kamer dansen. Vinyl magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 12.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC bedragen 1.250 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

JCDecaux dominant in Rotterdam door binnenhalen RET contract

26 april 2017  

Door de aanwinst van het RET contract beschikt JCDecaux per april 2017 over vrijwel alle buitenreclame-typen in Rotterdam. Naast mupi’s en het digitale netwerk métropole, bestaat het productaanbod in Rotterdam nu ook uit abri’s, trams, bussen, vitrines in metrostations en A3-frames in de bussen en metro’s. Met de inzet van 390 abri-vlakken kan nu ruim 75% van de bevolking en het groeiende aantal bezoekers van deze dynamische stad worden bereikt.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Training ‘Sales in Media’ op 12 mei

18 april 2017  

Retriever organiseert op 12 mei 2017 de training ‘Sales in Media’. In deze training worden alle stappen uit het salesproces doorlopen in relatie tot de media industrie. Je bent na afloop bekend met alle mediaspecifieke zaken die je tegenkomt in dit proces. Daarnaast wordt uitgebreid ingegaan op het samenspel tussen bureaus, adverteerders en exploitanten en wordt de rol en structuur van het mediabureau uitgelegd. Schuif aan en volg stap voor stap alle fases van het salesproces en het samenspel tussen mediabureau, adverteerder en exploitant binnen dat proces. Laat je informeren door de lesstof, en inspireren door de trainer en je medecursisten. Om de training interactief te kunnen houden, hanteren we een maximum van 11 deelnemers. Inschrijven kan via de site.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter