retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Wil je de toeristen tijdens hun verblijf in Nederland op een effectieve manier bereiken?

17 februari 2020  

Dan zijn de media van Amsterdam Visitor Marketing iets voor jou. Met onze Minicards, digitale informatieschermen én stadsplattegronden zijn we prominent aanwezig in de lobby’s en bij de recepties van meer dan 700 hotels in de hele Randstad. De kracht van de hotellobby, noemen we dat: dé plek waar toeristen hun keuzes maken.

Kijk voor meer informatie op onze website: amsterdamvisitormarketing.com

TikTok lanceert selfservice advertentiedienst

13 februari 2020  

TikTok is een Chinese social media app waarmee gebruikers filmpjes van 15 tot 300 seconden kunnen maken. De app is voornamelijk populair onder de jeugd. Via een nieuwe dienst van TikTok kunnen adverteerders nu zelf hun reclamecampagnes opzetten en activeren. Campagnes kunnen gericht worden op 20 verschillende landen. Er zijn 3 verschillende advertentiemogelijkheden, waaronder een homepage take-over.

GPmedia BV lanceert SlagersVak

10 februari 2020  

Uitgeverij GPmedia uit Nijmegen lanceert op 3 april a.s. SlagersVak, een nieuwe vaktitel voor de hele slagersbranche. Het magazine wordt 4x per jaar verspreid op basis van betaalde abonnementen, aangevuld met een gratis verspreiding binnen de doelgroep. De totale oplage bestaat uit 5.345 exemplaren. Naast het vakblad wordt online dagelijks branchenieuws en -informatie voor slagers en slagerijen gepubliceerd. Er kan zowel in het vakblad als online worden geadverteerd. Alle mogelijkheden en tarieven vind je in Retriever.

Amsterdam Magazine komt met Engelse editie

10 februari 2020  

Vanaf maart dit jaar verschijnt het stadsmagazine Amsterdam Magazine van de gelijknamige uitgeverij Amsterdam Magazine, zowel in een Nederlandse editie (20.000 exemplaren), als in een Engelstalige editie (30.000 exemplaren). De Nederlandse editie richt zich voornamelijk op Amsterdammers. De Engelstalige editie richt zich op de internationale hotelgasten in onze hoofdstad. Beide edities hebben een overlap van circa 60% dezelfde artikelen. Artikelen die zich richten op de inwoners van Amsterdam worden in de Engelse editie vervangen door content om internationale hotelgasten een onvergetelijk ervaring in Amsterdam te bieden. Er kan in de afzonderlijke edities worden geadverteerd of in de combinatie. De edities verschijnen 4x per jaar op hetzelfde moment.

Nieuw h-a-h initiatief: Parkstad Leeft!

7 februari 2020  

Randal Esser Sales & Media heeft eind januari jl. in Parkstad Limburg en omstreken een nieuw informatie- en advertentie bulletin gelanceerd dat 11x per jaar gratis huis-aan-huis wordt verspreid. De krant op tabloid-formaat informeert bewoners uit deze streek over wonen, zorg, onderwijs, mobiliteit en lifestyle. De oplage bestaat uit 125.000 exemplaren en een 1/1 pagina f.c. kost 1.549 euro.

Duth GP Box

6 februari 2020  

Formule 1 is na 35 jaar terug op Zandvoort! Alle voorbereidingen,
aan het nu al legendarische circuit, zijn in de afrondende fase. In de aanloop naar de Dutch GP geeft Formule 1 een collectors item uit in de vorm van de Formule 1 Dutch GP Box. In deze box zitten verschillende leuke items zoals onder meer een F1 poster van het circuit, historische foto’s, en uiteraard het Formule 1 magazine GP special. Adverteren in deze special kan met 1/1 pagina voor 4.440,-. De Dutch GP Box verschijnt op 31 maart in een oplage van 26.000 exemplaren. Het materiaal moet op 27 februari a.s. binnen zijn.

Eurovisie Songfestival

4 februari 2020  

In mei huisvest Rotterdam de 65ste editie van het Eurovisie Songfestival in Ahoy. Rijnmond biedt adverteerders leuke sponsormogelijkheden waarmee kan worden ingehaakt op dit grootse event. Denk aan adverteren rond de carpoolkaraoke of bij de Rijmond ESF toer. Ook zijn er liveshows en is Rijnmond live aanwezig in Euro Village waar songfestival fans samenkomen. Rijnmond biedt diverse radio, TV en online mogelijkheden in pakketvorm aan. Deze zijn gepubliceerd in Retriever.

Knippie wijzigt naam in Knipkids

3 februari 2020  

New Skool Media B.V. heeft de naam van het zelfmaakmode blad voor kindermode per 2020 gewijzigd van Knippie naar Knipkids. Ook de website heet nu knipkids.nl. Naast het magazine en de site wordt er om de week op vrijdag de Knipkids nieuwsbrief verstuurd naar 18.800 abonnees. Het platform spreekt naast creatieve moeders ook oma’s van de kleinkinderen aan.

Vernieuwde formule Weekkrant VIA (MHL)

31 januari 2020  

Weekkrant VIA en De Limburger bundelen de krachten met een vernieuwde formule. De vernieuwde VIA verschijnt in 8 regionale edities en wordt iedere woensdag meegenomen als vaste bijlage bij De Limburger in een oplage van 110.000 exemplaren. Daar bovenop wordt de VIA elke week in een oplage van 55.000 exemplaren bij een groot aantal afhaalpunten verspreid over de hele provincie, waardoor ook Limburgers die geen abonnement op De Limburger hebben, de VIA (gratis) kunnen lezen. Daarnaast wordt de VIA ingebed in de 31 lokale webpagina’s van de website van De Limburger, die dagelijks meer dan 175.000 keer wordt bezocht. Alle nieuwe commerciële mogelijkheden vind je in Retriever.

Bureauvijftig neemt tv-zender ONS over

28 januari 2020  

Bureauvijftig, een creatief bureau dat gespecialiseerd is in ouderenmarketing, heeft op 1 januari 2020 televisiezender ONS overgenomen van Just Media Group. ONS richt zich op de actieve 49-plusser die houdt van series, reizen, film, muziek en entertainment. ONS heeft een bereik van 1,5 miljoen kijkers per week en is te ontvangen in ruim 4,6 miljoen Nederlandse huishoudens. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Ad Alliance.