retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Nieuw: Albert Heijn Zomerkrant

29 mei 2020  

Albert Heijn lanceert 27 juni 2020 de Albert Heijn Zomerkrant. De zomerkrant biedt in vier edities fun & inspiratie voor jong & oud om er een leuke zomervakantie in eigen land van te maken. Elke editie heeft een ander thema waaronder BBQ & ijs, Kamperen & zomerborrel, Zomergroente & lekker uit Nederland en Back to School. De Zomerkrant bereikt in totaal 4,2 miljoen mensen. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Albert Heijn Media Services. Meer informatie over de advertentiemogelijkheden kun je vinden in Retriever.

HAC Weekblad heeft alle activiteiten van De Grenskoerier overgenomen

29 mei 2020  

HAC Weekblad heeft alle activiteiten van het weekblad De Grenskoerier van de failliet verklaarde uitgeverij De Grenskoerier BV overgenomen. Beide titels verschijnen in de regio Cranendonck. De Grenskoerier gaat niet als zelfstandige titel verder, maar wordt geïntegreerd in HAC Weekblad. Deze titel verschijnt naast Cranendonck ook in het Belgische grensgebied Hamont-Achel en Pelt. Per maart jl. publiceert HAC Weekblad ook wekelijks de officiële gemeenteberichten in de regio Cranendonck.

FD Mediagroep lanceert De Jurist (dejurist.com)

19 mei 2020  

Begin april 2020 heeft FD Mediagroep de Jurist (dejurist.com) gelanceerd. Een nieuwe digitale uitgave met zakelijk nieuws vanuit juridisch perspectief. Met een dagelijkse mix van interviews, duiding, achtergrondinformatie en commentaar bij actuele ontwikkelingen in de juridische en zakelijke sector. De artikelen worden via de website en via een e-mail nieuwsupdate voor abonnees gepubliceerd. Het media advies en de advertentieverkoop wordt verzorgd door Capital Media Services.

Vakbladen.com verkoopt titels aan Niantec

15 mei 2020  

Eind maart jl. heeft Niantec B.V. de titels TW (Technisch Weekblad), Maritiem Nederland, Automatie|PMA en Vision+Robotics overgenomen van Vakbladen.com. Het gaat om de vakbladen, websites en nieuwsbrieven.

PINDA* heet nu PINDAH*

13 mei 2020  

De titel PINDA* van Stichting Indomedia heet per 12 mei 2020 PINDAH*. Het magazine leidt de lezer als een gids van Indisch Nederland, voor iedereen die nieuwsgierig is naar het Indische verhaal. Dit doet de redactie door mensen die zelf banden hebben met voormalig Nederlands-Indië en Indonesië aan het woord te laten. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Value Zipper.

(update) Libelle Zomerweek online

11 mei 2020  

De Libelle Zomerweek vindt dit jaar helemaal online plaats: live op facebook, #samenvanuithuis, van 14 mei t/m 20 mei 2020 14.00-17.00.

Nog 3 plekken beschikbaar in unieke online training Introductie Mediaplanning op 15 mei a.s.

1 mei 2020  

Normaal gesproken geven we de training op locatie in het College Hotel in Amsterdam. Nu dit niet kan, bieden we mediaprofessionals de unieke mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief online te volgen! Tijdens deze interactieve online dagtraining worden alle stappen uit het mediaplanningsproces besproken en zal er ook worden stilgestaan op de effecten van de Coronacrisis. Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne.

Schrijf je direct in!

Doelgroep: Marketing-/Communicatie Managers, Sales/Account Managers, PR Managers, Media-adviseurs
Datum: vrijdag 15 mei 2020
Duur training: 1 dag (9.30-16.00)
Trainer: Corina Soethof (Erkend Trainer)
Kosten: € 329,-* (ex. BTW)
*40% korting op het reguliere tarief omdat het een online training betreft

Leerdoelen:

•Trends en ontwikkelingen in de marketing- & communicatiebranche (ook de effecten van de Coronacrisis komen hier aan bod)
• Factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne
• Alle fases van het mediaplanningsproces
• Media inkoop tips & tricks

Testimonials:

“Erg leuk om met mensen te zitten uit verschillende werkgebieden, om meer te weten over het vak.”
Nikki Wester, marketing coördinator, Kubus Sports

“Leerzame training die perfect aansluit op de werkzaamheden in de branche.”
Stefani Romani, mediaplanner rtv, Zuiver Media

“Voor mij heeft deze training mij alle benodigde kennis gegeven die ik tijdens mijn werk kan toepassen.”
Michelle Matthiesen, accountmanager, JCDecaux Nederland

Nieuwe OOH mogelijkheden van Promodukties

1 mei 2020  

Promodukties heeft een aantal nieuwe OOH mediamogelijkheden geïntroduceerd die uitstekend in het straatbeeld van de nieuwe 1,5 meter samenleving kunnen worden ingezet. Het gaat om de volgende items:

Walking Billboards: Van achter uitgelichte posters die door een promotiemedewerker lopend word gedragen. Aan de bovenkant zit een programmeerbare ‘lichtkrant’. Hiermee kan met bewegende tekst een ‘Call to Action’ worden gecommuniceerd.

Digital Backpacks: Lijkt op het hierboven beschreven Walking Billboard, alleen hier kan ook bewegend beeld zoals een video of slide show op worden afgebeeld. Het beeld kan ook worden gesplitst in bijvoorbeeld 1 video en 1 vaste uiting.

Digitale Bakfiets: Een bakfiets met de mogelijkheid om bewegend beeld zoals video’s of slide shows te tonen, of als een gesplitste combinatie met een vaste uiting. Vanuit de bakfiets kan met behulp van een ‘grijpstok’ op veilige afstand samples worden uitgedeeld.

DigiCars: Elektrisch voortgedreven DigiCars die zowel binnen- als buiten kunnen worden gebruikt. Hierop kan op een groot scherm een digitale boodschap worden uitgezonden.

Alle uitgebreide mogelijkheden en kosten vind je in Retriever.

Nieuw: FoodPersonality.WORK

30 april 2020  

Shelflife Media B.V. lanceert FoodPersonality.WORK, een nieuw vakblad van- en voor (toe)leveranciers in de foodretail. In het magazine delen leidende organisaties in de branche hun ervaringen met de lezer over wat er speelt binnen de diverse segmenten. FoodPersonality.WORK verschijnt 6x per jaar in print met een oplage ruim 5.200 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina in de print-editie bedraagt 1.500 euro. Daarnaast wordt er naar ruim 9.000 abonnees een digitale editie verstuurd.

Update NOM en NOBO bereik en profielen 2020 Q1

NOBO 2020 Q1
28 april 2020  

De meest recente bereikcijfers van de NPM Print Monitor (NOM) en het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) over de periode 2020 Q1 zijn gepubliceerd in Retriever. Het betreft profielen en bereikcijfers van zop’n dan 100-150 print titels en online kanalen die meelopen in de NOM en NOBO onderzoeken. Ook het gemiddelde maandbereik per tablet, desktop/laptop of smartphone is hier te vinden.