retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Jongbelegen: antitruttig voor 48plussers

16 januari 2020  

Ripple Media lanceert Jongbelegen.nu, een nieuw online magazine voor 48plussers die alles uit het leven willen halen. Jongbelegen bevat een mix van karakteristieke portretten, korte verhalen en inspirerende artikelen over alle dingen die het leven leuker en makkelijker maken. Ripple Media heeft ervoor gekozen om geen onrustige display banners op het magazine te tonen. Adverteerders kunnen hun producten of diensten in lijn met de uitstraling van het magazine aanbieden in de vorm van een advertorial. De kosten voor een losse advertorial met een looptijd van een week bedragen 500 euro. Meer uitgebreide mogelijkheden zijn te vinden in Retriever.

Bereikcijfers NPM 2019-IV van NOM in Retriever verwerkt

16 januari 2020  

Vanaf vandaag zijn de bereikcijfers van NPM 2019-IV (landelijke print media) gepubliceerd. Gebruikers van Retriever met een abonnement op deze data van het NOM kunnen de cijfers in Retriever bekijken bij de desbetreffende media.

0

Training Introductie Mediaplanning op 7 feb. 2020

13 januari 2020  

Op vrijdag 7 feb. 2020 organiseert Retriever de training Introductie Mediaplanning in het College Hotel in Amsterdam.

Tijdens deze dagtraining worden alle stappen uit het mediaplanningsproces besproken en komen nieuwe ontwikkelingen aan bod.
Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne.

De leerdoelen zijn:
– Trends en ontwikkelingen in de marketing- & communicatiebranche
– Factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne
– Alle fases van het mediaplanningsproces
– Media inkoop tips & tricks

Er zijn nog een paar plekken beschikbaar dus schrijf je snel in!

De winnaar van de favoriete quote van 2019 is bekend!

3 januari 2020  

Met een grote meerderheid van stemmen is de winnaar van de quote 2019 verkiezing geworden:
Melanies Baas van de Nederlandse Spoorwegen met de quote “Plunder de dag!”

Op de tweede plek is Denis van Leeuwen van Dentsu Aegis Network geëindigd met de quote “€ 61,74” en op de derde plek staat Mark Haring van Value Zipper met de quote “Be careful out there, and happy sales”.

Alle stemmers, bedankt voor het uitbrengen van je stem!
Melanie, gefeliciteerd met deze winst, de taart en champagne komen zo snel mogelijk jouw kant op!

Uitgeverij Publiek Denken is de nieuwe uitgever van Od

2 januari 2020  

Per 1 januari 2020 is uitgeverij Publiek Denken de uitgever van Od (Overheidsdocumentatie). Od bestaat uit een vakblad, website en nieuwsbrief. MediaSales0031 verzorgt de advertentieverkoop. Od verschijnt 8x per jaar en richt zich op hoofden DIV en interne zaken en managers automatisering en informatievoorziening bij overheidsinstellingen.

Bindinc. lanceert Blijtijds magazine voor de seniorendoelgroep in Nederland!

24 december 2019  

Bindinc. heeft 3 december jl. Blijtijds magazine gelanceerd van het gelijknamige online lifestyleplatform. Het magazine verschijnt 4x per jaar bij de zes programmagidsen van Bindinc.: Televizier, Mikro Gids, KRO Magazine, NCRV-gids, Avrobode en TVFilm. Vanaf januari 2020 verschijnt Blijtijds ook wekelijks als rubriek in deze zes programmagidsen. Blijtijds gaat over slimmer ouder worden, zonder dit expliciet te benoemen. De totale oplage betreft 535.000 exemplaren.

Varkens.nl naar AgriPers

20 december 2019  

AgriPers neemt kennisplatform en vakblad Varkens.nl over van media-ondernemer Janneke Janssens. De uitgeefteams van Nieuwe Oogst en Varkens.nl gaan samenwerken vanaf 1 januari 2020.

Nieuw: National Geographic Collection

17 december 2019  

Hearst Netherlands heeft op 5 november jl. de titel National Geographic Collection gelanceerd. Deze titel publiceert telkens een specifiek onderwerp in een opeenvolgende serie uitgaven. In deze eerste serie van 6 uitgaven is de Romeinse geschiedenis aan de beurt. De komende jaren worden meer collecties uitgebracht over uiteenlopende thema’s. Denk aan thema’s als Het Heelal, de Griekse geschiedenis en de werking van het menselijk lichaam. National Geographic Collection verschijnt in een oplage van 20.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina full colour bedragen 3.950 euro.

Horecanetwerk Centercom via programmatic beschikbaar

17 december 2019  

Naast het digitale Supermarktennetwerk en de digitale billboards langs de weg (Bereik), is nu ook het volledige digitale Horecanetwerk (ArtScreens) van Centercom beschikbaar via programmatic buying. Hiermee kunnen adverteerders nog creatiever en flexibeler omgaan met campagnes. Eerder stelde Centercom al het Supermarktennetwerk (SmartScreens) beschikbaar via programmatic buying.

Reclamebelasting gemeente Amsterdam op OOH reclame

17 december 2019  

De gemeente Amsterdam gaat per januari 2020 reclamebelasting heffen op alle (reclame)uitingen die zichtbaar zijn vanaf de openbare weg. Deze reclamebelasting geldt voor alles en iedereen die iets communiceert in de openbare ruimte. Ook abri’s en andere OOH objecten zoals driehoeksborden vallen hieronder. Uitingen in een afsluitbaar winkelcentrum of op een sportveld die niet zichtbaar zijn vanaf de openbare weg vallen buiten deze belastingregel. Deze nieuwe Amsterdamse reclamebelasting kan voor adverteerders tot gevolg hebben dat buitenreclame exploitanten zich genoodzaakt zien een percentage reclamebelasting over het bruto campagnebedrag door te berekenen.