retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Middenstander overgenomen door MediaIN

24 mei 2022  

MediaIN heeft het advertentieblad ‘Middenstander’ overgenomen van Nota Bene B.V. Elke woensdag wordt de Middenstander bezorgd bij 32.000 huishoudens. Deze gratis huis-aan-huiskrant verschijnt in oostelijk West-Friesland. Wekelijks verschijnen er themapagina’s in de krant. Hiermee kun je specifieke doelgroepen aanspreken, onder meer op het gebied van mode, wonen, gezondheid en uitgaan in de regio.

50PlusBeurs 2022

20 mei 2022  

De 28e editie van de 50PlusBeurs van Roularta Media Nederland BV is van 13 t/m 17 september 2022 in De Jaarbeurs Utrecht. De 50PlusBeurs is al 28 jaar het evenement voor actieve senioren/ vijftigplussers. Op de beurs komen ± 95.000 bezoekers en 545 exposanten met informatie, entertainment en aanbiedingen. Thematisch ingedeeld met workshops, presentaties en vele optredens op podia met muziek, modeshow en theater. In Retriever vind je het inschrijfformulier met diverse commerciële mogelijkheden. Retriever gebruikers kunnen met korting naar de 50PlusBeurs, deze actiecode staat in Retriever gepubliceerd bij 50PlusBeurs.

Het tijdschrift kM (kunstenaarsmateriaal) overgenomen door Virtùmedia

20 mei 2022  

Virtùmedia heeft per 1 mei jl. het vaktijdschrift kM overgenomen van uitgeverij Marcelis de Kave. kM (kunstenaarsmateriaal) is een tijdschrift met materiaaltechnische informatie voor beeldend kunstenaars en vormgevers in Nederland en België. kM verschijnt 4x per jaar en brengt verdieping in de vorm van (eigen) onderzoeken, interviews en achtergrondartikelen. De doelgroep zijn professionele beeldend kunstenaars en vormgevers uit allerlei disciplines die op zoek zijn naar informatie over de materialen en technieken waarmee zij werken.

Advertentieverkoop 9 titels naar Cross Media Nederland

20 mei 2022  

Cross Media Nederland verzorgt per 1 april jl. de advertentieverkoop voor een aantal magazines binnen de branche onderwijs en gezondheidszorg van de uitgever Koninklijke Van Gorcum BV. Het gaat om de volgende titels: Kleuteruniversiteit Magazine, Onderzoek van Onderwijs, Talent, Zone, MeerTaal, Volgens Bartjens, Tijdschrift Taal, Tijdschrift voor Gezondheidszorg & Ethiek (TGE) en Nederlands tijdschrift voor de zorg aan mensen met verstandelijke beperkingen (NTZ). Meer informatie over de advertentiemogelijkheden en kosten vind je in Retriever.

Kompas Publishing neemt Fietsnetwerk.nl over

11 mei 2022  

Per 1 mei jl. heeft Kompas Publishing B.V. Fietsnetwerk.nl toegevoegd aan haar portfolio. Een platform met thematische fietsroutes gebaseerd op fietsknooppunten. Fietsnetwerk.nl is gericht op actieve 45-plussers in Nederland, Duitsland en België. De routes worden aangeboden op Fietsnetwerk.nl, in de Fietsnetwerk app en via social media. Binnen deze kanalen zijn er verschillende advertentiemogelijkheden.

Exploitatie van Yoga (TvY) naar Bureau Van Vliet

11 mei 2022  

Per april 2022 verzorgt Bureau Van Vliet de advertentieverkoop voor Yoga (TvY). Voorheen werd dit gedaan door Stichting Yoga Publicaties. Het blad voor de yoga professional en de gevorderde yoga beoefenaar in Nederland & België (Vlaanderen), verschijnt 4x per jaar in een oplage van 8.000 exemplaren.

Nieuwe titels toegevoegd aan het Publishing Partner Netwerk van DPG Media

11 mei 2022  

In april 2022 zijn 6 titels toegevoegd aan Publishing Partner Netwerk van DPG Media. Alle online display mogelijkheden van 538.nl, Radio10.nl, RadioVeronica.nl, Skyradio.nl, Weer.nl en Gids.tv (web + app) zijn nu in te kopen via DPG Media. De Publishing Partners zijn onderdeel van het DPG Media netwerk waardoor partner titels gemakkelijk opgenomen kunnen worden in ADoptimize-, manuele- of programmatic campagnes.

Talpa Network breidt audioportfolio uit met 4 DAB+ kanalen

9 mei 2022  

Talpa Network introduceert vier nieuwe DAB+ kanalen: ‘538 Classics’, ‘Radio 10 80’s Hits’, ‘Sky Radio Nice & Easy’ en ‘Vintage Veronica’. Naast ‘538 Classics’ wordt het al bestaande ‘538 TOP 50’-kanaal vervangen voor ‘538 NonStop’. ‘Sky Radio Nice & Easy’ komt naast het al bestaande DAB+ kanaal ‘Sky Radio Hits’. Radio Veronica introduceert haar eerste DAB+ kanaal naast het hoofdkanaal: ‘Vintage Veronica’. Op het nieuwe kanaal is de muziekhistorie van Veronica uit de late 60’s en de jaren ’70 en ’80 te horen.

Vernieuwde PMP propositie DPG Media Programmatic Buying

2 mei 2022  

Per 1 mei 2022 biedt DPG Media een vernieuwde PMP propositie aan. De floorprice op IAB formaten wordt verlaagd van € 3,50 naar € 2,40 en targeting wordt kosteloos aangeboden.

Cijfers MMA Social Media Monitor Q1 2022 in Retriever

26 april 2022  

In Retriever zijn bij de magazine merken die meelopen in de Social Media Monitor de cijfers van Q1 2022 gepubliceerd. Van zo’n 130 titels zijn er cijfers beschikbaar van aantallen volgers/likes op Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube en TikTok.