retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Adverteer binnen een betrouwbare omgeving, met aantoonbaar bewezen effectiviteit

13 juli 2020  

NRC-journalistiek is journalistiek die diep graaft en breed kijkt en trekt daarmee een specifieke doelgroep aan. Hoogopgeleide en kapitaalkrachtige lezers -en steeds meer luisteraars- zoeken verdieping en vinden die in de artikelen van NRC.

Deze betrokken groep neemt de tijd voor onze journalistiek. Dat zorgt ervoor dat uw advertentie beter beklijft. In de krant, op nrc.nl en in podcasts.

Verbind uw merk aan NRC

2C en Clear Channel Nederland nemen buitenreclamevakken over van Hillenaar Outdoor

10 juli 2020  

2C heeft 1.200 buitenreclamevakken overgenomen van Hillenaar Outdoor. Clear Channel werkt nauw samen met 2C. Hierbij onderhoudt 2C het contact met de gemeenten en verzorgd Clear Channel de advertentieverkoop aan lokale, nationale en internationale adverteerders. Per 1 augustus a.s. exploiteert Clear Channel de nieuwe 1.200 reclamevakken die zijn verdeeld over ruim 40 gemeentes verspreid door Nederland. Met de toevoeging van deze vakken wordt het bereik in de regio’s Rotterdam, Delft en Groningen sterk verhoogt.

Advertentie exploitatie HP/De Tijd naar Value Zipper

6 juli 2020  

Met ingang van 1 juli jl. heeft Value Zipper de verkoopactiviteiten van HP/De Tijd overgenomen. Per direct is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentie-exploitatie van HP/De Tijd en de daaraan gekoppelde commerciële proposities. De overname van advertentie-exploitatie heeft op korte termijn geen gevolgen voor de tariefstelling. De nieuwe tariefkaart wordt binnenkort in Retriever gepubliceerd.

Eigen Land 2020

30 juni 2020  

Deze zomer brengen veel Nederlanders hun vakantie door in eigen land. New Skool Media brengt deze zomer 3x een katern uit waarin ‘hier in Nederland is het goed’ centraal staat. De laatste editie met nog ruimte voor adverteerders verschijnt op 14 augustus a.s. (sluitingsdatum 11 juli a.s.) en wordt op hetzelfde papierformaat geïntegreerd in 7 magazines van New Skool Media: Delicious, Seasons, Zin, Roots, Fiets, FietsActief en Columbus magazine. De kosten voor 1/1 pagina f.c. in Eigen Land 2020 bedragen 12.500 euro. Hier staat een mediawaarde tegenover van 37.482 euro waarmee ruim 1,5 miljoen mensen worden bereikt.

Titeloptimalisatie Rodi Media per 7 juli 2020

25 juni 2020  

Rodi Media heeft besloten in gebieden waar zowel een midweek- als een zondagseditie verschijnt, voortaan met één midweekse editie op gemeenteniveau uit te komen. In de gemeenten waar Rodi Media nog geen nieuwsblad uitgeeft wordt deze gestart. Dit betekent dat er voortaan één nieuwsblad uitkomt per gemeente, waardoor er meer focus komt voor de lokale nieuwsvoorziening op gemeenteniveau. In de nieuwe situatie beschikt Rodi Media over 23 lokale nieuwsmerken met een totale oplage van ruim 600.000 exemplaren. Alle wijzigingen kun je terugvinden in Retriever.

Oh Granny!

23 juni 2020  

&C Media geeft op 10 november a.s. de Oh Granny! special uit. Deze special is een ode aan de ouders van de &C-doelgroep en schrijft over alle relevante thema’s vanuit de belevingswereld van deze moderne 55-plussers. Oh Granny! verschijnt in een pakket met editie 12 van het magazine &C en is daarnaast 10 weken te koop bij diverse distributiepunten zoals supermarkten en boekwinkels. De oplage bestaat uit 25.000 exemplaren en de kosten voor 1/1 pagina f.c. bedragen 5.500 euro.

DPG Media gaat samenwerking aan met Uitgeverij Em de Jong

23 juni 2020  

Per 1 juli a.s. voert DPG Media een aantal portfoliowijzigingen bij de huis aan huiskranten door. Onder de wijzigingen kondigt DPG Media ook de samenwerking aan met Uitgeverij Em de Jong. Door deze samenwerking is het mogelijk om via DPG media titels van Uitgeverij Em de Jong in te zetten. Hiermee wordt de verspreiding in Noord-Brabant uitgebreid. In Retriever zijn bij DPG Media de volgende nieuwe combinaties opgenomen: Combinatie Oosterhout e.o., Combinatie Waalwijk e.o. en Combinatie Tilburg Oost. Bekijk de portfoliowijzigingen per 1 juli 2020.

MoveCom Media lanceert mobiele Led schermen, Billboards en promotieteams

22 juni 2020  

Vanaf 1 juni brengt MoveCom Media nieuwe Digital Out of Home media op de markt waaronder de Abri Led. Naast de Mobiele Led schermen leveren zij mobiele billboarding en promotieteams waarmee de doelgroep wordt opgezocht. In Retriever zijn alle mogelijkheden incl. tariefkaarten opgenomen.

Advertentieverkoop ANS naar Martini Media

19 juni 2020  

Per juni 2020 verzorgt Martini Media de advertentieverkoop van ANS en ans-online.nl. Het Algemeen Nijmeegs Studentenblad (ANS) is een studentenblad van en voor studenten van de Radboud Universiteit Nijmegen (RU). Het blad heeft een oplage van 4.500 stuks en wordt 7x per jaar verspreid over de campus en de binnenstad van Nijmegen. Meer informatie over advertentiemogelijkheden vind je in Retriever.

Het Stadsblad Breda wordt indebuurt Breda

15 juni 2020  

De inwoners van Breda ontvangen per 1 juli 2020 hun huis aan huis krant in een nieuw jasje onder een nieuwe naam. Stadsblad Breda wordt indebuurt Breda. Hiermee verbindt DPG Media de traditionele printuitgave met het digitale product voor meer focus op lokale activiteiten en ondernemers binnen de gemeente Breda. De nieuwe look and feel en naamswijziging brengen verder geen veranderingen mee met betrekking tot de advertentie-inzet in de krant.