retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

V’gan Lifestyle Magazine

29 juni 2018  

Vipmedia Publishing & Services heeft 12 april jl. V’gan Lifestyle Magazine gelanceerd. De lezers van V’gan Lifestyle Magazine zijn met name vrouwen (16- 40 jaar) en iedereen die geïnteresseerd is in gezondheid, plantaardige voeding, koken en lekker eten. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Living the Green Life. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 30.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 2.490 euro.

Advertentieverkoop H2O naar Mooijman Marketing & Sales

28 juni 2018  

Per mei jl. verzorgt Mooijman Marketing & Sales de advertentieverkoop van het platform H2O. Het bestaat uit een vakblad, website en nieuwbrief. Voorheen werd dit gedaan door Cross Media Nederland. H2O is een uitgave van Koninklijk Nederlands Waternetwerk (KNW) en richt zich op de totale watersector.

Foodplatform Foodandfriends.nl gelanceerd

25 juni 2018  

Mei jl. is het platform Foodandfriends.nl gelanceerd. Het platform wordt uitgegeven door Food and Friends B>V. en is de opvolger van Jamie magazine. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Value Zipper. Food and Friends heeft de nieuwsbrief abonnees en social media volgers van Jamie magazine behouden en heeft daarmee direct een groot bereik van zo’n 150.000 unieke bezoekers en 400.000 pageviews per maand. De bezoekers bestaan voornamelijk uit vrouwen in de leeftijd van 25-55 jaar. De kosten voor een branded item op de website bedragen 1.000. Overige advertentiemogelijkheden vindt u in Retriever.

Nieuw: Retail Screens Ngage Media in Groot-Amsterdam

25 juni 2018  

Ngage Media heeft twee nieuwe Retail Screens beschikbaar gesteld in de regio Groot-Amsterdam. In samenwerking met Sectie 5 heeft Ngage Media een LED scherm van 32m² geplaatst in het hart van Winkelcentrum Diemerplein te Diemen. In winkelcentrum Polderplein in Hoofddorp is onlangs – in samenwerking met DELA Vastgoed – een 16m² digitaal scherm geplaatst. De schermen zijn los inzetbaar en ook ondergebracht in een Retail Screens Pakket. Informatie over alle advertentiemogelijkheden zijn terug te vinden in Retriever.

Hillenaar Outdoor breidt digitale netwerk uit in Diemen en Den Bosch

25 juni 2018  

Hillenaar Outdoor is per 1 augustus a.s. eigenaar van 14 nieuwe digitale panelen verspreid over Diemen en Den Bosch. De uitbreiding bevat een viertal nieuwe Digitale City Abri’s in Diemen en 10 extra grote digitale panelen van 4m² in Den Bosch. Deze digitale panelen worden strategisch langs drukbezochte wegen geplaatst. In Retriever zijn de advertentiemogelijkheden en -kosten terug te vinden.

Dekking de Persgroep Nederland in regio Amsterdam

22 juni 2018  

De Persgroep Nederland heeft haar dekking uitgebreid in de regio Amsterdam via een samenwerking met verschillende uitgevers. Het betreft de titels Bijlmer & Meer (Bijlmer&Meer); Zuid! (Solid Sales & Marketing); de nieuwe combinatie ‘Nieuwe Meerbode Totaal’ (Gouw Uitgevers B.V.); De Beverwijker / Heemskerkse Courant (Rodi Media); De Jutter, De Hofgeest en De Castricummer (Kennemerland Pers B.V.). Deze titels hebben een gezamenlijke oplage van 235.500 exemplaren.

Nieuwe huis-aan-huisbladen combinatie: Kempen Combinatie (KEC)

19 juni 2018  

de Persgroep Nederland heeft de titels van Kempen Pers BV samengevoegd in een nieuwe combinatie: Kempen Combinatie (KEC). De volgende titels zijn onderdeel van deze combinatie: De Kempenaer (KEM), Veldhovens Weekblad (VHW), Valkenswaards Weekblad (VWB), De Schakel (DSL), De Parel van Brabant (PVB), Oirschots Weekjournaal (OIR). De Kempen Combinatie (KEC) verschijnt wekelijks op woensdag en kan via de Persgroep Advertising worden ingekocht. De oplage bestaat uit 95.500 exemplaren en de kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 4.632 euro.

Het Financieele Dagblad per 10 september a.s. op handzamer formaat

11 juni 2018  

FD heeft de ambitie de beste krant in het digitale tijdperk te maken. Uit onderzoek is gebleken dat naarmate lezers vaker en langer digitaal lezen, de behoefte aan een overzichtelijke, verdiepende én rustgevende krant groter wordt. Om een scherper onderscheid te kunnen bieden tussen (nieuws)overzicht en verdieping verschijnt het FD per 10 september a.s. op een kleiner, handzaam en geniet formaat. De wijzigingen gaan gepaard met nieuwe tarieven voor Het Financieele Dagblad en FD Persoonlijk die per 10 september a.s. van kracht gaan. Deze nieuwe bruto tarieven en afrekenmodellen sluiten meer aan bij de markt en spelen beter in op het veranderende klantgedrag. De tarieven voor online adverteren blijven gelijk.

Exclusieve concessie Groningen voor Exterion Media

11 juni 2018  

Groningen heeft per 1 juli 2018 de aanbesteding van de gemeente gegund aan buitenreclame-exploitant Exterion Media. Het contract wordt aangegaan voor een periode van 10 jaar en heeft betrekking op zowel traditionele- als digitale reclamerechten in de stad Groningen. Het contract betreft reclamerechten in bushokjes, europanels en digitale objecten. Met de toevoeging van deze aanbesteding vult Exterion Media haar bestaande portfolio in Groningen aan met zowel extra traditionele objecten als digitale objecten en is daarmee de enige buitenreclame-exploitant in Groningen.

Sanoma lanceert influencerplatform The HUB

1 juni 2018  

Het influencerplatform The HUB van Sanoma is 22 mei 2018 live gegaan. De content creators schrijven over de thema’s beauty, fashion, food, home deco, lifestyle, parenting en travel. Alle campagnes van Sanoma waarbij influencers een rol spelen, gaan via The HUB. Het influencerplatform werkt samen met bloggers, Instagrammers, Youtubers en eigen redactieleden van Sanoma. De influencers hebben samen 7,5 miljoen social media volgers en 1 miljoen bloglezers.