retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Henk & Fred – Het leukste en grootste technische magazine

11 mei 2021  

Wil jij technisch Nederland bereiken? Ontdek Henk & Fred! Henk & Fred is een laagdrempelige glossy binnen de techniek waar de installateur centraal staat. Geschreven door de ogen van monteursduo Henk en Fred; Henk is de oude rot in het vak en Fred de innovatieve schoolverlater. Waardoor we zowel jong als oud aan ons weten te binden.

Benieuwd naar de mogelijkheden? Bekijk ze op: www.henkenfred.nl/adverteren

Trainews Media, wijzigingen mediaportfolio per 1 juli 2021

12 mei 2021  

DPG Media verkoopt per 1 juli a.s. de huis-aan-huiskranten De Faam en De Bevelander aan Trainews Media. De nieuwe uitgever zal De Faam integreren in 3 nieuwe kranten: De Middelburger, Vlissinger en De Veerenaer. De Bevelander wordt geïntegreerd in al bestaande titels van Trainews Media. De merken De Faam en De Bevelander blijven wel bestaan en zullen later dit jaar als lokale online nieuwsplatformen geherintroduceerd worden. Hier kun je het volledige persbericht met alle mediaportfolio wijzigingen lezen. In Retriever vind je meer informatie over o.a de verspreidingsgebieden, advertentiemogelijkheden en kosten.

Smarter Nozzle Media lanceert NozzleTV

12 mei 2021  

Smarter Nozzle Media heeft begin dit jaar NozzleTV gelanceerd, het entertainmentkanaal dat je kunt bekijken terwijl je aan het tanken bent. Op 13 januari jl. werd het eerste tankstation van Limburg hiervan voorzien. Op NozzleTV is een mix van regionaal & lokaal nieuws, filmtrailers, events, lifestyle, quotes, recepten, commercials, aanbiedingen en acties te zien. Meer informatie over de advertentiemogelijkheden en kosten vind je in Retriever.

Contextual targeting mogelijkheden van DPG Media

4 mei 2021  

Met de naderende ondergang van de tracking cookie en de focus op privacy wordt contextual targeting steeds belangrijker. Per deze maand biedt DPG Media adverteerders contextual targeting mogelijkheden aan op haar nieuwsmerken. Door content te ‘lezen’ en context te stellen kan worden bepaald welke content geschikt is als advertentie-umfeld. Hierdoor kunnen advertenties worden geplaatst bij de specifieke content die hierbij matcht, in de vertrouwde omgeving van DPG Media. Denk aan bijvoorbeeld een advertentie voor zonnepanelen bij artikelen over zonne-energie. De tarieven-index voor contextual targeting zijn te vinden in Retriever.

Ocean Outdoor partner Westfield Mall of the Netherlands

3 mei 2021  

Ocean Outdoor Nederland is media exploitatie partner voor alle digitale schermen in het nieuwe Westfield Mall Nederland. Het winkelcentrum is op 18 maart 2021 officieel geopend in Leidschendam, nabij Den Haag. Het winkelcentrum heeft een oppervlakte van 117.000m² waarin 280 winkels en restaurants en een Kinepolis bioscoop met 10 zalen zich hebben gevestigd. Ook zijn er 4.000 gratis parkeerplekken aanwezig. Ocean outdoor heeft door het hele winkelcentrum verschillende digitale schermen als advertentiemogelijkheid, in totaal zijn dit er 49. alle advertentiemogelijkheden zijn in Retriever terug te vinden.

Kompas Publishing B.V. nieuwe eigenaar van Startpagina en SchoolBANK

30 april 2021  

Vanaf 1 feb jl. is Kompas Publishing B.V. eigenaar van Startpagina, inclusief GoeieVraag, en SchoolBANK. Startpagina heeft een gemiddeld maandbereik van 3.048.000 (Bron: NOBO 2021 Q1) en heeft verschillende pagina’s met links waarbinnen je kunt zoeken naar alles wat je op het internet wilt vinden. SchoolBANK is een online ontmoetingsplaats voor oud-schoolgenoten, jeugdliefdes, dienstmakkers en schoolvrienden en heeft een gemiddeld maandbereik van 97.000 (Bron: NOBO 2021 Q1). De advertentieverkoop programmatic blijft lopen via het publishing partner netwerk van DPG Media, direct/premium display gaat via Value Zipper en de CPC/CPS en affiliate deals doet Kompas Publishing zelf.

Nieuwe channels in het DPG netwerk

29 april 2021  

Per april 2021 biedt DPG Media 2 nieuwe channels aan. Channel Home Movers (bestaande uit Indebuurt sectie ‘wonen’, huispedia.nl en huislijn.nl) en Channel TV & Film (bestaande uit nu.nl sectie ‘tvgids’, superguide.nl, totaaltv.nl, veronicamagazine.nl, kijk.nl, televizier.nl en tvgids.nl). De Channels maken het mogelijk om als adverteerder in een relevant contextueel Umfeld te staan binnen meerdere sites.

Nieuwste MMA social media bereikcijfers in Retriever

21 april 2021  

De nieuwste social media bereikcijfers gerapporteerd door de Magazine Media Associatie (MMA), zijn weer in Retriever gepubliceerd. Het gaat om de bereikcijfers over 2021 Q1. Van zo’n 150 titels die actief zijn op social media vind je de bereikgegevens binnen de 6 belangrijke sociale netwerken: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Youtube en TikTok.

NDC mediagroep, portfoliowijzigingen weekbladen per 5 mei 2021

20 april 2021  

Met ingang van woensdag 5 mei 2021 worden een aantal weekbladtitels van NDC mediagroep samengevoegd. Hier kun je lezen over welke titels het gaat, de oplages en CPM-tarieven portfoliowijzigingen weekbladen.

Advertentieverkoop C2W en Mens & Molecule naar SGNM

2 april 2021  

De Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV) heeft per 1 april jl. de titels C2W en de Belgische editie Mens en Molecule overgenomen van Bèta Publishers BV. C2W bestaat uit een vakblad, website en nieuwsbrief en richt zich op hogeropgeleiden in de chemie, life sciences, farma, voeding, proces- en laboratoriumtechnologie. De advertentieverkoop wordt verzorgd door SGNM.