retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Logistiek Totaal wijzigt naam in Warehouse Totaal

24 juli 2017  

Warehouse Totaal is sinds half juni jl. de nieuwe naam voor het vakblad Logistiek Totaal. Ook de bijbehorende website is van logistiektotaal gewijzigd naar warehousetotaal.nl De titel schrijft over interne logisiteke processen in- en direct rondom het warehouse. De naamswijziging gaat gepaard met een grote restyling. Warehouse Totaal wordt uitgegeven door Eisma Industriemedia en op naam verstuurd aan logistieke beslissers.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0
advertorial

Nieuw beurs event: ELEKTRO 2017

24 juli 2017  

Op 26, 27 en 28 september vindt de eerste editie van ELEKTRO 2017 plaats in de Beursfabriek in Nieuwegein. Het gaat dit jaar dé ontmoetingsplek worden voor de elektrobranche. ELEKTRO 2017 wordt georganiseerd door het magazine Henk & Fred en richt zich op iedereen die geïnteresseerd is in elektrotechniek. Het doel is om elektrotechniek op een ludieke, hippe en verrassende manier te presenteren. Zeventig exposanten moeten het deelnemersveld gaan vormen op de 7.000 m2 beursvloer. Deelnemen als exposant is nog mogelijk!
Ga voor meer informatie over het event en de inschrijving naar www.elektro2017.nl

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

pizzaboxads lanceert advertentiemogelijkheden op pizzadozen

20 juli 2017  

Het bedrijf pizzaboxads biedt advertentiemogelijkheden op pizzadozen. Kleinere pizzerias krijgen gratis dozen geleverd die betaald zijn door adverteerders die graag gebruik maken van dit bijzondere contact moment. Met 127 aangesloten pizzeria’s wordt een landelijke dekking gerealiseerd met een bereik bereik van ongeveer 200.000 dozen per maand. Targetten op Randstad of provincie mogelijk. De kosten bedragen gemiddeld 52 eurocent per huishouden. Adverteerders kunnen voor 12.000 euro een proefcampagne starten met 20.000 dozen.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

MMD introduceert Abri Digital 24 netwerk

29 juni 2017  

MMD breidt per 3 juli a.s. de nieuwe MMDigital+ propositie uit met meer dan 1.000 digitale outdoor schermen bij tankstations van Avia. Het landelijke Abri Digital 24 netwerk bevindt zich specifiek in stedelijke gebieden op ruim 365 AVIA locaties. Deze 24” schermen staan aan de pomp en communiceren 1-op-1 met iedereen die tankt. De pakketprijs voor 1.000 vlakken bedraagt 47.500 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Weekkrant van Media Groep Limburg heet per 5 juli a.s. VIA Limburg

26 juni 2017  

VIA Limburg is per 5 juli a.s. de nieuwe naam voor de weekkrant van Media Groep Limburg. De weekkrant bestaat in de praktijk uit: VIA Maastricht, VIA Heerlen, VIA Roermond, VIA Venlo en nog 35 andere lokale VIA titels. Naast de naamswijziging wordt er ook een nieuwe vormgeving doorgevoerd en verschijnen er vier vernieuwde rubrieken: Bedrijf in Beeld; Lief & Leed pagina; Storytelling en Tip Burgerpanel. Met een totale oplage van ruim 526.000 exemplaren worden ruim 700.000 mensen in deze regio bereikt. Vooralsnog heeft deze naamswijziging geen gevolgen voor de verspreide oplages en daarbij horende tarieven.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Deliverad, reclameborden op bezorgscooters

20 juni 2017  

Deliverad, onderdeel van Media Impuls, is een samenwerking aangegaan met bezorgdiensten. Deze samenwerking biedt reclameborden op bezorgscooters. Er zijn twee formaten reclameborden voor op de bezorgbakken; 0,45m² en 0,85m². Deze advertentieruimte kan worden uitgebreid met twee kleinere borden van samen 0,30m², die op de voor- en achterzijde van de bezorgbak geplaatst kan worden. De reclameborden worden bedrukt in full-colour en afgewerkt met een krasvaste coating. De kosten en mogelijkheden hiervan vind je in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

G+J Media lanceert maandblad Quest Junior

16 juni 2017  

G+J Media introduceert Quest Junior, onderdeel van het populair wetenschappelijke maandblad Quest. Quest Junior verschijnt vanaf 22 augustus a.s. en richt zich op nieuwsgierige jongens en meisjes van 8 tot 12 jaar. Het magazine biedt maandelijks een mix van artikelen over wetenschap, techniek, natuur, psychologie en geschiedenis. Ter gelegenheid van de lancering worden 500.000 gratis exemplaren uitgedeeld op 5.700 scholen aan kinderen uit groep 6, 7 en 8. Het magazine heeft een startoplage van 20.000 exemplaren en het tarief voor 1/1 FC bedraagt 4.000 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Verdere samenwerking de Persgroep en BrandDeli

15 juni 2017  

BrandDeli en de Persgroep Nederland intensiveren hun samenwerking op het gebied van online video. De partijen hebben aangekondigd de exploitatie van video content verder te combineren en te starten met een koppeling van display advertising. Daarnaast zijn er plannen om samen op te trekken in het ontwikkelen van multimediale concepten voor adverteerders. Beide partijen hebben de wens een video platform aan te kunnen bieden waarin net als bij Facebook en Google verschillende doelgroepen goed vertegenwoordigd zijn en adverteerders verzekerd zijn van een omgeving met kwalitatieve en relevante content.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Mediahuis BV neemt Media Groep Limburg over

15 juni 2017  

Media Groep Limburg (MGL) is overgenomen door Mediahuis BV. De uitgever van De Limburger, 1Lokaal, WijLimburg en Limburgvac valt daarmee onder dezelfde eigenaar als NRC/NRC Next, Het Nieuwsblad, De Standaard en Het Belang van Limburg.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Lancering magazine en online platform Dirty Science van PBQ Media B.V.

14 juni 2017  

PBQ Media B.V. lanceert op 1 september 2017 de eerste editie van het populair wetenschappelijke magazine Dirty Science. Daarbij wordt tevens een online platform gelanceerd. Dirty Science biedt een mix van popular science, kunst, cultuur, architectuur, innovatie en techniek, gadgets en games maar ook ondernemerschap en lifestyle. Het magazine en online platform bieden gastcolleges, interviews, achtergrondartikelen, reportages en interactieve prijsvragen. Het magazine verschijnt 6 keer per jaar in een oplage van 34.500 exemplaren. Het tarief voor 1/1 FC bedraagt 6.000,- euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter