retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

Hillenaar Outdoor breidt netwerk abri’s en masten uit

15 februari 2018  

Hillenaar Outdoor exploiteert na het winnen van een nieuwe concessie voortaan ook 110 Abri panelen in de provincie Utrecht. De betreffende Abri’s staan langs provinciale wegen op strategische plaatsen en zijn voor adverteerders per direct inzetbaar. Dit is niet de enige groei in het sinds november jl. teruggekeerde bedrijf van Jeroen Hillenaar. Binnenkort wordt het netwerk ook uitgebreid met 6 Digitale Reclamemasten langs snelwegen. Alle informatie vind je in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Alle Olympische Winterspelen Specials in Retriever

9 februari 2018  

De openingsceremonie van de XXIIIe Olympische Spelen in Pyeongchang, Zuid-Korea, wordt vandaag vanaf 11:50 uur uitgezonden door de NOS. Dat betekent de start van de winterspelen die lopen tot 25 februari a.s. Verschillende media, van Donald Duck tot de Ad.nl, hebben specials rondom dit thema gelanceerd waarmee adverteerders kunnen in- en aanhaken op dit multi sport evenement. Retriever abonnees kunnen dit overzicht van de Winterspelen Specials bekijken! Als je niet direct op het special-overzicht komt, log dan eerst in op retriever.nl.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Uitgeverij Publimaat lanceert Waterlands Weekbad

1 februari 2018  

Uitgeverij Publimaat heeft 1 januari jl. het gratis huis-aan-huisblad Waterlands Weekblad gelanceerd. Het huis-aan-huisblad verschijnt wekelijks in de gemeente Waterland, Edam-Volendam & omstreken in een oplage van 22.500 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 600 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Gemeentelijke herindeling 2018 doorgevoerd in Retriever

31 januari 2018  

Op 1 januari 2018 is het aantal gemeenten afgenomen met acht, zodat het aantal gemeenten in Nederland nu 380 bedraagt. Retriever heeft de gemeentelijke herindelingen doorgevoerd waardoor je nu ook alle media kunt vinden in de nieuwgevormde gemeenten. De belangrijkste wijzigingen zijn de nieuwgevormde gemeenten in de provincie Groningen, namelijk Westerwolde en Midden-Groningen en de nieuwgevormde gemeente in de provincie Friesland Waadhoeke. Ook zijn er een aantal oude gemeentenamen door samenvoeging komen te vervallen. Je kunt in Retriever zowel van deze nieuwe gemeenten de inwonersprofielen en media vinden en gedurende deze overgangsperiode ook nog zoeken op de oude gemeentenamen.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Nieuw urban event ‘StreetKrush’ en magazine ‘Strush’

31 januari 2018  

Urban Bond Nederland organiseert 2x per jaar het urban event StreetKrush in de evenementenhal Gorinchem. StreetKrush biedt de beste hiphop artiesten en urban talenten een podium en brengt deze in contact met generaties Y en Z. Er worden belevingswerelden met Pop-up stores gepresenteerd met een urban insteek rond verschillende thema’s zoals living, automotive, sport en food. Adverteerders kunnen hier direct hun producten onder de aandacht brengen. De eerste editie vindt plaats in het voorjaar van 4-6 mei a.s. De organisatie verwacht voor deze eerste editie minimaal 25.000 bezoekers aan te trekken.

Eind april a.s., dus vlak voor aanvang van StreetKrush, wordt ook het daarbij horende magazine Strush uitgegeven. Strush verschijnt 2x per jaar in een oplage van 250.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 2.798 euro. Verschillende exposure mogelijkheden voor het event en het magazine vind je in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Meer huis-aan-huisbladen over op tabloid formaat

30 januari 2018  

Een groot aantal huis-aan-huisbladen is per 30 januari jl. overgestapt op tabloid formaat. Het gaat om alle drie de edities van de Nieuwe Meerbode van Gouw Uitgevers B.V.; de Beverwijker en Heemskerskse Courant van IJmond PERS B.V.; De Hofgeest en De Jutter van Kennemerland Pers B.V.; De Castricummer en Uitgeester Courant van Kennemerland Uitgevers B.V.; en De Heemsteder van De Heemsteder uitgevers B.V. Naast de wijziging naar een tabloid formaat wordt er ook gewerkt met vaste vakformaten. Alle nieuwe formaten en tarieven vind je in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

De nieuwe uitgever Business Content Media lanceert vakbladen

29 januari 2018  

De nieuwe uitgever Business Content Media heeft in januari 2018 een aantal nieuwe vakbladen gelanceerd. Bedding Business Magazine, Home Deco Business Magazine en Interior Business Magazine. In retriever kun je informatie en advertentiemogelijkheden terugvinden.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Vakblad De Hovenier van NWST NeWSTories

17 januari 2018  

NWST NeWSTories bv heeft 4 januari jl. De Hovenier gelanceerd, een vakblad met een praktische insteek naar de dagelijkse werkzaamheden van de hovenier. De titel wordt gratis verstuurd naar alle hoveniers, waaronder de VHG leden en toeleveringsbedrijven voor de groene sector. De Hovenier verschijnt 8x per jaar in een oplage van 4.750 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC bedragen 1.450 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

De Retriever mediadatabase heeft een nieuw uiterlijk!

15 januari 2018  

De look & feel van de Retriever mediadatabase is zo dicht mogelijk bij het bekende design gebleven, zodat mediaprofessionals er net zo gemakkelijk mee kunnen blijven werken als ze gewend zijn.

– duidelijke indeling van de landingspage
– heldere informatie pagina’s van de media
– handige hulpmiddelen voor het maken media-analyses
– overzichtelijke servicepagina voor uitgevers
– dynamische data opties

Dit nieuwe uiterlijk valt samen met een technische ontwikkeling waardoor data gemakkelijker real-time uitwisselbaar is met andere systemen.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

ProMille Media breidt huis-aan-huisbladen portfolio uit

9 januari 2018  

ProMille Media is een strategische samenwerking aangegaan met ToLocal. Het huis-aan-huisbladen portfolio dat via ProMille Media kan worden ingekocht is hiermee uitgebreid naar zo’n 315 titels en combinaties, met een gezamenlijke oplage van ruim 6 miljoen exemplaren. Voor haar interactieve kaartapplicatie heeft ProMille Media voor de data-integratie oplossingen van Retriever Solutions, onderdeel van Retriever Media Informatie gekozen. Mediadata, bereik en verspreidingsgebieden van het volledige portfolio van ProMille Media worden real time op promillemedia.nl weergegeven.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter