retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) NRC. Laat feiten spreken

12 november 2019  

Daar draait het om bij NRC: feiten van fictie scheiden. En die feiten in de juiste context plaatsen. NRC doet aan journalistiek die diep graaft. Journalistiek die onthult en betrokken is. Net zoals onze abonnees betrokken zijn bij NRC. Dat zorgt ervoor dat uw advertentie beter wordt gezien en beklijft. Met meer resultaat in print, op nrc.nl, als in onze podcasts.

NRC is de kortste weg naar het meest selectieve bereik in AB1.

Meer informatie nrcmedia.nl/laatfeitenspreken

Tankstationnetwerk van MMD media naar ExterionMedia

15 november 2019  

Exterion Media heeft per oktober 2019 het tankstationnetwerk van MMD Media overgenomen. Het netwerk bestaat in totaal uit 1.378 digitale schermen waarvan 177 Digital Screen Instore. De schermen staan verspreid over 607 tankstations, waaronder Shell, Esso, Total, Texaco, Avia en BP. Het netwerk biedt de mogelijkheid voor full motion content. De kosten bedragen 26 euro CPM (Cost Per Mille).

Telegraaf Media Groep wordt Mediahuis Nederland

30 oktober 2019  

Telegraaf Media Groep (TMG) verandert haar bedrijfsnaam per 4 november 2019 in Mediahuis Nederland. TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep. Sindsdien is er een expliciete focus op goede, onafhankelijke journalistiek, uitgedragen door merken zoals De Telegraaf en Noordhollands Dagblad. Synergievoordelen met Mediahuis worden daarnaast volop benut. Dit heeft geleid tot een toekomstbestendige organisatie. De naamswijziging markeert deze positie en de verbondenheid met de Mediahuis Groep. Binnen de Nederlandse markt is Mediahuis Groep tevens eigenaar van NRC Media en het regionale Mediahuis Limburg. Beide blijven onder hun huidige bedrijfsnaam opereren.

Hillenaar Outdoor groeit gestaag

28 oktober 2019  

Naast eerdere uitbreidingen in diverse Nederlandse gemeentes, heeft Hillenaar vanaf 2020 het recht verworven om OOH objecten in Nieuwegein te exploiteren. Het gaat om 90 Abri’s en 30 vrijstaande (digitale) reclamevitrines. Hillenaar Outdoor krijgt voor de komende 10 jaar het exclusieve recht om deze objecten in Nieuwegein te exploiteren.

Cross Media Nederland breidt haar portfolio uit

17 oktober 2019  

Cross Media Nederland is vanaf 1 september 2019 verantwoordelijk voor de advertentieacquisitie van een groot deel van het media- en eventportfolio van SDU. Hierdoor breidt Cross Media Nederland haar portfolio uit met titels binnen de juridische, fiscale en overheidssector. Een greep uit deze titels: Advocatie.nl, VNG magazine en Gemeente.nu.

Kek mama breidt print-edities uit

15 oktober 2019  

De titel Kek Mama van Sanoma investesteert in print. De titel verhoogt de frequentie van 13x naar 16x per jaar. De uitgever geeft aan dat de nieuwe online doelgroep die ze de laatste jaren hebben aangeboord via kekmama.nl ook interesse toont voor een papieren editie. De 16 edities bestaan uit 12 reguliere edities en 4 themanummers. Voor 2020 zijn de thema’s ‘ontaarde moeders’, zomer, liefde & sex, en winter.

Belangrijke wijzigingen huis-aan-huisbladen portfolio van DPG Media

15 oktober 2019  

DPG Media heeft haar huis-aan-huisbladen portfolio drastisch aangepast. Zo heeft de uitgever diverse titels aan BDUmedia verkocht. In deze gebieden volgt per 1 november a.s. met hen een samenwerking. Zo vormen bijvoorbeeld in de regio Gelderland de nieuwe samenwerkende titels samen het pakket Achterhoek Combinatie Totaal (EAN). Ook zijn andere combinatiepakketten gewijzigd van samenstelling doordat titels zijn verkocht. Bovendien maken nieuwe samenwerkende titels geen deel uit van de bestaande DPG Media-pakketten. In Retriever zijn alle nieuwe proposities gepubliceerd.

Value Zipper in OOH

11 oktober 2019  

Sinds kort verkoopt Value Zipper naast magazines en online ook verschillende Out of Home mogelijkheden. De nieuwe mogelijkheden worden vanuit het nieuwe zusterbedrijf ‘Value Zipper Out of Home’ aangeboden. Bij deze nieuwe mediatak kan nu ook Digitale Toiletreclame, Mobiele Billboards, Snelwegmast Reclame en Steigerdoekreclame worden ingekocht. Value Zipper Out of Home neemt de exploitatie hiervan uit handen voor verschillende OOH exploitanten.

Business Insider & Sublime presenteren: Ondernemers van de Vooruitgang

9 oktober 2019  

Het landelijke radiostation Sublime en de zakelijke nieuwswebsite Business Insider bundelen hun krachten en hebben 30 september jl. ‘Ondernemers van de Vooruitgang’ gelanceerd. Ondernemers van de Vooruitgang belicht nieuws waarin economische en maatschappelijke vooruitgang hand in hand gaan. Van disruptieve startups, trendsettende ondernemers, tot impactvolle oplossingen van grote bedrijven. Het nieuwsbulletin is maandag tot en met donderdag tussen 17.30 en 18.30 te beluisteren op Sublime en te lezen op Businessinsider.nl. Partnership mogelijkheden vind je in Retriever.

Ngage Media en Interbest verder als Ocean Nederland

3 oktober 2019  

Ngage Media en Interbest gaan per heden (3 oktober 2019) verder als Ocean Nederland. Met 285 groot formaat schermen op 168 locaties heeft Ocean een nationale propositie met een dagelijks bereik van meer dan 20 miljoen contacten. De komende periode zal in het teken staan van onder andere een vernieuwde pricing strategie. Vanaf begin 2020 zal Ocean Nederland werken vanuit een nieuw kantoor in Amsterdam.