retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) De FD Persoonlijk printspecials van dit najaar

16 september 2019  

De FD Persoonlijk printspecials van dit najaar
FD Persoonlijk is het high-end luxury & lifestyle magazine dat op zaterdag bij Het Financieele Dagblad verschijnt. De redactionele pijlers van het magazine liggen bij reizen, mode, interieur & design, cultuur, lifestyle en werk & geld. Dit najaar verschijnen de volgende specials: Stijlspecial (man), Interieur & Designspecial, Feestdagenspecial en de Kerstspecial. Adverteren in een van deze edities? Neem contact op met salessupport@fdmediagroep.nl

Meer weten over de verschijningsdata en aanleverdata van advertentiemateriaal?

Zeewolde Actueel naar BrugMedia B.V.

18 september 2019  

Het Huis-aan-huisblad Zeewolde Actueel is per 1 augustus jl. overgenomen door BrugMedia B.V. Zeewolde Actueel heeft een oplage van 9.800 exemplaren en wordt verspreid in Zeewolde en het buitengebied. Met ingang van 1 oktober 2019 past Zeewolde Actueel haar formaten aan. Informatie over de advertentiemogelijkheden en formaten kun je inzien in Retriever.

Grote wijzigingen in huis-aan-huisbladen portfolio van o.a. DPG Media

17 september 2019  

DPG Media, voorheen de Persgroep, gaat nauwer samenwerken met diverse uitgevers. Als gevolg hiervan worden een aantal titels uit de markt gehaald en weer anderen overgenomen. Ook gaat DPG Media in sommige regio’s samenwerken met andere uitgeverijen, zoals onder meer met Starters Pers en Telstar. In Retriever worden alle wijzigingen nauwkeurig bijgehouden en opgevolgd, dus daar vind je de meest recente informatie over alle mediakanalen, verspreidingen en bijbehorende advertentiemogelijkheden.

De Meierij Boxtel naar Stichting Brabants Centrum

13 september 2019  

Per 1 september 2019 wordt De Meierij Boxtel (v/h de Meierij) uitgegeven door Stichting Brabants Centrum. Het gratis huis-aan-huisblad wordt in Boxtel, Liempde, Lennisheuvel en Esch verspreid. Middels een samenwerking blijft deze titel ook via DPG Media inzetbaar.

Nieuw magazine: Happy Handmade Living

11 september 2019  

Vipmedia Publishing & Services heeft 5 september jl. het magazine Happy Handmade Living gelanceerd. Een tijdschrift voor creatieve mensen met liefde voor accessoires, mode, materialen en interieur. De interieurblogger Lisanne Multem, van de gelijknamige website happyhandmadeliving.nl, is de drijvende kracht achter het magazine. In het magazine inspireert ze de lezer om zelf aan de slag te gaan met allerlei eigentijdse zelfmaak projecten. In 2020 gaat het magazine 4x per jaar verschijnen met een bereik van 150.000 lezers. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 1.995 euro.

Nieuw: LINDA.podcasts

29 augustus 2019  

Op 18 juli jl. lanceerde LINDA. haar eerste podcast. Er werd afgetrapt met twee producties: Over Haar en Amber. In Over Haar onderzoekt cabaretier Carolien Borgers onze relatie met lichaamshaar. In Amber zijn de waargebeurde verhalen van de high-class escort Amber, die ook in LINDA.magazine schrijft, te beluisteren. De LINDA.podcasts zijn te vinden op LINDA.nl en Juke.nl, in de Podcast-app en via Spotify. Het tarief voor sponsoring per aflevering bedraagt € 2.500,- (exclusief productiekosten). Tarieven voor een custom made branded format zijn op aanvraag.

advertentieverkoop Dentz naar Elma Media Groep B.V.

23 augustus 2019  

Per 9 augustus jl. wordt de advertentieverkoop van Dentz verzorgd door Elma Media Groep. Het vakblad Dentz van de Associatie Nederlandse Tandartsen (ANT) verschijnt elke twee maanden en wordt gelezen door tandartsen en ANT-studentleden.

Nieuw: Amsterdam Magazine

20 augustus 2019  

Amsterdam Media B.V. lanceert 27 september a.s. Amsterdam Magazine. Het nieuwe stadsmagazine gaat over leuke dingen doen, nieuwe plekken
ontdekken en de smaakmakers van de stad. Van eten & drinken, kunst & cultuur, uitgaan & entertainment, winkelen & lichamelijke verzorging en wonen. Amsterdam Magazine verschijnt 6x per jaar in oplage van 20.000 exemplaren per editie en is verkrijgbaar via alle leestafels en wachtruimtes in Amsterdam. Van horeca tot culturele instellingen, schoonheidssalons, boekhandels, sportscholen, makelaars, spa’s, medische praktijken, financiële instellingen, flexkantoren etc. Een 1/1 FC advertentie bedraagt 2.400 euro.

Aantallen media in NL

Retriever beeldmerk
20 augustus 2019  

De zomervakantie is bijna voorbij en klanten vragen weer om medialandschap presentaties. Daarbij is het altijd handig om een overzicht te laten zien van aantallen media waar op- of in geadverteerd kan worden in Nederland. We hebben de belangrijkste aantallen binnen de mediumtypen voor jullie op een rijtje gezet:

aantal advertentiedragende media & netwerken in Nederland/ aug. 2019

1.234 magazines
1.259 vakbladen
194dagbladtitels
995H-a-H titels en combinaties
460OOH media (76 soorten) en abri- billboard netwerken
272 landelijke, regionale lokale RTV kanalen
2.569* online (selectie van NL sites, netwerken & social)
* op basis van Retriever selectie criteria top 2.500 kwalitatieve sites & portals in NL

bron: Retriever Media Informatie BV/ aug 2019

Retriever abonnees zien na inloggen altijd het meest actuele overzicht en kunnen gericht zoeken naar relevante advertentiemogelijkheden en informatie voor hun media- en PR-campagnes.

New Skool Media verkoopt Beurs.nl aan IEX Media

15 augustus 2019  

De website beurs.nl is door New Skool Media verkocht aan IEX Media. Per 1 oktober 2019 verzorgt IEX Media de advertentieverkoop van deze startpagina voor beleggers. Beurs.nl richt zich specifiek op actuele koersinformatie op Nederlandse en buitenlandse beurzen. De doelgroep van beurs.nl zijn de beginnende en de meer gevorderde beleggers.