retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Kies in 2023 voor NRC Magazine

3 januari 2023  

Tien keer per jaar verschijnt NRC Magazine bij NRC Weekend. Een esthetisch, werelds maandblad over kunst, cultuur, mode, design, fotografie, architectuur, literatuur, eten, schoonheid, auto’s en etiquette. Alle generaties worden aangesproken, levenslessen gedeeld. Trends worden in kaart gebracht, stijl gevierd, tradities gekoesterd. Reportages van de beste pennen van NRC, een hoofdrol voor fotografie en een unieke NRC-doelgroep maakt NRC Magazine een podium dat niet gemist mag worden. Klik hier voor alle themanummers van 2023 en advertentie-specificaties

MMA Social Media Cijfers 2022 Q4 in Retriever

31 januari 2023  

De MMA Social Media Monitor Q4 2022 cijfers zijn gepubliceerd in Retriever. Het totaal aantal volgers van de gerapporteerde magazinemerken op social media (alle platforms) is in het vierde kwartaal 2022 stabiel gebleven ten opzichte van het derde kwartaal 2022. Het aantal volgers op Facebook blijft stabiel (index 100), Twitter daalt licht (index 99). Het aantal volgers op Instagram, Pinterest en Youtube stijgt licht (1-2%) en TikTok stijgt nog altijd (+21%), dit mede vanwege een toename van aantal magazinemerken dat op TikTok actief is. De top 5 meest populaire magazinemerken op social media (overall) zijn: Playboy, vtwonen, LINDA., Voetbal International en ELLE.

Nieuw papieren lifestyle tijdschrift ‘ModMod’

25 januari 2023  

Arno Kantelberg en Willem Baars starten met uitgever PilotStudio het nieuwe printmagazine voor mannen ‘ModMod’. De eerst editie van het magazine verschijnt 29 maart a.s. Het lifestyle tijdschrift is Nederlandstalig maar krijgt een internationale uitstraling. In ModMod vindt de man inspiratie op het gebied van kunst, cultuur, mode, interieur, uiterlijke verzorging en relatie. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 10.500 exemplaren.

Uitgeverij Virtùmedia neemt de titel ‘Genoeg’ over van Uitgeverij Genoeg

19 januari 2023  

Virtùmedia heeft per 1 januari 2023 de titel ‘Genoeg’ van uitgeverij Genoeg overgenomen. Genoeg is een lifestylemagazine en online community voor praktische idealisten. Genoeg-lezers willen zorgvuldig omgaan met de aarde en haar hulpbronnen. De lezersgroep bestaat uit mensen tussen de 35 en 65 jaar. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 6.000 exemplaren en de eerstvolgende uitgave van het magazine verschijnt 3 maart a.s.

Greenity naar Stichting Hortipoint

19 januari 2023  

Stichting Hortipoint heeft per januari 2023 de titel Greenity overgenomen van CNB & KAVB. Stichting Hortipoint is nu zowel uitgever als exploitant van deze titel. Voorheen verzorgde Bureau Van Vliet de advertentieverkoop. Greenity is voor ondernemers in de bloembollen- en vasteplantensector. Handelaren en producenten van bloembollen en knollen, bol bloemen en vaste planten. Greenity bestaat uit een vakblad, website en nieuwsbrief. Het vakblad verschijnt 1 x per 2 weken in een oplage van 1.900 exemplaren, de website bereikt 7.000 unieke bezoekers p/mnd en de nieuwsbrief verschijnt 2x per week en heeft 2.818 abonnees.

Titel ‘Ergotherapie Magazine’ naar Performis

18 januari 2023  

Performis heeft per 1 januari 2023 de advertentieverkoop van de titel ‘Ergotherapie Magazine’ van Ergotherapie Nederland overgenomen van Bureau van Vliet. Deze titel bestaat uit een magazine, website en nieuwsbrief. Ergotherapie Nederland is de beroepsvereniging van en voor ergotherapeuten en komt op voor hun belangen. De gehele reikwijdte van de ergotherapie wordt in het blad vanuit verschillende perspectieven belicht. Naast onder meer nieuwsberichten, achtergrondartikelen en interviews met vakgenoten of ‘stakeholders’, bevat het blad vooral beroepsinhoudelijke informatie en een terugkerend wetenschappelijk katern.

Nederlands Tijdschrift voor Mondhygiëne (NTvM) naar Performis

18 januari 2023  

Per 1 januari 2023 heeft Performis de advertentieverkoop van het Nederlands Tijdschrift voor Mondhygiëne (NTvM) en bijbehorende nieuwsbrief overgenomen van Crossmedia. Het magazine verschijnt 8x per jaar in een oplage van 4.100 exemplaren. Het Nederlands Tijdschrift voor Mondhygiëne is een uitgave van de Nederlandse Vereniging van Mondhygiënisten (NVM-mondhygiënisten) en in eerste instantie bestemd voor haar leden. Het NTvM biedt onder meer vakgerichte informatie in de vorm van achtergrondartikelen, nieuwsfeiten en productnieuws.

Advertentieverkoop van de titel “Klik” naar Dock35 Media

11 januari 2023  

Dock35 Media verzorgt per januari 2023 de advertentieverkoop voor de titel ‘Klik’ van Prelum Uitgevers. Deze titel bestaat uit een vakblad, een website en een nieuwsbrief. Klik richt zich met name op woon- en activiteitenbegeleiders in de gehandicaptenzorg en schrijft zowel voor medebeslissers (begeleiders) als management in de zorg. Het magazine verschijnt 9x per jaar in een oplage van 1.600 exemplaren en in elke editie wordt een ander thema behandeld.

Emerce, vanaf 2023 volledig digitaal

10 januari 2023  

Emerce, het magazine over online business, media en marketing is vanaf 2023 volledig digitaal. De geschreven content die voorheen in het magazine verscheen, verschijnt op Emerce Premium, waar het gecombineerd wordt met audiovisuele content. Op 9 december 2022 is het laatste print nummer verschenen. De advertentiemogelijkheden blijven op emerce.nl, waar ook het Emerce Premium platform te vinden is en in de print uitgave Emerce 100 die eind april 2023 verschijnt.

Minerve Pers nieuwe uitgever van De Krant regio Wouw

10 januari 2023  

Per 1 januari 2023 is Minerve Pers de nieuwe uitgever van De Krant regio Wouw, voorheen gaf DWD media deze krant uit. Deze Krant wordt maandelijks op circa 20.000 adressen huis-aan-huis verspreid in het gebied Welberg tot en met Essen (België). De Krant regio Wouw informeert haar lezers voornamelijk over maatschappelijke en sociale onderwerpen. Ook aan bedrijven, verenigingen en organisaties biedt De Krant ruimte voor berichtgeving.