retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

VDS Publishers neemt mannen-titel JFK over

21 november 2017  

VDS Publishers, uitgever van TopGear in Nederland en België, heeft per 1 november jl. JFK Magazine overgenomen van investeerders. De lifestyle- en modeglossy JFK verschijnt zes keer per jaar in een drukoplage van ca. 40.000 exemplaren. De eerstvolgende editie verschijnt 14 december a.s.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

In 10 stappen voorbereid op de GDPR

18 november 2017  

Per 25 mei 2018 moet iedereen zich in de Europese Unie (EU) houden aan de regels uit de General Data Protection Regulation (GDPR). De wet heeft in de media industrie vooral gevolgen voor bedrijven die persoonsgegevens verwerken om gericht te adverteren via zoekmachines op basis van het online gedrag van mensen. Retriever heeft in de rubriek ‘retriever buzzwords‘ waar laatste trends, termen en tactieken uit het mediavak glashelder worden uitgelegd deze term toegevoegd, inclusief de lijst: in 10 stappen voorbereid op de GDPR.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Nieuw bij Exterion Media: Touchscreens

14 november 2017  

ExterionMedia heeft, aanvullend op het winkelcentra netwerk, 20 touchscreens gelanceerd. De touchscreens staan vanaf november 2017 in 20 winkelcentra verspreid over Nederland, waaronder in Rotterdam, Utrecht, Nijmegen, Arnhem, Amstelveen en Haarlem. De touchscreens zorgen voor een nieuwe manier van engagement, zo biedt het o.a. de mogelijkheid om games te spelen, 360ºc video’s te ervaren of selfies te maken en deze vervolgens te delen via sociale media. De kosten zijn vanaf 18.000 euro voor één week op 20 schermen.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

ANWB stopt met Op Pad en REIZ& Magazine

14 november 2017  

De ANWB stopt met de tijdschriften Op Pad en REIZ& Magazine. De laatste editie van REIZ& Magazine verschijnt op donderdag 23 november a.s. en van Op Pad op donderdag 14 december 2017.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

MacFan heet vanaf de volgende editie Machina

14 november 2017  

Per 2018 gaat het magazine voor technologie liefhebbers ‘MacFan’, na 20 jaar, verder onder de naam ‘Machina’. Machina richt zich op technologie liefhebbers, voornamelijk bezitters van Apple producten. De titel schrijft over de nieuwste ontwikkelingen rond Apple en IOS-producten en inspireert daarmee lezers hun leven leuker en gemakkelijker te maken.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter
0

Hillenaar Outdoor start opnieuw met eigen OOH netwerk

6 november 2017  

Jeroen Hillenaar is met Hillenaar Outdoor B.V. weer terug als exploitant van communicatiemiddelen die worden toegepast in de openbare ruimte (binnen- en buitenmedia). Het bedrijf start met een aanbod van ruim 750 abri-formaten, waaronder 13 digitale abri’s en 27 billboards, voornamelijk met een dekking in gemeentes in Zuid Holland. Daarnaast exploiteert Hillenaar ook een reclamemast langs de A5 en is eigenaar van het Tenq netwerk met ruim 250 digital screens op waterkoelers verspreid op ruim 190 mbo’s en middelbare scholen Voor 25.000 euro per week kan een netwerk van 238 abri’s worden ingezet, inclusief de digitale abri’s. Uiteraard is het ook mogelijk om selectief in te kopen. Alle mogelijkheden, posities en kosten vind je terug in Retriever.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

New Publishers lanceert LocalZ

5 november 2017  

New Publishers heeft 1 oktober jl. LocalZ gelanceerd. LocalZ is een business magazine voor de provincie Groningen waarin aandacht wordt besteed aan o.a. start-ups en jonge ondernemers, maar ook grote bedrijven en overheidsinstanties. Het magazine verschijnt 10x per jaar in een oplage van 4.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC bedragen 1.450 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

ViaKia overgenomen door Pelican Custom

27 oktober 2017  

Pelican Custom heeft begin september het magazine ViaKia overgenomen van Head Office Nederland. ViaKia is het relatiemagazine voor Kia-rijders dat Pelican Custom maakt in opdracht van Kia Nederland. ViaKia verschijnt 2x per jaar in een oplage van 85.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC bedragen 4.250 euro.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

meneren.nl, online magazine voor mannen 30-50 jaar

27 oktober 2017  

Snippet Media lanceert 2 november 2017 meneren.nl, het online magazine van Jan Heemskerk & Marcel Langedijk. Er is een introductieaanbieding (geldig in november) en er zijn diverse advertentiemogelijkheden. Deze kun je in Retriever terugvinden.

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter

Windowsketch: Digital OOH schermen op point of sale-locaties

27 oktober 2017  

Sinds kort biedt Windowsketch International BV een landelijk DOOH-netwerk aan van meer dan 200 digitale schermen op point of sale-locaties. De schermen hangen achter het raam van de deelnemende retail locaties. Windowsketch maakt gebruik van real-time data d.m.v. sensoren in de schermen. Hierdoor kunnen de uitingen gericht getoond worden op een gewenst tijdstip en/of aan een gewenste doelgroep. Ook is het mogelijk om op basis van weersomstandigheden uitingen aan te passen. Adverteerders hebben tijdens en na de looptijd van de campagne toegang tot een dashboard dat ze inzicht verschaft in de prestaties van de campagne. Het bruto tarief voor een campagne van 1 week op alle digitale vlakken bedraagt 15.000 euro. Windowsketch heeft een gemiddeld gemeten bereik van 6.500.000 passanten per week. 

Email to someoneShare on LinkedInTweet about this on Twitter