retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Vul jouw FM radiocampagne bij BNR aan met digital audio advertising!

20 oktober 2020  

Vul jouw FM radiocampagne bij BNR aan met digital audio advertising! Bijna 20% van het weekbereik van BNR is digitaal. Realiseer aanvullend bereik of een hogere contactfrequentie binnen het B2B domein van BNR met een digitale spot vóór de radiolivestream of rondom de podcasts van BNR! Selecteer daarbij podcasts binnen een bepaald thema. Het effect van digital audio advertising? Maximale aandacht waardoor de overdracht van de boodschap is effectiever en de resultaten zijn snel en beter meetbaar!

Saar Magazine verhoogt verschijningsfrequentie

19 oktober 2020  

Saar, het magazine voor vlotte 50+ dames, verhoogt haar verschijningsfrequentie in 2021 van 4x naar 6x per jaar. De edities zijn vernoemd naar de periode waarin ze verschijnen: Winter(01), Early Spring(02), Sprint!(03), Summer(04), Herfst(05) en Feestdagen(06). De nieuwe verschijningskalender inclusief aanleverdata staat in Retriever gepubliceerd.

YPCA lanceert GoodLIFE Radio

16 oktober 2020  

YPCA heeft 15 oktober jl. GoodLIFE Radio gelanceerd. De nieuwe lifestyle radiozender brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, muziek, verhalen, reportages en thema programma’s. GoodLIFE Radio wil luisteraars dagelijks inspiratie geven om het leven beter en completer te maken. De livestream is te beluisteren via de website goodliferadio.nl en diverse bekende onlineradio platformen. De programma’s zullen daarnaast als podcast via podcastkanalen worden verspreid. Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden. Deze kun je in Retriever vinden.

ITchannelPRO nieuw mediaplatform voor het IT- en Telecomkanaal

1 oktober 2020  

Districomm heeft per 1 september jl. ITchannelPRO gelanceerd. ITchannelPRO is het kennisplatform voor IT-business partners. Het platform bestaat uit een magazine dat 6x per jaar verschijnt, een website en een wekelijkse nieuwsbrief. Het eerstkomende magazine verschijnt 20 november a.s. in een oplage van 7.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC bedragen €2.000,-.

Nieuw: De Sneeker Seniorenkrant

30 september 2020  

Naast de Leeuwarder Seniorenkrant, lanceert uitgever Devea per november 2020 De Sneeker Seniorenkrant. Deze titel verschijnt 4x per jaar in een oplage van 35.000 exemplaren huis aan huis in de gemeente Sneek. De redactionele artikelen worden speciaal geschreven voor de Seniorenkrant en zijn niet eerder in andere media verschenen. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 895 euro.

Nieuwe lokale huis-aan-huis krant: Goesemorgen

28 september 2020  

Trainews Media B.V. lanceert woensdag 14 oktober a.s. Goesemorgen, een nieuwe lokale huis-aan-huiskrant voor de gemeente Goes. Goesemorgen wordt om de week op woensdag in een oplage van 17.000 exemplaren verspreid. De kosten voor 1/1 pag. f.c. bedragen €685,-.

TAG Outdoor B.V.: nieuwe speler in DOOH markt

25 september 2020  

TAG Outdoor B.V. is een nieuwe speler in de Digital Out of Home markt. Het bedrijf is gestart met onder andere de overname van het shopping- en parkingnetwerk van Hillenaar Outdoor. Dit digitale netwerk bestaat uit abri’s en infopanelen die zich bevinden op- of in de buurt van parkeergarages, busstations en winkelcentra. Tag Outdoor biedt geïnteresseerde adverteerders de mogelijkheid om voor €15,- per CPM, bereik in te kopen op dit netwerk.

Mannenmedia gaat verder onder een andere naam

23 september 2020  

Mannenmedia, online advertentienetwerk voor adverteerders in automotive, sport en lifestyle, heeft haar netwerk uitgebreid en richt zich nu ook op de doelgroep vrouwen onder de nieuwe naam [M]media. Het online mediabedrijf is hiervoor de samenwerking aangegaan met influencer marketing agency Femmefab en Summit Media voor verschillende retail websites. Het nieuwe portfolio overzicht kun je vinden in Retriever.

Nieuwe bijlagen bij het Nederlands Dagblad

11 september 2020  

Nederlands Dagblad heeft 5 september jl. drie nieuwe bijlagen bij de nieuwskrant gelanceerd. De bijlagen Week (nr.), Zaterdag en Zondag verschijnen elke zaterdag met elk hun eigen gezicht, thema’s, invalshoeken, formats, rubrieken en auteurs. De drie bijlagen verschijnen in de totale oplage van de zaterdagkrant. In de bijlage Week wordt redactionele aandacht besteed aan werk & carrière en is er gelegenheid om advertenties te plaatsen ten behoeve van personeelswerving. Ook zijn er advertentiemogelijkheden op de achterpagina’s van de bijlagen Week, Zaterdag en Zondag. Hier kun je het volledige persbericht lezen.

Reclamemast van MDH On Screen

9 september 2020  

MDH On Screen heeft in maart jl. een reclamemast laten plaatsen aan de A18 op het bedrijvenpark nabij Wehl. De reclamemast is 16 meter hoog en heeft aan 2 zijden een digitaal LED scherm van 50 m2. De LED reclamemast is per heden inzetbaar en bereikt maandelijks 1,8 miljoen passanten. Meer informatie over de mogelijkheden en kosten, kun je vinden in Retriever.