retriever medianieuws

In het verlengde van de Retriever mediadatabase publiceren we hier het belangrijkste medianieuws. Hierin schrijven we over nieuwe lanceringen en grote wijzigingen in het medialandschap, altijd onder vermelding van de informatie die je nodig hebt om succesvolle mediacampagnes op te stellen. Volg het Retriever medianieuws en je kunt direct inspelen op de laatste ontwikkelingen.

(advertorial) Als je je merk op de voorgrond wilt zetten, kies je natuurlijk niet voor een achtergrondstation

24 augustus 2021  

81% van de BNR-luisteraars luistert met aandacht, tegenover 41% van de luisteraars van andere Nederlands radiostations*.
Dat blijkt uit onderzoek van Motivaction. Uit datzelfde onderzoek blijkt ook dat je doelgroep bij BNR tot drie keer meer aandacht heeft­ voor je merk dan bij die andere nieuwszender. BNR is daarom hét radiostation voor je merk.

Kijk op fdmg.nl/aandacht en bereik wie je wilt bereiken.

Bureau Van Vliet verzorgt de advertentieverkoop voor Vexpansie

21 oktober 2021  

Per oktober 2021 verzorgt Bureau van Vliet de advertentieverkoop voor Vexpansie. Voorheen werd dit gedaan door Appr | Het Branche Bureau. Vexpansie is het officiële orgaan van Vexpan (Platform Parkeren Nederland) maar ook hét vakblad voor de professional in parkeren.

NOBO bereikcijfers Q3 gepubliceerd, publicatiedatum NPM 2021-III nog niet bekend

15 oktober 2021  

De nieuwe cijfers van het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) zijn gepubliceerd in Retriever. We publiceren gemiddeld maandbereik 13+ en de titelprofielen van Q3 2021. De precieze publicatiedatum van de NOM Print Monitor (NPM) is nog niet bekend. het NOM gaat ervan uit dat NPM 2021-III einde van dit jaar gepubliceerd wordt.

Trainews Media verkoopt Zeeuwse kranten aan Quaeris Media B.V.

7 oktober 2021  

Quaeris Media B.V. heeft per 1 oktober jl. 7 huis-aan-huiskranten en 2 magazines overgenomen van Trainews Media B.V. Het gaat om de kranten, De Borselse Bode, De Middelburger, De Scheldepost, De Veerenaer, Goesemorgen, Noord-Bevelands advertentie- en informatieblad, Vlissinger en de magazines Wereld op Wielen en Woon in Zeeland. Voor Quaeris Media zijn de kranten een mooie aanvulling op de bestaande uitgaves. Het bedrijf was tot nu toe vooral actief op de bladenmarkt met titels als Zij en Zeeuws, VIVACE en de Zeeuwse Cultuur Agenda.

Groot Eindhoven en Veldhovens Weekblad naar Uitgeverij Van der Heijden

7 oktober 2021  

De weekbladen Groot Eindhoven en Veldhovens Weekblad zijn per 1 oktober jl. overgegaan van DPG Media naar uitgeverij Van der Heijden, eigenaar van De Nuenense Krant. Groot Eindhoven wordt wekelijks verspreid in een oplage van 97.897 exemplaren in de gemeenten Eindhoven en Son en Breugel. Veldhovens Weekblad verschijnt wekelijks in een oplage van 25.200 exemplaren in Veldhoven, Knegsel, Wintelre, Steensel en Meerhoven.

Huis-aan-huisbladen naar Lingewaard Print BV

1 oktober 2021  

Per 1 oktober 2021 heeft Lingewaard Print BV vijf huis-aan-huisdladen overgenomen van DPG Media. Het gaat om de titels De Brug Nijmegen, Arnhemse Koerier, Zevenaar Post en de advertentiecombinatie Duiven Post/ Westervoort Post.

Overname De Posthoorn edities door Uitgeverij West Media

30 september 2021  

Met ingang van 1 oktober 2021 worden de kranten De Posthoorn Centrum, De Posthoorn Laak, De Posthoorn Haagse Hout en De Posthoorn Segbroek van DPG Media overgenomen door Uitgeverij West Media. De Posthoorn Leidschenveen-Ypenburg van Telstar Mediacentrum wordt ook overgenomen door Uitgeverij West Media. De kranten zullen door de overname veranderen qua verschijningsdata. De Posthoorn Centrum en De Posthoorn Laak worden samengevoegd.

Stadsnieuws Tilburg naar Uitgeverij Em. de Jong B.V.

30 september 2021  

Uitgeverij Em. de Jong B.V. neemt het huis-aan-huisblad Stadsnieuws Tilburg over van DPG Media. Per 9 oktober a.s. verschijnt het Stadsnieuws Tilburg wekelijks in het weekend op Halfberliner formaat. Em. de Jong is een uitgever van huis-aan-huis bladen in de regio West- en Midden-Brabant. Met hun weekbladen bereiken ze ongeveer 300.000 huishoudens.

IDS Nederland wordt IDS Media

30 september 2021  

Vanaf 1 september 2021 heeft IDS Nederland haar naam aangepast naar IDS Media. Naast deze nieuwe naam is de website vernieuwd en is de huisstijl veranderd. IDS Media ondersteunt de dagelijkse dialoog tussen patiënten en zorgprofessionals door middel van gerichte communicatie. De Digitale wachtkamerschermen, Folderrekken, Posters en Sampling vind je bij huisartsen, apothekers, fysiotherapeuten, gezondheidscentra en ziekenhuizen in heel Nederland.

Het Blad bij NRC heet nu NRC Magazine

23 september 2021  

Het Blad bij NRC heet sinds begin september jl. NRC Magazine. Het formaat is aangepast naar 220 x 285mm. Het magazine verschijnt 10x per jaar bij NRC Weekend met columns, beeldrapportages, inspirerende verhalen, aansprekende namen en een eigentijdse vormgeving. De kosten voor een 1/1 pagina FC bedragen 23.000 euro met een bereik van 594.000.

Bloom Publishing heeft Vogue Living overgenomen van Hearst

23 september 2021  

Per 1 september 2021 is Bloom Publishing naast de maker, ook de nieuwe uitgever van Vogue Living NL. Het magazine gaat over spectaculaire huizen en exceptioneel design, maar niet de huizen geven de doorslag, altijd de persoonlijkheden die er wonen. De titel kiest bewust voor eigen fotografie en creative aanpak, waarmee het een nieuw eigen gezicht toevoegt aan het bestaande woonbladen portfolio in Nederland. Vogue Living verschijnt 6x per jaar in een oplage van 40.000 exemplaren.