Retriever Buzzword van de maand: programmatic buying

Retriever Buzzword van de maand: programmatic buying

Programmatic buying is een vorm van advertentie-inkoop waarbij een reclame-uiting gericht verkocht wordt via een geautomatiseerd systeem. Programmatic buying werkt met gebruikersprofielen waarmee geïdentificeerd kan worden waar de bezoeker van bijvoorbeeld een website in is geïnteresseerd. De beschikbare advertentieruimtes worden real time verkocht aan de bieder met de hoogste waarde. Dit hoeft niet altijd de bieder met het hoogste bod te zijn. De ruimte kan bijvoorbeeld ook vergeven worden aan de bieder die de meeste clicks op zijn advertentie krijgt, of de bieder met een uiting die het best aansluit op de content van de site. Lees verder over het voordeel van programmatic buying en de vier manieren van inkopen.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon

Kennismaken met…

Image of Nicky Levinschi
Nicky Levinschi
CEO bij ZIGT
In drie woorden: Doelgericht, optimistisch, kritisch
cup of coffee
Cappuccino of een latte, altijd met melk.

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.