Nieuwe NOM oplagecijfers: magazines stabiel

Nieuwe NOM oplagecijfers: magazines stabiel

De nieuwe oplagecijfers (jaargemiddelden) van NOM over de periode 2018 Q3 tot en met 2019 Q2 zijn in Retriever verwerkt. Retriever heeft gekeken naar de trend in oplages bij de magazines. Hiervoor zijn titels geanalyseerd die zowel nu, als ook precies een jaar geleden in het NOM onderzoek meeliepen. In totaal is in deze groep magazines de gemiddelde oplagedaling het afgelopen jaar -3%. (Gemeten periode: 2018 Q3 - 2019 Q2 t.o.v. dezelfde periode een jaar geleden 2017 Q3 – 2018 Q2/ 141 magazines) Als we kijken naar de nieuwe meetperiode ten opzichte van de vorige, dan is er in de totale oplage nu een kleine oplagedaling te zien van -1%. (Gemeten periode: 2018 Q3 - 2019 Q2 t.o.v. de vorige periode 2018 Q2 – 2019 Q1/ 147 magazines). Natuurlijk zijn er altijd titels die het meer dan gemiddeld goed doen: De top 3 titels die het afgelopen jaar grote oplagestijgingen laten zien zijn: Donald Duck Junior (+27%), Royalty (+19%) en Esquire (+16%). (Gemeten periode: 2018 Q3 -2019 Q2 t.o.v. dezelfde periode een jaar geleden 2017 Q3 – 2018 Q2). De top 3 titels die ten opzichte van de vorige meet-periode een grote oplagestijging laten zien zijn: Royalty (+24%), De Smaak van Italie (+6%) en Zo Zit Dat (+5%). (Gemeten periode: 2018 Q3 -2019 Q2 t.o.v. het vorige kwartaal 2018 Q2 – 2019 Q1).

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
VMN media
NRC

Kennismaken met…

Image of Vanessa Hondelink-Kuijper
Vanessa Hondelink-Kuijper
Marketeer B2C bij BDUmedia
In drie woorden: Sociaal, positief en ondernemend
cup of coffee
Zwart en sterk, goed begin van de dag!
Adverteren nieuwskanalen

Mediaplanners bereiken via de nieuwskanalen?

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.