MMA Social Media Monitor 2025 Q1 gepubliceerd in Retriever

The MMA Social Media Monitor data for Q1 2025 have been published in Retriever

De nieuwste gegevens van de MMA Social Media Monitor voor het eerste kwartaal van 2025 zijn gepubliceerd in Retriever. Ze laten een sterke groei zien van vrouwenbladen op TikTok. Titels als LINDA., Vogue, Cosmopolitan, ELLE, Flow en &C zagen het aantal volgers flink toenemen. Het aandeel van TikTok groeide van 5% naar 8% en blijft daarmee het snelstgroeiende platform binnen de magazine media.

Naast deze opmars van vrouwenbladen op TikTok, verschuift ook het gebruik van andere platformen. Opvallend is de toename van volgers op Instagram onder opiniebladen en dagblad magazines, waarbij het platform steeds vaker als nieuwsbron wordt ingezet. Ook LinkedIn wordt hiervoor vaker gebruikt, terwijl X geen groei meer laat zien in volgersaantallen.

Facebook behoudt met 40% nog steeds het grootste aandeel, gevolgd door Instagram (33%) en TikTok (8%), dat inmiddels bijna gelijk staat aan X (9%). Daarna volgen YouTube (6%), Pinterest (4%) en LinkedIn (1%).

Miljuschka blijft – over alle kanalen heen – het grootste magazinemerk op sociale media. LINDA. stijgt naar plek 2, gevolgd door vtwonen. Voetbal International en Playboy maken de top 5 compleet. Alle merken in deze top 5 hebben meer dan een miljoen volgers.

De MMA Social Media Monitor wordt elk kwartaal gepubliceerd. In deze 35e editie zijn 134 Nederlandse magazinemerken opgenomen.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
NRC Media

Kennismaken met…

Image of Jerome Kuijken
Jerome Kuijken
Managing Director bij De Speld & Partners
In drie woorden: Live, laugh, love
cup of coffee
Zwart
Adverteren nieuwskanalen

Mediaplanners bereiken via de nieuwskanalen?

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.