De MMA Social Media Monitor data voor Q1 2024 zijn gepubliceerd in Retriever

MMA Social Media Monitor

De nieuwste gegevens van de MMA Social Media Monitor voor het eerste kwartaal van 2024 zijn gepubliceerd in Retriever. Ze laten zien dat magazine merken hun volgers aantallen op Instagram, YouTube en TikTok blijven vergroten, terwijl Facebook en X een daling ervaren. Deze trend van groei in netwerken die zich richten op rijke inhoud, voornamelijk video, en minder op sociale interacties, wordt wereldwijd waargenomen. Volgens het Reuters Institute for the Study of Journalism past deze ontwikkeling binnen een grotere trend, vaak aangeduid als de 'big social media reset'. Deze verschuiving stelt uitgevers voor de uitdaging om hun capaciteiten in het produceren van korte sociale video's te verbeteren, een essentiële vaardigheid om betrokkenheid en zichtbaarheid te verhogen.

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
NRC

Kennismaken met…

Image of Emilie Kars
Emilie Kars
Media Adviseur bij Dutch Health Hub/ Jaarbeurs
In drie woorden: energiek, bevlogen, creatief
cup of coffee
met melk
Adverteren nieuwskanalen

Mediaplanners bereiken via de nieuwskanalen?

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.