Buzzword: GRP (Gross Rating Point)

Buzzword: GRP (Gross Rating Point)

Een Gross Rating Point (GRP) is een eenheid die wordt gebruikt om het bereik van een reclamecampagne uit te drukken. 1 GRP = 1% bereik in doelgroep, bijvoorbeeld 1% kijkdichtheid. Alle gross rating points samen geven een indicatie van de verdeling tussen het totale bereik van de doelgroep en het gemiddeld aantal contacten waarmee de doelgroep is bereikt. lees verder...

  • X icon
  • Linkedin icon
  • Email icon
VMN media
NRC Digitale Impact Pagina's
NRC

Kennismaken met…

Image of Willem-Albert Bol
Willem-Albert Bol
Country Director  bij Azerion Nederland
In drie woorden: Gedreven, blij, nimmer saai
cup of coffee
Liefst een cappuccino ... en heel stout (volgens Italianen) ook na 12.00 uur
Adverteren nieuwskanalen

Mediaplanners bereiken via de nieuwskanalen?

Medianieuws per e-mail?

Ontvang een maandelijkse samenvatting van het meest belangrijke medianieuws per e-mail.