Retriever Analyse ‘meeleesfactor’ publieksbladen

26 juli 2018  

Dat oplage niet altijd alles zegt blijkt uit de vandaag gelanceerde bereikcijfers van het Nationaal Onderzoek Multimedia (NOM). Retriever heeft de vandaag gepubliceerde bereikcijfers NPM 2018-II (periode 2017 Q2 t/m 2018 Q1) vergeleken met de oplagecijfers uit diezelfde periode. Daaruit komt naar voren dat met name de gossip-titels een zeer hoog doorgeefpercentage hebben. Per editie lezen gemiddeld zo’n 10 mensen de Story, Privé en Weekend mee.

De meeste meelezers worden gerapporteerd door het kookmagazine delicious. Hier wordt een bereik gerapporteerd van 500.000 in de doelgroep ‘allen 13+’ bij een oplage van 30.667 exemplaren. Dat wil zeggen dat er 16 meelezers zijn per editie. Naast deze titels worden ook autobladen en de titel Voetbal International veelvuldig met elkaar gedeeld. De TV-gidsen worden met 2 lezers per editie het minst gedeeld. Gemiddeld is de ‘meeleesfactor’ 5 binnen de titels die in deze periode door het NOM zijn gemeten.

In Retriever is een compleet overzicht te vinden van deze Retriever-analyse bij de titels die in het NOM onderzoek hebben meegelopen.

Lees verder:   Publieksbladen   Retriever Nieuws

<  MEER MEDIANIEUWS

geen reacties