take-outs Retriever onderzoek online advertising 2019

23 July 2019  

In de afgelopen jaren zijn online media een belangrijke rol gaan spelen in de advertentiewereld. Om uit te zoeken hoe online advertising wordt aangeboden en ingekocht, heeft Retriever een onderzoek uitgevoerd onder haar relaties. In totaal hebben 49 online mediaplanners en 150 uitgevers het onderzoek volledig ingevuld. Alleen deze data is gebruikt voor de analyses.

Opvallende uitkomsten van het onderzoek onder mediaplanners die zich bezighouden met online planning en inkoop:

– 86% vindt informatie over unieke bezoekers per maand belangrijk en 64% vindt informatie over pageviews per maand belangrijk
– 91% vindt informatie over leeftijdscategorie van de bezoekers belangrijk
zie ook de volledige grafiek

– 55% geeft aan voornamelijk programmatic online advertenties in te kopen en 12% koopt nog vaak handmatig online advertising in
– 59% koopt online advertising voornamelijk in samen met andere mediatypen (crossmediaal); slechts 10% koopt online advertenties in zonder deze te combineren met andere mediatypen

Opvallende uitkomsten van het onderzoek onder uitgevers die zich bezighouden met de verkoop van online media:

– organisaties die online advertising aanbieden, doen dit voornamelijk in de vorm van branded content (69%), social media marketing (64%) en display advertising (53%); ook mobile advertising (49%) en online video (47%) wordt veel aangeboden en 15% van de uitgevers biedt daarnaast mogelijkheden voor influencer marketing aan
– 48% van de uitgevers geeft aan pakketten of channels met meerdere websites gecombineerd te verkopen; 27% geeft aan voornamelijk losse websites te verkopen
zie hier de volledige grafiek

Read more:   Onderzoek   Uncategorized

<  MEER MEDIANIEUWS

geen reacties