retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

Advertentieverkoop C2W en Mens & Molecule naar SGNM

2 April 2021  

De Koninklijke Nederlandse Chemische Vereniging (KNCV) heeft per 1 april jl. de titels C2W en de Belgische editie Mens en Molecule overgenomen van Bèta Publishers BV. C2W bestaat uit een vakblad, website en nieuwsbrief en richt zich op hogeropgeleiden in de chemie, life sciences, farma, voeding, proces- en laboratoriumtechnologie. De advertentieverkoop wordt verzorgd door SGNM.

Nieuw centraal aanspreekpunt voor internationale TV campagnes

30 March 2021  

Mayonnaise Media, onderdeel van het Belgische bedrijf Transfer, is het nieuwe aanspreekpunt voor brands en bedrijven die willen adverteren op internationale premium tv-netwerken. Bij Mayonnaise Media kunnen Nederlandse, Belgische en Luxemburgse adverteerders reclameruimte inkopen op de internationale zenders TV5Monde, France 24 en andere toekomstige zenders onder FranceTV. Informatie over de diverse advertentiemogelijkheden is terug te vinden in Retriever.

NRC harmoniseert merken met uniform logo

30 March 2021  

Sinds 29 maart zien de logo’s van NRC Handelsblad, NRC Weekend en NRC de week er anders uit. Er is één nieuw logo. De naam nrc.next verdwijnt daarmee. NRC Handelsblad blijft wél, maar het ontwerp van het logo ligt meer in lijn met de logo’s boven de andere uitingsvormen. Voor de lezer verandert er dus niets: die krijgt precies dezelfde krant, met alleen een ander logo. Voor adverteerders blijft NRC Media als zakelijke partner bestaan.

Mezza, de nieuwe naam voor ADR Magazine

30 March 2021  

De weekendbijlage ADR Magazine van DPG Media heet per 27 maart a.s. Mezza. Het magazine wordt verspreid in een oplage van ruim een miljoen exemplaren. Mezza verschijnt wekelijks op zaterdag bij AD, de Stentor, Tubantia, de Gelderlander, PZC, Eindhovens Dagblad, BN deStem en Brabants Dagblad. De sluittijden blijven gelijk en er is geen tariefswijziging of wijziging in bereik. Voor Mezza geldt wel een iets kleinere bladspiegel dan voorheen. Informatie over de advertentiemogelijkheden en kosten kun je vinden in Retriever.

Nieuwe NOM oplages en Digitale Census data in Retriever

30 March 2021  

De nieuwe NOM oplagecijfers over de periode 2020 Q1 t/m 2020 Q4 zijn gepubliceerd in Retriever. Bij online nieuwsbrieven die meelopen in het onderzoek hebben we ook de NOM digitale census data gepubliceerd.

LedUpp B.V. mobile digitale LED schermen

24 March 2021  

LedUpp B.V. biedt mobile digitale LED schermen aan waarmee online content gecommuniceerd kan worden. Hiermee heb je de mogelijkheid om met grote publiekstromen te kunnen communiceren over bijvoorbeeld maatregelen & looproutes. De LedUpp Vison en LedUpp Lightbox zijn technisch goedgekeurd volgens de DIN EN 13814 door TÜV Nord. Hiermee kunnen deze producten veilig opgesteld worden op grote publieksevenementen. De content is live aan te passen of in te stellen aan de hand van bijvoorbeeld tijd, bezoekersaantallen, temperatuur of licht. De eerste schermen worden in mei a.s. verwacht. Meer informatie over de mogelijkheden en kosten, kun je vinden in Retriever.

DPG Media portfolio update huis-aan-huis per 1 april 2021

23 March 2021  

DPG Media voert per 1 april 2021 diverse portfolio-wijzigingen door zoals CPM, oplage, verschijndagen en sluittijden. Daarnaast zijn er nieuwe samenwerkingen met andere uitgeverijen om de landelijke dekking van huis-aan-huiskranten te optimaliseren. Lees de volledige portfolio update huis-aan-huis 2021.

Nieuwe titels Bureau van Vliet

18 March 2021  

Sinds kort zijn de magazines Paravisie, Bres en Porfafor van de uitgeverij Edicola in advertentieverkoop bij Bureau van Vliet. Het magazine Paravisie komt uit in een oplage van 15.000 bij lezers met een spirituele interesse. Het magazine Bres heeft een oplage van 5.000 exemplaren en is een kroniek van onze beschaving. Het magazine Porfafor met een oplage van 14.600 exemplaren laat de mooiste delen van Spanje uitgelicht zien. Deze titels waren voorheen in exploitatie bij Virtumedia.

Het MotorRijwiel naar Classic Producties B.V.

11 March 2021  

Classic Producties B.V. heeft per begin 2021 de titel Het MotorRijwiel overgenomen van Stichting Historische Motor Documentatie. Het magazine Het MotorRijwiel en de website motorrijwiel.nl richt zich op liefhebbers van veteraanmotoren, klassieke motoren, youngtimers en op motorsporthelden van weleer. Het magazine verschijnt 6x per jaar in Nederland en België in een oplage van 15.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.176 euro.

De titel Mantelzorger heet nu MantelKRACHT

11 March 2021  

De titel Mantelzorger van Stichting MantelzorgNL heet per eind februari jl. MantelKRACHT. Het magazine en de maandelijkse MantelKRACHT nieuwsbrief Actueel van de landelijke vereniging is voor iedereen die zorgt voor een naaste. Het magazine verschijnt 3x per jaar in een oplage van 20.000 exemplaren (voorjaar en zomer) en de oplage van de najaarseditie bedraagt 50.000 exemplaren. MantelKRACHT wordt verspreid onder haar individuele leden (voornamelijk mantelzorgers), de aangesloten organisaties en via controlled circulation.