retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

FD Mediagroep lanceert De Jurist (dejurist.com)

19 May 2020  

Begin april 2020 heeft FD Mediagroep de Jurist (dejurist.com) gelanceerd. Een nieuwe digitale uitgave met zakelijk nieuws vanuit juridisch perspectief. Met een dagelijkse mix van interviews, duiding, achtergrondinformatie en commentaar bij actuele ontwikkelingen in de juridische en zakelijke sector. De artikelen worden via de website en via een e-mail nieuwsupdate voor abonnees gepubliceerd. Het media advies en de advertentieverkoop wordt verzorgd door Capital Media Services.

Vakbladen.com verkoopt titels aan Niantec

15 May 2020  

Eind maart jl. heeft Niantec B.V. de titels TW (Technisch Weekblad), Maritiem Nederland, Automatie|PMA en Vision+Robotics overgenomen van Vakbladen.com. Het gaat om de vakbladen, websites en nieuwsbrieven.

PINDA* heet nu PINDAH*

13 May 2020  

De titel PINDA* van Stichting Indomedia heet per 12 mei 2020 PINDAH*. Het magazine leidt de lezer als een gids van Indisch Nederland, voor iedereen die nieuwsgierig is naar het Indische verhaal. Dit doet de redactie door mensen die zelf banden hebben met voormalig Nederlands-Indië en Indonesië aan het woord te laten. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Value Zipper.

(update) Libelle Zomerweek online

11 May 2020  

De Libelle Zomerweek vindt dit jaar helemaal online plaats: live op facebook, #samenvanuithuis, van 14 mei t/m 20 mei 2020 14.00-17.00.

(advertorial) &C Magazine

4 May 2020  

&C Magazine editie 7 “Hoe ver ga jij?” staat in het teken van openheid en jezelf fysiek en mentaal blootgeven. Adverteren kan eenmalig voor een tarief van €7.500,- voor een 1/1 pagina en €12.500,- voor een 2/1 advertentie. &C editie 7 verschijnt op 24 juni met een oplage van circa 65.000 (NOM bereik 233.000 in Q4 2019). De sluitdatum voor advertenties is 25 mei.

Bij interesse kun je mailen naar: amanda.van.der.meer@andcmedia.nl

Nog 3 plekken beschikbaar in unieke online training Introductie Mediaplanning op 15 mei a.s.

1 May 2020  

Normaal gesproken geven we de training op locatie in het College Hotel in Amsterdam. Nu dit niet kan, bieden we mediaprofessionals de unieke mogelijkheid om de training tegen een gereduceerd tarief online te volgen! Tijdens deze interactieve online dagtraining worden alle stappen uit het mediaplanningsproces besproken en zal er ook worden stilgestaan op de effecten van de Coronacrisis. Je bent na afloop bekend met alle factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne.

Schrijf je direct in!

Doelgroep: Marketing-/Communicatie Managers, Sales/Account Managers, PR Managers, Media-adviseurs
Datum: vrijdag 15 mei 2020
Duur training: 1 dag (9.30-16.00)
Trainer: Corina Soethof (Erkend Trainer)
Kosten: € 329,-* (ex. BTW)
*40% korting op het reguliere tarief omdat het een online training betreft

Leerdoelen:

•Trends en ontwikkelingen in de marketing- & communicatiebranche (ook de effecten van de Coronacrisis komen hier aan bod)
• Factoren die van invloed zijn op een succesvolle mediacampagne
• Alle fases van het mediaplanningsproces
• Media inkoop tips & tricks

Testimonials:

“Erg leuk om met mensen te zitten uit verschillende werkgebieden, om meer te weten over het vak.”
Nikki Wester, marketing coördinator, Kubus Sports

“Leerzame training die perfect aansluit op de werkzaamheden in de branche.”
Stefani Romani, mediaplanner rtv, Zuiver Media

“Voor mij heeft deze training mij alle benodigde kennis gegeven die ik tijdens mijn werk kan toepassen.”
Michelle Matthiesen, accountmanager, JCDecaux Nederland

Nieuwe OOH mogelijkheden van Promodukties

1 May 2020  

Promodukties heeft een aantal nieuwe OOH mediamogelijkheden geïntroduceerd die uitstekend in het straatbeeld van de nieuwe 1,5 meter samenleving kunnen worden ingezet. Het gaat om de volgende items:

Walking Billboards: Van achter uitgelichte posters die door een promotiemedewerker lopend word gedragen. Aan de bovenkant zit een programmeerbare ‘lichtkrant’. Hiermee kan met bewegende tekst een ‘Call to Action’ worden gecommuniceerd.

Digital Backpacks: Lijkt op het hierboven beschreven Walking Billboard, alleen hier kan ook bewegend beeld zoals een video of slide show op worden afgebeeld. Het beeld kan ook worden gesplitst in bijvoorbeeld 1 video en 1 vaste uiting.

Digitale Bakfiets: Een bakfiets met de mogelijkheid om bewegend beeld zoals video’s of slide shows te tonen, of als een gesplitste combinatie met een vaste uiting. Vanuit de bakfiets kan met behulp van een ‘grijpstok’ op veilige afstand samples worden uitgedeeld.

DigiCars: Elektrisch voortgedreven DigiCars die zowel binnen- als buiten kunnen worden gebruikt. Hierop kan op een groot scherm een digitale boodschap worden uitgezonden.

Alle uitgebreide mogelijkheden en kosten vind je in Retriever.

Nieuw: FoodPersonality.WORK

30 April 2020  

Shelflife Media B.V. lanceert FoodPersonality.WORK, een nieuw vakblad van- en voor (toe)leveranciers in de foodretail. In het magazine delen leidende organisaties in de branche hun ervaringen met de lezer over wat er speelt binnen de diverse segmenten. FoodPersonality.WORK verschijnt 6x per jaar in print met een oplage ruim 5.200 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina in de print-editie bedraagt 1.500 euro. Daarnaast wordt er naar ruim 9.000 abonnees een digitale editie verstuurd.

Update NOM en NOBO bereik en profielen 2020 Q1

NOBO 2020 Q1
28 April 2020  

De meest recente bereikcijfers van de NPM Print Monitor (NOM) en het Nederlands Online Bereik Onderzoek (NOBO) over de periode 2020 Q1 zijn gepubliceerd in Retriever. Het betreft profielen en bereikcijfers van zop’n dan 100-150 print titels en online kanalen die meelopen in de NOM en NOBO onderzoeken. Ook het gemiddelde maandbereik per tablet, desktop/laptop of smartphone is hier te vinden.

DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over

22 April 2020  

Sanoma Media Netherlands is 20 april 2020 officieel overgenomen door DPG Media. Bekende titels als Donald Duck, Autoweek, Libelle en AutoWeek vallen nu in het portfolio van DPG Media. Van o.a. deze titels zijn ook de social media mogelijkheden en bereikcijfers van De Magazine Media Associatie (MMA) opgenomen in Retriever.