retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

nieuwe reclamemast van OOHA Media

19 March 2019  

Langs de A6 in Emmeloord krijgt OOHA Media per april 2019 een nieuwe digitale reclamemast. Het scherm is zichtbaar in de richting Lelystad/Almere en is 11,52 meter breed en 8,64 meter hoog. Het beeld wisselt iedere 6 seconden en de kosten voor 2 weken bedragen 15.800 euro. Het totale netwerk van OOHA Media bestaat per april uit 8 reclamemasten met 11 digitale vlakken en 2 analoge vlakken.

0

Motorbladen New Skool Media en PiTE Media samen in één bedrijf

13 March 2019  

New Skool Media en PiTE Media hebben hun verschillende motortitels samengebracht binnen één bedrijf. De titels MOTO73, Classic&Retro, Motor.nl en Promotor vallen allemaal onder de holding Motor.NL B.V.. Ook het evenement Mega MotorTreffen en het reisbureau Promotor Reizen zijn onderdeel van hiervan. PiTE Media, die onder de holding valt, is de uitgever en verzorgt de advertentieverkoop van de mediamerken.

0

Vakmedianet neemt VMT en Voeding Nu over van Mybusinessmedia

12 March 2019  

Vakmedianet Groep heeft per 1 maart jl. de mediamerken VMT en Voeding Nu overgenomen van MYbusinessmedia. De magazines, websites, nieuwsbrieven en de events zijn gericht op de voedingsmiddelenindustrie en vallen onder het portfolio van Vakmedianet Food & Horeca.

Ngage Media en Interbest onderdeel Ocean Outdoor

12 March 2019  

Ocean Outdoor UK Ltd heeft vandaag de Nederlandse out-of-home ondernemingen Ngage Media B.V. en Interbest B.V. overgenomen. Ngage Media heeft een portfolio van 100% gedigitaliseerde outdoor objecten. Interbest heeft zowel digitale- als statsiche mega-masten langs snelwegen. Door onderdeel te vormen van het internationale Ocean Outdoor netwerk kunnen beide organisaties gezamenlijke proposities voor de advertentiemarkt ontwikkelen. Vooralsnog blijven Ngage Media en Interbest onder het eigen merklabel opereren en heeft het geen directe gevolgen voor de gegevens zoals ze nu in Retriever staan gepubliceerd.

VIJF, een glossy over de Vijfheerenlanden

7 March 2019  

Het Kontakt Mediapartners lanceert 8 mei a.s. VIJF, een glossy over de Vijfheerenlanden. De redactie van VIJF interviewt bijzondere inwoners, schrijft over de historie van het gebied, over het verenigingsleven en over de natuur. VIJF verschijnt 2x per jaar in een oplage van 25.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 850 euro.

LiveXS Concertmagazine

1 March 2019  

Per 19 april 2019 lanceert de uitgever LiveXS | NPGbenelux LiveXS Concertmagazine. De eerste editie is eenmalig gratis en verschijnt in een oplage van 75.000 exemplaren. De volgende editie verschijnt 17 september als abonnementstitel in een oplage van 35.000 exemplaren. Het magazine verschijnt in 2019 5x en vanaf 2020 11x per jaar. De kosten voor 1/1 FC bedragen 4.000 euro.

Clear Channel breidt digitaal netwerk uit in centrum Eindhoven

27 February 2019  

Vanaf 25 februari 2019 verzorgt Clear Channel Nederland de advertentieverkoop van 32 digitale schermen in het centrum van Eindhoven. De schermen bevinden zich op de 4 meter hoge CityBeacons die in de binnenstad van Eindhoven staan. De schermen zijn toegevoegd aan het digitale netwerk City Live van Clear Channel. Het volledige digitale netwerk City Live bestaat met deze toevoeging uit totaal 82 schermen, waarvan 50 schermen in Utrecht en 32 in Eindhoven.

Management Team (MT) verder als MT Insights

26 February 2019  

De printuitgave Management Team (MT) van MT Media Groep gaat per 28 maart a.s. verder als MT Insights. MT Insights is een Business Magazine gericht op hoger management en directie van middelgrote en grote bedrijven. Het magazine verschijnt 2x per jaar in een oplage van 10.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 4.950 euro.

Nieuw: OK Visie Krant

25 February 2019  

Y-Publicaties heeft het platform OK Visie uitgebreid met de OK Visie Krant. Deze krant verschijnt naast het recent van naam gewijzigde OK Visie Magazine (voorheen OK Operationeel). OK professionals, zowel specialisten als ook ondersteunend personeel, worden maandelijks bijgepraat over de achtergronden van het nieuws in de wereld van de OK. Daarnaast bevat de krant ook lifestyle items. De oplage betreft 3.000 exemplaren. Door in beperkte oplage per OK afdeling te verspreiden wordt een gevoel van exclusiviteit gewaarborgd. De kosten voor 1/1 pagina FC bedragen 900 euro. Cross Media Nederland verzorgt de advertentie exploitatie.

Sanoma verkoopt Mood for Magazines aan Talpa Network en Linda de Mol

21 February 2019  

Sanoma verkoopt per 1 maart a.s. Mood for Magazines aan Talpa Network en Linda de Mol. Onder Mood for Magazines vallen het platform LINDA.nl, LINDA. nieuwsbrief en de magazines LINDA., L’HOMO., LINDA.LOVES, LINDA.MAN, LINDA.MEIDEN, LINDA.vakantieboek. De mogelijkheden die Talpa Network nu biedt met samenwerkingen op haar kanalen, zoals radio, online en vooral lineaire televisie, passen bij de groeiambities van het mediamerk LINDA. Zo zullen Linda de Mol en Jildou van der Bijl ook toe treden tot de directie van Net 5, zij hopen deze zender nog meer te kunnen ontwikkelen tot een impactvolle vrouwenzender.