retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

Bureau Van Vliet verzorgt de advertentieverkoop voor Stadstuinieren

21 January 2022  

Bureau Van Vliet verzorgt per januari 2022 de advertentieverkoop voor Stadstuinieren van Blunt Media. Stadstuinieren bestaat uit een magazine en website. Deze titel gaat over het kweken van je eigen groente, fruit en kruiden, van indoor en balkontuin tot volkstuin en stadslandbouw. Het magazine verschijnt 4x per jaar in een oplage van 5.000 exemplaren.

(advertorial) Vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer wenst u een ontmoetingsrijk 2022

18 January 2022  

Op 8, 9 en 10 juni op de 23ste editie van de vakbeurs Facilitair & Gebouwbeheer in Jaarbeurs Utrecht. Hét evenement voor de eindgebruikers op zoek naar kennis, relaties en inspiratie op het gebied van werkomgeving, gebouwbeheer en werkplekken. Met méér dan 13.500 bezoekers uit onder meer de 5.000 grootste (bedrijfs)organisaties vanuit bedrijfsleven, onderwijs, overheid en zorg in Nederland. Op zoek naar een aanbod van honderden verschillende soorten aanbieders, die verdeeld zijn over 137 verschillende onderwerpen.

Maak nader kennjs op www.vakbeursfacilitair.nl.

Travelpro keert in 2022 terug als een papieren glossy

18 January 2022  

Travelpro, het magazine voor de reisprofessional keert in 2022, na meer dan anderhalf jaar digitaal te zijn verschenen, terug als een papieren glossy. Deze titel van T&S Productions BV verschijnt elke maand en wordt verspreid onder de abonnees van TravMagazine. Naast het blad bestaat Travelpro uit een website, social Media kanalen, nieuwsbrief, webinars, events en een podcast.

Promodukties lanceert de DigiBakfiets

12 January 2022  

Promodukties is begin 2022 gestart met de DigiBakfiets. Deze Elektrische Bakfiets is voorzien van een tweezijdig Ledscherm waarop een slideshow of video getoond kan worden. Naast de tweezijdige digitale schermen is er ruimte op de ‘bak’ om te branden en in de ‘bak’ om voorraad mee te nemen. De bewegende ‘reclameboodschap’ wordt rijdend bij de doelgroep onder de aandacht gebracht en aanvullend kunnen de promotiemedewerkers reclamemateriaal van de opdrachtgever uitdelen op high traffic locaties.

Mediahuis Limburg lanceert dagbladmagazine Zine

5 January 2022  

Mediahuis Limburg lanceert 22 januari 2022 Zine. Deze titel is een gratis maandbijlage in magazine-formaat van De Limburger en verschijnt ook op de e-paper app. Zine is een gids voor iedereen die zichzelf én de wereld beter wil begrijpen. Met verhalen in woord en beeld die je aan het denken zetten en je leven fijner maken. Constructief, inspirerend, herkenbaar en toekomstgericht. Een ontdekkingsreis rond thema’s als slim leven, (mentale) gezondheid, zingeving, omgaan met je omgeving en leven in Limburg. Het totale bereik van Zine is 337.800 en het 1/1 FC tarief bedraagt 2.077 euro.

Samenwerking Young & Connected en Blink Media

22 December 2021  

Uitgeverij Young & Connected verzorgt per 1 november jl. de advertentieverkoop van Bobo, Okki, Wild van Freek & National Geographic Junior van Blink Media. Samen met de eigen titels Kidsweek en Samsam, worden maandelijks 469.000 kinderen bereikt. Adverteerders kunnen bij Young & Connected o.a. terecht voor on- en offline media-inzet, het op maat laten maken van lesmateriaal, distributie naar scholen, contentcreatie en activatiecampagnes.

Nieuw magazine: Luxury Gardens

22 December 2021  

Uitgeverij De Tuin lanceert in april 2022 het magazine Luxury Gardens. Deze titel is gericht op tuinen in het luxe segment. Nederlandse toptuinen staan centraal, maar af en toe is er ook aandacht voor buitenlandse hoogstandjes. Kunst is een terugkerend thema. Verder ruim aandacht voor zwembaden en -vijvers, tuinhuizen, buitenmeubilair en -keukens, bestratingsmaterialen, terrassen, tuinverlichting, zonwering en allerlei andere luxe gadgets. Ook is er aandacht voor kwekerijen met exclusieve bomen. Luxury Gardens verschijnt 2x per jaar in een oplage van 5000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 pagina FC bedragen 1400 euro.

Out of Home activiteiten naar Pepe Media B.V.

21 December 2021  

Pepe Media heeft per 1 december 2021 alle Out of Home activiteiten overgenomen van Value Zipper Out of Home. Het netwerk bestaat uit Digitale Toiletreclame, Mobiele Billboards, Snelwegmast Reclame, Digitale Hotelschermen, Streetvertising en Pinpointing / Mobile Ad Campagnes. Advertentiemogelijkheden en kosten kun je vinden in Retriever.

Nieuw: De Kop, Krant van Steenwijkerland

21 December 2021  

Op 30 november jl. is BrugMedia gestart met een nieuwe krant met de titel: De Kop, Krant van Steenwijkerland en de website dekopvan.nl. Al het nieuws uit de gemeente Steenwijkerland is dagelijks online te lezen en elke dinsdag verschijnt het huis-aan-huisblad. De krant verschijnt in een oplage van 21.800 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.068 euro.

Ekoland overgenomen door Agrio Uitgeverij bv

17 December 2021  

Per 1 januari 2022 neemt Agrio Uitgeverij de titel Ekoland over van Uitgeverij van Westering. Deze titel bestaat uit een vakblad en een website met ondernemersgerichte en vaktechnische informatie. Ekoland is al ruim 40 jaar het vakblad voor de biologische landbouw en aanverwante sectoren. Met een oplage van 1.590 exemplaren bereikt Ekoland gemiddeld 4.800 in de biologische sector werkzame en betrokken personen, van boer tot supermarkt en van groothandel tot verwerker. Ekoland verschijnt 11x per jaar.