retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

(advertorial) Chantals Pyjama Party komt terug

15 June 2021  

In oktober lanceren we Chantals Pyjama Party ‘de Show’ op tv. En in oktober 2022 is heel Nederland twee avonden klaarwakker als Chantal opnieuw alles uit de kast trekt voor de allergrootste Pyjama Party ooit. Be prepared. 

Samenwerken?

Het belooft zowel op tv als live een enorme feelgoodshow te worden met een breed scala aan 360-graden-participatiemogelijkheden. Wil jij partner worden? We gaan graag het gesprek aan om te kijken naar een tailor-made plan dat past bij al je wensen. 

Stuur een mail naar sales@andcmedia.nl en tot snel!

Oirschots Weekjournaal en Groeiend Best naar Uitgeverij Em. de Jong

11 June 2021  

Per 1 juli a.s. neemt Uitgeverij Em. de Jong het Oirschots Weekjournaal en Groeiend Best over van DPG media. Het Oirschots Weekjournaal verschijnt wekelijks in een oplage van 10.000 exemplaren in de gemeente Oirschot en het weekblad Groeiend Best verschijnt in een oplage van 14.000 exemplaren in de gemeente Best. Via deze huis-aan-huiskranten worden inwoners via nieuws, artikelen, aanbiedingen en tips geïnformeerd en geïnspireerd over ontwikkelingen en activiteiten in hun buurt.

BIKE explorer, het nieuwe magazine in Nederland en België voor de recreatieve, avontuurlijke fietser

4 June 2021  

Virtùmedia lanceert 4 juni 2021 BIKE explorer, magazine voor de avontuurlijke fietser. De lezer van BIKE explorer woont in Nederland of Vlaanderen en is een recreatieve fietser die het fietsen als primaire hobby heeft. De verspreiding is 4x per jaar, met een druk oplage van 10.000 exemplaren in print en als digitaal magazine. BIKE explorer richt zich op zowel de city-, tour-, mountainbike-, race- en gravelfiets. In het magazine is er ruim aandacht voor de nieuwste modellen en accessoires. De kosten voor een 1/1 FC bedragen 950 euro. Naast het magazine heeft deze titel een bijbehorende website en nieuwsbrief.

Vernieuwd Education Media Network Clear Channel

1 June 2021  

Clear Channel Nederland heeft het Education Media Network geoptimaliseerd. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk; Generation Z. Daarnaast zijn de analoge panels waar nodig vervangen en zijn de locaties van de panels verbeterd. De netwerken Studi’s en Schoolboards zijn opgegaan in het vernieuwde netwerk Gen Z. Het Education Media Network bestaat uit 2.600 analoge panels verdeeld over ruim 300 middelbare scholen, mbo’s, hbo’s en universiteiten verspreid door heel Nederland. Het digitale netwerk (Gen Z Live) bestaat uit 50 schermen op ruim 30 onderwijslocaties verspreid door Nederland, in steden als Den Bosch, Nijmegen en Rotterdam.

Bureau Van Vliet verzorgt de advertentieverkoop voor EigenWijs

31 May 2021  

Sinds juni verzorgt Bureau van Vliet de advertentieverkoop voor het magazine EigenWijs en de 2 digitale nieuwsbrieven van Per Saldo. EigenWijs is het magazine van Per Saldo, de landelijke vereniging van mensen met een persoonsgebonden budget.

Veronica Magazine heet nu Veronica Superguide

28 May 2021  

Veronica Magazine en superguide.nl van DPG Media zijn per 25 mei jl. samengevoegd tot één merk; Veronica Superguide. Het programmablad is een magazine met wekelijks alles over tv, film, lifestyle, nieuws en entertainment. Superguide.nl is sinds een paar jaar het online zusje van het Magazine. Meer informatie over de advertentiemogelijkheden en kosten vind je in de Retriever mediadatabase.

Rodi Media breidt huis-aan-huisbladen portfolio uit door overname titels

20 May 2021  

Per 1 juli a.s. neemt Rodi Media de edities Alphens Nieuwsblad en de Gouwe Koerier over van DPG Media. Deze edities hebben een gezamenlijke oplage van ruim 70.000 exemplaren. Rodi Media zal samen de dochterondernemingen Uitgeverij West Media en het op te richten DWF Media in het oosten van Nederland in diverse fasen verschillende edities van DPG Media gaan overnemen. Deze aankoop is bij DPG Media onderdeel van de verkoop van meerdere huis-aan-huiskranten aan lokale uitgeverijen.

Nieuwe samenwerking digitale inventory Snippet Media

19 May 2021  

Snippet Media is per mei 2021 een samenwerking aangegaan met [M]media. De samenwerking houdt in dat [M]media verantwoordelijk is voor de verkoop van alle digitale advertentiemogelijkheden. Het gaat over de titels saarmagazine.nl, tishiergeenhotel.nl, mynd.nu en me-to-we.nl, die met directe sales en programmatic advertising aan de markt worden aangeboden. De titels zijn een toevoeging van het Channel Lifestyle Vrouwen, Fashion & Beauty.

Trainews Media, wijzigingen mediaportfolio per 1 juli 2021

12 May 2021  

DPG Media verkoopt per 1 juli a.s. de huis-aan-huiskranten De Faam en De Bevelander aan Trainews Media. De nieuwe uitgever zal De Faam integreren in 3 nieuwe kranten: De Middelburger, Vlissinger en De Veerenaer. De Bevelander wordt geïntegreerd in al bestaande titels van Trainews Media. De merken De Faam en De Bevelander blijven wel bestaan en zullen later dit jaar als lokale online nieuwsplatformen geherintroduceerd worden. Hier kun je het volledige persbericht met alle mediaportfolio wijzigingen lezen. In Retriever vind je meer informatie over o.a de verspreidingsgebieden, advertentiemogelijkheden en kosten.

Smarter Nozzle Media lanceert NozzleTV

12 May 2021  

Smarter Nozzle Media heeft begin dit jaar NozzleTV gelanceerd, het entertainmentkanaal dat je kunt bekijken terwijl je aan het tanken bent. Op 13 januari jl. werd het eerste tankstation van Limburg hiervan voorzien. Op NozzleTV is een mix van regionaal & lokaal nieuws, filmtrailers, events, lifestyle, quotes, recepten, commercials, aanbiedingen en acties te zien. Meer informatie over de advertentiemogelijkheden en kosten vind je in Retriever.