retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

Advertentieverkoop voor het Tijdschrift voor de Politie naar Cross Media Nederland BV

26 January 2021  

Per januari 2021 heeft Cross Media Nederland BV de advertentieverkoop voor Tijdschrift voor de Politie overgenomen van IS-Acquisitie. Het vakblad wordt uitgegeven door Sdu Uitgevers.

Lifestylemagazine zorgsector ‘FLOOR’ verhoogt verschijningsfrequentie

26 January 2021  

Tijdschriften weerspiegelen wat er in de maatschappij speelt; ‘schrift van de tijd’. Het is dan ook niet verwonderlijk dat er meer aandacht is voor het werk van verpleegkundigen en verzorgenden. In het lifestyle magazine FLOOR vertellen mensen uit de zorgsector met trots over hun vak. Verhalen van collega’s uit alle zorgsectoren. FLOOR verschijnt dit jaar voortaan 4x per jaar in plaats van 2x per jaar. De titel wordt uitgegeven door Nieuwe Unie ’91 en advertentie exploitatie wordt verzorgd door De Media Collega’s.

Advertentieverkoop Onkruid Magazine overgenomen door Bureau Van Vliet B.V.

25 January 2021  

Bureau Van Vliet heeft per december 2020 de advertentieverkoop voor Onkruid Magazine, opiniërend blad over duurzaam leven, spiritualiteit en groen, overgenomen van Uitgeverij Onkruid. Ook is Bureau Van Vliet B.V. verhuisd van Zandvoort naar de Wateringweg 129 in Haarlem.

(advertorial) &C Magazine

25 January 2021  

Vanaf 30 maart is de vierde editie van &C Oh Baby verkrijgbaar. Deze populaire mama glossy is er voor alle zwangere vrouwen en moeders van kinderen tot vier jaar. De special heeft een oplage van circa 40.000 exemplaren (NOM bereik in 2020-IV 222.000). De sluitdatum voor advertenties is 26 februari.

Benieuwd naar de branded content mogelijkheden of advertentietarieven? Amanda helpt je graag verder via sales@andcmedia.nl.

Wilder van Freek, eenmalige spin off over liefde en lust in het dierenrijk

wildervanfreek
19 January 2021  

Voor alle nieuwsgierige volwassenen maakt Blink uitgevers een eenmalige special over liefde en lust in het dierenrijk. Van flirten en daten tot standjes en vreemdgaan. Doen de dieren dat ook? Wilder van Freek is een spin off van het jeugdblad Wild van Freek. Deze special voor volwassenen verschijnt op 22 april a.s. Als je als adverteerder er in mee wilt gaan moet je voor valentijnsdag reserveren. De oplage bestaat uit 30.000 exemplaren en de kosten voor 1/1 FC bedragen 2.900 euro.

Nieuwe titel (VER)BOUW EEN EIGEN HUIS

15 January 2021  

Romeo Delta MultiMedia BV lanceert 22 februari a.s. het magazine (VER)BOUW EEN EIGEN HUIS en de website bouweeneigenhuis.nl. Deze titel bestaat uit 3 verschillende edities, gericht op Arnhem, Nijmegen en Ede. In het magazine staan inspirerende en informatieve artikelen over het (ver)bouwen van een eigen huis. De doelgroep zijn tweeverdieners met een boven modaal inkomen in de leeftijd tussen 30 en 55 jaar oud met een woning van 15 jaar of ouder. Elke editie verschijnt 2x per jaar middels gesegmenteerde huis-aan-huis verspreiding. Postcodegebieden waar de doelgroep het sterkst vertegenwoordigd is worden geselecteerd. De oplage bestaat uit 20.000 exemplaren per editie en de kosten voor een 1/1 FC bedragen 995 euro.

Nederlands Tandartsenblad en Dentz samen verder als NT-Dentz

6 January 2021  

De brancheorganisaties ANT met het ledenblad Dentz, en KNMT met het ledenblad Nederlands Tandartsenblad (NT), zijn begin dit jaar gefuseerd. Ook de ledenbladen gaan verder in een gefuseerde vorm. De nieuwe fusie-titel heet NT-Dentz en wordt uitgegeven door de beroepsvereniging KNMT. Met een totale oplage van 12.500 exemplaren valt deze titel elke maand op de mat bij duizenden tandartsen en dentale professionals. De kosten voor 1/1 pag. FC bedraagt 3.300 EURO. Advertenties worden verzorgd door Dock35 Media B.V.

Notariaat Magazine naar Elma Media Groep

29 December 2020  

Elma Media Groep is per januari 2021 zowel uitgever als exploitant van Notariaat Magazine, de website en nieuwsbrieven. Het magazine wordt uitgegeven i.s.m. de Koninklijke Notariële Beroepsorganisatie (KNB). De ontvangers bestaan uit aan de KNB aangesloten (kandidaat-) notarissen.

Advertentieverkoop Cartoon Network naar Bionic Media

24 December 2020  

WarnerMedia heeft Bionic Media aangesteld voor de advertentieverkoop van Cartoon Network vanaf 15 januari 2021. Bionic Media wordt de exclusieve vertegenwoordiger en zal de spotverkoop, online platformen, content & brandpartnerships voor WarnerMedia’s Cartoon Network voor haar rekening gaan nemen in Nederland. De verschillende advertentiepakketten van Bionic Media kun je vinden in Retriever.

Value Zipper vergroot media-aanbod met Audax titels

22 December 2020  

Per 1 januari 2021 is Value Zipper verantwoordelijk voor de advertentieverkoop van 7 titels van Audax Publishing. Het gaat om de magazines en de branded content op de digitale kanalen van de merken Vriendin, Santé, Mijn Geheim, Glossy, Royalty, Weekend en Party. De nieuwe tariefkaarten worden binnenkort in Retriever gepubliceerd.