retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

NRC Media neemt SUBLIME over

29 October 2020  

NRC Media heeft per direct alle activiteiten van SUBLIME World BV overgenomen. Naast de landelijke FM-radiozender heeft SUBLIME ook vijf digitale radiostations en een audioproductiehuis dat naast radioprogramma’s ook podcasts produceert. Dit sluit naadloos aan bij de audio-strategie van NRC Media, waarbinnen onder andere branded podcasts een belangrijke rol spelen. Naast de audio-activiteiten die passen bij de groeistrategie van NRC Media sluit ook de bewezen potentie van SUBLIME in de doelgroep AB1 aan bij de NRC-doelgroep. Voor de advertentiemarkt blijft SUBLIME als zelfstandig bedrijf opereren. Dit betekent ook dat de inkoop van spotadvertising nog steeds door OMS, onderdeel van Talpa Media Solutions, wordt verzorgd.

NoordPers kranten over op tabloid

28 October 2020  

NoordPers BV, uitgever en drukker van diverse nieuwskranten in Noord-Nederland gaat haar kranten met een nieuwe en frisse uitstraling uitgeven op tabloid formaat. De Zuidenvelder, De Koerier en De Eemslander zijn in augustus en oktober overgegaan van broadsheet naar tabloid. Per 1 november 2020 gaat De Oostermoer over op tabloid en per 1 februari 2021 De Ommelander Courant/ De Ommelander, De Nieuwsbode en De Regiokrant. Meer informatie over o.a. de verschijning en tarieven kun je terugvinden in Retriever.

Nieuw: Tip Magazine

27 October 2020  

Teampress BV heeft 5 oktober jl. Tip Magazine gelanceerd. De titel verschijnt 11x per jaar in een oplage van 27.500 exemplaren. Tip Magazine heeft als doel lezers te inspireren om dingen te doen die ze, voordat ze het magazine lazen, niet van plan waren te doen. Een kleine greep uit de inhoud: entertainment, verzorging, gezonde voeding, wonen, reizen, tuin, etc. Tip Magazine wordt o.a. via de Leeskring en openbare wachtgelegenheden, zoals ziekenhuizen, huisartsen, kappers, tandartsen, etc. verspreid.

Vrouwen van Nu wisselt van exploitant

26 October 2020  

SGNM neemt de exploitatie van de titel Vrouwen van Nu per 1 januari 2021 a.s. over van Dock35 Media B.V. In 1930 werd de Nederlandse Bond voor Boerinnen en andere Plattelandsvrouwen opgericht. Sinds 2002 dragen ze de naam Vrouwen van Nu. De lezers van het ledenblad zijn allen vrouw, merendeels boven de 45 jaar met ruim 50 procent actieve vijftigplussers verdeeld over heel Nederland.

(advertorial) Vul jouw FM radiocampagne bij BNR aan met digital audio advertising!

20 October 2020  

Vul jouw FM radiocampagne bij BNR aan met digital audio advertising! Bijna 20% van het weekbereik van BNR is digitaal. Realiseer aanvullend bereik of een hogere contactfrequentie binnen het B2B domein van BNR met een digitale spot vóór de radiolivestream of rondom de podcasts van BNR! Selecteer daarbij podcasts binnen een bepaald thema. Het effect van digital audio advertising? Maximale aandacht waardoor de overdracht van de boodschap is effectiever en de resultaten zijn snel en beter meetbaar!

Saar Magazine verhoogt verschijningsfrequentie

19 October 2020  

Saar, het magazine voor vlotte 50+ dames, verhoogt haar verschijningsfrequentie in 2021 van 4x naar 6x per jaar. De edities zijn vernoemd naar de periode waarin ze verschijnen: Winter(01), Early Spring(02), Sprint!(03), Summer(04), Herfst(05) en Feestdagen(06). De nieuwe verschijningskalender inclusief aanleverdata staat in Retriever gepubliceerd.

YPCA lanceert GoodLIFE Radio

16 October 2020  

YPCA heeft 15 oktober jl. GoodLIFE Radio gelanceerd. De nieuwe lifestyle radiozender brengt, 24 uur per dag en 7 dagen per week, muziek, verhalen, reportages en thema programma’s. GoodLIFE Radio wil luisteraars dagelijks inspiratie geven om het leven beter en completer te maken. De livestream is te beluisteren via de website goodliferadio.nl en diverse bekende onlineradio platformen. De programma’s zullen daarnaast als podcast via podcastkanalen worden verspreid. Er zijn verschillende advertentiemogelijkheden. Deze kun je in Retriever vinden.

ITchannelPRO nieuw mediaplatform voor het IT- en Telecomkanaal

1 October 2020  

Districomm heeft per 1 september jl. ITchannelPRO gelanceerd. ITchannelPRO is het kennisplatform voor IT-business partners. Het platform bestaat uit een magazine dat 6x per jaar verschijnt, een website en een wekelijkse nieuwsbrief. Het eerstkomende magazine verschijnt 20 november a.s. in een oplage van 7.000 exemplaren. De kosten voor 1/1 FC bedragen €2.000,-.

Nieuw: De Sneeker Seniorenkrant

30 September 2020  

Naast de Leeuwarder Seniorenkrant, lanceert uitgever Devea per november 2020 De Sneeker Seniorenkrant. Deze titel verschijnt 4x per jaar in een oplage van 35.000 exemplaren huis aan huis in de gemeente Sneek. De redactionele artikelen worden speciaal geschreven voor de Seniorenkrant en zijn niet eerder in andere media verschenen. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 895 euro.

Nieuwe lokale huis-aan-huis krant: Goesemorgen

28 September 2020  

Trainews Media B.V. lanceert woensdag 14 oktober a.s. Goesemorgen, een nieuwe lokale huis-aan-huiskrant voor de gemeente Goes. Goesemorgen wordt om de week op woensdag in een oplage van 17.000 exemplaren verspreid. De kosten voor 1/1 pag. f.c. bedragen €685,-.