retriever media news

Retriever Media News is being read by Retriever subscribers and is also available to non-subscribers. The news is Dutch only because it focuses on the Dutch media market. This makes it a significant source of Dutch media news for anyone working in the media industry.

(advertorial) Soul Media introduceert Electrified E-Bike Magazine

28 June 2022  

Electrified E-Bike Magazine is het eerste échte Nederlandstalige e-bike magazine van de Benelux. Electrified is de ultieme gids voor iedereen die met aandrijving fietst of wil gaan fietsen. Een modern magazine met een uitgekiende mix van sport en lifestyle. In augustus 2021 werd Electrified gelanceerd met twee uitgaven. In 2022 staan er drie uitgaven op de planning met elk een oplage van 10.000 exemplaren. Er zijn talloze mogelijkheden om een commerciële samenwerking op te zetten en zo jouw merk onder de Nederlandse e-bike doelgroep te brengen via de print-magazines en online kanalen van Electrified. Neem gerust contact op voor de mogelijkheden. We helpen je graag verder via info@soulonline.nl

Hillenaar Outdoor voegt scherm langs A44 toe aan portfolio

23 June 2022  

Hillenaar Outdoor voegt per 1 juli 2022 een digitaal scherm langs de A44 bij Oegstgeest toe aan het portfolio. Het is een belangrijke verkeersader, met ruim 374.000 passanten per week, die Den Haag verbindt met de A4. De exploitatie van het object is in samenwerking met Bereik.nl. Hillenaar Outdoor bedient landelijke adverteerders en Bereik.nl blijft verantwoordelijk voor regionale klanten. Het scherm is gesitueerd aan de gevel van het Hilton Garden Inn hotel en bevindt zich daarmee direct naast de snelweg.

Play Magazine, de nieuwe naam voor Nickelodeon magazine

23 June 2022  

Nickelodeon magazine van FC Klap B.V. heeft een restyle gehad waarbij ook de titel wijzigt in Play Magazine. Het magazine bevat populaire hotshots voor kinderen van 7 tot 12 jaar, van tv (Nickelodeon, ZAPP, RTL en SBS) en YouTube tot TikTokkers, topsporters en zangers/rappers. Deze titel verschijnt 2x per jaar in een oplage van 40.000 exemplaren.

Vakblad Direct van CNV Schoolleiders heet nu Leidend NL

22 June 2022  

Het vakblad Direct van CNV Schoolleiders heeft een restyling ondergaan en heet vanaf nu Leidend NL. Leidend NL is een magazine voor schoolleiders in het basisonderwijs, voortgezet onderwijs en mbo. Het magazine verschijnt dit jaar 4 keer in een oplage van 2.300 exemplaren en vanaf 2023 gaat het magazine 6 keer per jaar verschijnen. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Onderwijsmedia.

Sijthoff Media neemt Business Insider Nederland over

22 June 2022  

Sijthoff Media Groep B.V. heeft per 20 juni jl. Business Insider Nederland overgenomen. Met de overname verstevigt Sijthoff Media zijn positie op het gebied van zakelijk bereik in Nederland. Zowel op het gebied van content als richting adverteerders en mediabureaus. Businessinsider.nl bereikt maandelijks ruim 2,2 miljoen ondernemers, beslissers en andere business professionals. Een relatief jong zakelijk publiek (gem. 42 jaar), vermogend en hoogopgeleid.

Visitor Vouchers webapplicaties van Amsterdam Visitor Marketing

8 June 2022  

Amsterdam Visitor Marketing heeft ‘Visitor Vouchers webapplicaties’ gelanceerd en is per heden inzetbaar. Dit zijn white label webapplicaties waar bijna 100 Amsterdamse hotels mee werken met een bereik van 20.000 hotelgasten per maand. Apps die gemaakt zijn in de look and feel van individuele hotels waarin opgenomen kortingsvouchers van musea, attracties, restaurants en winkels. U kunt al meedoen met een kortingsvoucher vanaf € 3,50 per hotel per maand.

Nieuw: Alles over Erven Magazine

8 June 2022  

Virtùmedia B.V. lanceert 22 oktober a.s. de titel “Alles over Erven Magazine”. Het blad zorgt dat iedereen die met schenken, erven en nalaten bezig is of zich daarop wil oriënteren op een prettige en toegankelijke manier geïnformeerd en geënthousiasmeerd wordt om hiermee aan de slag te gaan. De verspreiding vindt plaats via notarissen, losse verkoop, directe verkoop via bezoekers van de website en lezers van het digitale magazine. Alles over Erven Magazine verschijnt 2x per jaar in een oplage van 30.000 exemplaren. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 2.495 euro.

Nieuw: Westfrieskrant van MediaiN

1 June 2022  

De lokale kranten De Enkhuizer, De Stedebroecer en Drechterlander vallen al een aantal jaren op de deurmat in de regio West-Friesland. Deze titels zijn samengevoegd en zijn per eind mei jl. met een groter verspreidingsgebied verdergegaan onder de naam Westfrieskrant. De Westfrieskrant verschijnt als een maandelijkse gratis huis-aan-huis krant voor regio West-Friesland-Oost, met relevante lokale- en regionale artikelen uit het verspreidingsgebied. De oplage bestaat uit 32.000 exemplaren. De kosten een 1/1 FC advertentie bedragen 1.121 euro.

Weekblad deGouda is overgenomen door Kontakt Mediapartners

31 May 2022  

Huis-aan-huis krant Weekblad deGouda van Print Media Nederland is per 1 april jl. overgenomen door Kontakt Mediapartners, de uitgever van huis-aan-huis krant Het Kontakt – Goudse Post. Het samenvoegen van beide kranten zorgt voor één krantenmerk voor Gouda en omgeving. De oplage betreft 38.575 exemplaren en de kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.718 euro.

Nieuw magazine voor kinderen: Slot Sofenstein

31 May 2022  

De eerste editie van het nieuwe magazine ‘Slot Sofenstein’ verschijnt 22 juni 2022 in een oplage van 3.000 exemplaren. Het is een tijdschrift voor kinderen tussen de 4 en 12 jaar. De Slot Sofenstein-ouder zoekt verbinding met gelijkgestemde ouders, maar is ook eigenzinnig. Het gezin neemt een belangrijke plek in en esthetiek is belangrijk; hij/zij kiest graag mooie, duurzame spullen, met liefde en aandacht gemaakt. In elke editie staan verhalen, puzzels, spelletjes en buitendoen-tips. Het magazine verschijnt elke eerste week van het nieuwe seizoen. De advertentieverkoop wordt verzorgd door Bureau Sjoerdsma. De kosten voor een 1/1 FC advertentie bedragen 1.050 euro.